Kuulutko niihin hölmöihin, jotka käyttävät "pyykkietikkaa"
Tavallinen etikka on samaa tavaraa ja puolet halvempaa. Aika hyvä bisnes laittaa etikkaan vähän hajustetta ja se sitten nättiin pulloon ja hinta kaksinkertaiseksi. Mainostajat luovat pyykkääjille tarpeen juuri tähän tuotteeseen ja mainoksiin uskovat ostavat innoissaan.
No, sama juttu koskee paljon muitakin tuotteita.
Kommentit (76)
Jos pyykit tuoksuu niin syynä on että on käyttää liikaa pesuainetta.
Tai huuhteluainetta.
Ilmeisesti taloyhtiöiden pyykkituvissa on sen takia niin voimakas haju.
Etikkaa olen koettanut, ihan tavallista kaupan säilöntäetikkaa huuhteluaineena. En ole huomannut mitään eroa pyykin pehmeydessä tai tuoksussa pelkällä nestemäisellä pesuaineella pesemiseen verrattuna.
Ap on kyllä mielestäni ihan oikeassa. Mainosmiesten keksintö rahastaa mokoma pyykkietikka. Ei ole tullut mieleenikään ostaa.
Ihan tavallista väkiviinaetikkaa laitan. Olen huomannut joidenkin vaatteiden säilyvän hajuttomina pitempään. Tietenkään tätä ei huomaa jos käyttää hajustettua pesuainetta...
Kone puhdistuu siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan joku kehtaa sanoa ettei suutarilla ole vaatteita? Olen kokeillut etikkaa kymmenien vuosien ajan useita kymmeniä kertoja, ja ei, se ei vie spois sähköisyyttä, eikä pahaa hajua vaatteista. Etikassa liottaminen sen sijaan on joskus paikallaan, mutta lorauksena huuhtelusäiliöön sillä ei ole mitään merkitystä
Sinulta meni vertaus sekaisin. Suutarivertauksessa puhutaan suutarista (eli kenkien valmistajasta), jonka omilla lapsilla ei ole kenkiä.
Tietääkseni ei ole olemassa vastaavaa sanontaa ompelijoista tai vaattureista, joilla itsellään tai heidän lapsillaan ei ole vaatteita.
Ei ole myöskään sanontaa pyykkäreistä, joiden lapset kulkisivat likaisissa vaatteissa.
Sinähän juuri keksit uuden sanonnan👏 Mainio!
Kartan kaikkia hajusteita, joten en kaipaa niitä myöskään etikkaani. Huuhteluaineena se jäi vakituiseen käyttöön, kun alunperin törmäsin siihen kestovaippojen pesuohjeissa. Todellakin iso kanisteri väkiviinaetikkaa on halpaa. Itsekin olen naureskellut pyykkietikoille.
Yhtään vanhempi kone, niin kyllä se pyykki tuoksahtaa märkänä, vaikka olisi miten hyvin hoitanut konettaan ja pessyt optimaalisesti pyykkinsä. Se nyt vain on niin että kaikenlaista kertyy koneeseen, eikä sitä saa pois sieltä millään keinolla. Eli turha kenenkään jeesustella, tai tuntea huonommuutta tästä syystä
T: pyykkikoneen korjaaja.
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan joku kehtaa sanoa ettei suutarilla ole vaatteita? Olen kokeillut etikkaa kymmenien vuosien ajan useita kymmeniä kertoja, ja ei, se ei vie spois sähköisyyttä, eikä pahaa hajua vaatteista. Etikassa liottaminen sen sijaan on joskus paikallaan, mutta lorauksena huuhtelusäiliöön sillä ei ole mitään merkitystä
Olenkin aina ihmetellyt, mitä se pikku luraus huuhteluainelokerossa muka tekee kun vettä on kuitenkin koneessa monta litraa.
Ihmiset nyt sattuvat olemaan mukavuudenhaluisia ja ostavat valmiina pyykkietikkansa, kuin läträisi etikan ja eetteristen öljyjen kanssa, joka ei loppujen lopuksi ole sen halvempaa.
Ihan sama kuin jotkut ostavat nestesaippuaa, jossa veden määrä voi olla yli 90% ja silti jotkut ostavat sitä kaupasta.
Tai liha, jossa marinadia voi olla jopa kolmannes painosta eli maustettua vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin aina ihmetellyt, mitä se pikku luraus huuhteluainelokerossa muka tekee kun vettä on kuitenkin koneessa monta litraa.
Etikka on erittäin hapanta ja jo pieni määrä vaikuttaa esim. värit kirkastuvat, hajut katoavat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan pyykkietikkaa.
Tiedän, että voi tehdä itse etikasta ja eteeristä öljyistä ja välillä olen tehnytkin.
Mutta helpoin ja nopein ostaa kaupasta valmista kiireisen ihmisen. Eikä hintakaan ole este hyvätuloiselle.
Saahan kaupasta valmista ruokaa plus tietty ravintoloista vaikka kotona itse tekemällä säästäisin.
Btw kuulun niihin hölmöihin jotka ostaa kaupasta toisinaan myös lähdevettä. Puhumattakaan takeaway kahvista joita tulee kiireessä ostettua usein.
Etikan ja jonkun eteerisen öljyn sekoittaminen viekin niin hitosti aikaa.
Oletko niitä muka kiireisiä "laiska töitään luettelee" tyyppejäJoo aivan älyttömän kova homma tehdä itse pyykkietikkaa. :D Menee ehkä minuutti.
Menee enemmän kuin minuutti, kun sitä eteeristä öljyä pitää erikseen lähteä ostamaan jostain kaupungista. Täällä pikkukylässä ei myydä sellaista missään. Tienaan hyvin ja mulla on rahaa ostaa tällaisia "ylellisyystuotteita" :D Voisihan sitä tehdä vaikka kaiken mahdollisen itse alusta lähtien, jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, nopeastihan sitä pyöräyttää vaikka jauhelihat ja leipoo leivät. Voinkin voisi kirnuta itse ja hapattaa viilit.
Sain vinkin pyykkikoneen asentajalta: Pesuluukku ja rumpu pitää aina jättää raolleen. Usein pesuaineluukku tulee laitettua kiinni. Näin kone tuulettuu hyvin.
Puolen vuoden-vuoden välein soodapesen koneen. Käytöstä riippuen. Ei ole pyykit haisseet.
Käytän aina myös pesäpalloa, sekä maltillinen annostelu. Kannattaa tarkistaa onko pehmeä vai kova vesi paikkakunnalla. Näkyy vesilaitoksen sivuilla. Siitä vielä kun hiukan vähentää ainetta niin ei lemua. Ne hajusteettomat muuten tekee kumman hajun pyykkiin. Ihme juttu.
Pyykkietikassa on kiva tuoksu mukana, siksi käytän sitä. Pelkässä etikassa ei.
Vierailija kirjoitti:
Sain vinkin pyykkikoneen asentajalta: Pesuluukku ja rumpu pitää aina jättää raolleen. Usein pesuaineluukku tulee laitettua kiinni. Näin kone tuulettuu hyvin.
Puolen vuoden-vuoden välein soodapesen koneen. Käytöstä riippuen. Ei ole pyykit haisseet.
Käytän aina myös pesäpalloa, sekä maltillinen annostelu. Kannattaa tarkistaa onko pehmeä vai kova vesi paikkakunnalla. Näkyy vesilaitoksen sivuilla. Siitä vielä kun hiukan vähentää ainetta niin ei lemua. Ne hajusteettomat muuten tekee kumman hajun pyykkiin. Ihme juttu.
Mikä on soodapesu?
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallo=pesupallo. Älkää vaan pesäpalloa laittako koneeseen, edes kokeeksi. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallo on myös mun suosikkilaji!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan pyykkietikkaa.
Tiedän, että voi tehdä itse etikasta ja eteeristä öljyistä ja välillä olen tehnytkin.
Mutta helpoin ja nopein ostaa kaupasta valmista kiireisen ihmisen. Eikä hintakaan ole este hyvätuloiselle.
Saahan kaupasta valmista ruokaa plus tietty ravintoloista vaikka kotona itse tekemällä säästäisin.
Btw kuulun niihin hölmöihin jotka ostaa kaupasta toisinaan myös lähdevettä. Puhumattakaan takeaway kahvista joita tulee kiireessä ostettua usein.
Oletko niitä muka kiireisiä "laiska töitään luettelee" tyyppejäJoo aivan älyttömän kova homma tehdä itse pyykkietikkaa. :D Menee ehkä minuutti.
Menee enemmän kuin minuutti, kun sitä eteeristä öljyä pitää erikseen lähteä ostamaan jostain kaupungista. Täällä pikkukylässä ei myydä sellaista missään. Tienaan hyvin ja mulla on rahaa ostaa tällaisia "ylellisyystuotteita" :D Voisihan sitä tehdä vaikka kaiken mahdollisen itse alusta lähtien, jos olisi aikaa ja viitseliäisyyttä, nopeastihan sitä pyöräyttää vaikka jauhelihat ja leipoo leivät. Voinkin voisi kirnuta itse ja hapattaa viilit.
Ihanaa liioittelua ihan normaaleista ruuanlaitoista :) Voita en itse kirnu, mutta noi muut ei ole mitenkään kummallisia tai erityisen vaikeita, hitaita tai muuten hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään vanhempi kone, niin kyllä se pyykki tuoksahtaa märkänä, vaikka olisi miten hyvin hoitanut konettaan ja pessyt optimaalisesti pyykkinsä. Se nyt vain on niin että kaikenlaista kertyy koneeseen, eikä sitä saa
Mitenköhän pitkään sitä tuoksahtamista pitää odottaa kun meillä on urheilevalla 5-henkisellä perheellä 12v pesukone jota käytetään kerran päivässä
Kaikki ihoa vasten tuleva pestään 60 asteessa sanoi pesuohje mitä hyvänsä ja kerran viikossa, kahdessa ajetaan pyyhkeet 95 asteessa
Pyykkietikkaa joka koneelliseen, vain nestemmäistä pesuainetta ja pari kertaa vuodessa pesukoneen puhdistusainetta 95 asteen koneellinen. Luukku aina auki ohjelman jälkeen.
Ei pienintäkään tunkkaista tuoksua pyykeissä tai koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan pyykkietikkaa.
Ihanaa liioittelua ihan normaaleista ruuanlaitoista :) Voita en itse kirnu, mutta noi muut ei ole mitenkään kummallisia tai erityisen vaikeita, hitaita tai muuten hankalia.
Turhaa ajanhukkaa vain. Mulla on parempaakin tekemistä enkä ymmärrä miksi elämästä pitää väkisin tehdä jotenkin mahdollisimman työlästä.
Minä olen kova hikoilija ja meillä on lemmikkejä, joista irtoaa karvaa. Todellakin hajustan pyykit miedosti.
Olen käyttänyt väkiviinaetikkaa huuhteluaineena jo vuosikymmeniä. Sekä astianpesukoneessa että pyykkikoneessa.
Ehkä minulla on huono hajuaisti, koska koskaan ei ole pestyt vaatteet haisseet etikalle tai tunkkaiselle.
Käytän mahdollisimman korkeaa pesulämpötilaa.
Haluan vaatteiden tuoksuvan puhtaille ilman mitään hajusteita.
Juu, minulla ei ole omaa konetta ja etenkin talvisin pyykit kuivuvat huonosti kylmässä puutalossa. Pidän nuo kohdat mielessä, kun pääsen tästä joskus muuttamaan ja hankkimaan oman pesukoneen. Kiitos!