Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppilas haukkui opettajaa "pakastimen pistorasiaksi"

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvattomille ei tulisi antaa luokassa äänioikeutta muutoin kuin viittaamalla.

Vierailija
22/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä on, että unohdetaan tilanteen lähtökohta. Tuo oppilas oli juuri kiusannut toista oppilasta ja sen takia opettajalla meni hermo. Ei sen takia, että häntä nimiteltiin.

Eli mitä lapsi oppi: saat vapaasti kiusata, opettajilla ei ole mitään mahdollisuuksia puuttua siihen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini provosi ja se upposi kuin veitsi kuumaan voihin. Eikö äijällä ollut mitään suodattimia? Säälittävä.

Kommentoin yleisellä tasolla, en tunne tuota tapausta. Jos kenelle tahansa auotaan päätä 40 vuotta, jossain kohtaa sietokyky ylittyy.

Useimmat ovat jo eläkkeellä siinä vaiheessa.

Vierailija
24/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa opettajaa kohtaan. Tietenkään ei missään olosuhteissa opettaja saa käydä käsiksi oppilaaseen, mutta maltin menettäminen on inhimillistä. Kyseinen oppilas oli jo ennen kuvattua tilannetta käyttäytynyt huonosti. Hän oli tahallaan ärsyttänyt opettajaa jo pidempään ja myös kiusannut toista oppilasta. Opettaja ja kouluavustaja olivat yrittäneet puuttua käytökseen.

Olen itse ollut hyvin lähellä murtua vastaavassa tilanteessa. Pitää huomioida, että ei opettajallakaan ole aina optimaaliset voimavarat tehdä työtään. Voi olla monenlaista yksityiselämään liittyvää mieltä painavaa asiaa, kuten avioero tai läheisen sairaus. Kun juuri ja juuri jaksaa tehdä työtään, eivät voimat välttämättä tahdo riittää aikuismaiseen kypsään käytökseen vaan joutuu pinnistelemään, ettei ala huutaa rähjäävälle teinille takaisin tai läimäytä tätä. En siis ole koskaan tehnyt näin, mutta en myöskään pidä sitä, että näin joskus tapahtuisi, täysin mahdottomana.

Vierailija
25/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini provosi ja se upposi kuin veitsi kuumaan voihin. Eikö äijällä ollut mitään suodattimia? Säälittävä.

Upposi kuin veitsi kuumaan voihin?  Tarkoitatko jonne12v että upposi kuin kuuma veitsi voihin.

No mutta asiaan... joku jos provoaa vaikka vuoden pari ja lopulta katkeaa kamelin selkä niin se ei ole mikään "upposi" hetki. Se oli se hetki kun mitta tuli täyteen.

Itse hoitaisin asian kunnolla ja hakkaisin kakaran tajuttomaksi. Jos lähdetään niin sitten mennään kunnolla.

Vierailija
26/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä horistaan kaikenlaista opettajista ja koululapsista, kun pitäisi puhua pakastimen pistorasiasta.

Siis mistä? o_O

Onko kyseessä nykyajan koululaisten yleisesti käyttämä haukkumatermi? Jos, mikä on sen alkuperä?

Onko se vertauskuva? Vertauskuva mistä?

Pitäisikö siitä loukkaantua? Jos, niin miksi?

Oliko ilmauksen käyttäjä kenties vähämielinen? Ainakaan ei vaikuta kylmä- ja sähkötekniikan asiantuntijalta.

Oliko kyse (taas) inkluusiosta? Tavalliseen luokkaan tuotu heikkolahjaista ainesta, joka ei siellä pärjää verbaalisesti eikä muutenkaan ja siksi mökeltää käsittämättömyyksiä ja pyörittää omaa show’taan?

Vierailija
27/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse uutisen luettuani olen kyllä sitä mieltä että open eläkepäivät oli ihan ansaittu juttu.

Aika pienestä on käämi palanut ja aika voimalliset otteet olleet opella.

Vierailija
28/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Teini provosi ja sen ansiosta sai ns. turpaansa. Sitten itki. NOLO!

Ja kukas se joutuikaan kortistoon?

YOLO

40 vuotta virassa toiminut ope pääs nauttimaan eläkepäivistä. Oppipahan häirikkökersa, että kun aikansa aukoo päätään niin jossain vaiheessa tulee nenille. Tärkeä oppitunti, toivottavasti meni perille. Silloin vain pitäisi kestää kuin mies eikä alkaa itkeä, sillä syy löytyy peilistä.

Siis tässähän häirikkökersa nimenomaan oppi että hänelle ei tule huonosta käyttäytymisestä seuraamuksia mutta opettaja irtisanotaan. Kannustaa jatkamaan samaa häiriköintiä. Varmaan rehvastelee kavereilleen että sai hankittua opelle potkut. 

Vierailija
29/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse uutisen luettuani olen kyllä sitä mieltä että open eläkepäivät oli ihan ansaittu juttu.

Ehkä saman oppilaan kanssa oli ollut jatkuvasti ongelmia jopa vuosia. Lopulta kilahtaa pienestäkin jos jatkuvasti ärsytetään. 

Vierailija
30/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetussuunnitelman mukaan oppilaille tulee asettaa positiiviset ja lempeät rajat tunnetaitoja ja luottamussuhdetta vahvistaen. On selvää, että näin ei ole tapahtunut tässä tapauksessa.

Vierailija
31/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa oli ensimmäinen kerta, kun kyseinen oppilas aukoi päätään. Yksittäisenä tilanteena kuvattu ei kuulosta vakavalta, mutta tässä voi olla jo kuukausia jatkunut provokaatio taustalla. Jutun mukaan opettaja on tehnyt pitkän, moitteettoman työuran ja on koululla pidetty, joten tuskin hän on mikään arvaamaton kuumakalle. Sellainen olisi joutunut ongelmiin jo aiemmin, eikä sellaista kuvailtaisi pidetyksi.

Vierailija
32/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt vähän. Millä ihmeen rahkeilla sinä tiedät, että käämi on palanut pienestä? Mistä tiedät, mitä kaikkea taustalla on? Eikö opettaja ole ollenkaan ihminen enää, pelkkä kone? Jonka nykyisin pitäisi käydä ilman käyttövoimaa tai voiteluainetta? 

Eikö sinulla ole mitään sanottavaa kaikkiin niihin asioihin, jotka johtavat tuohon tilanteeseen? Siihen, ettei työsuojelua nykyisin tunneta ilmeisesti lainkaan, kun työtä pitäisi tehdä vaarallisissa oloissa ilman mitään valtaa, mutta jatkuvasti kasvavat vastuut niskassa? 

Enkä ole opettaja. Mutta alan ajaa yksityiskouluja maahan, jos tämä pelleily ei lopu nyt vähän äkkiä. Sitäkö haluat? Olisi minulla parempaakin tekemistä, mutta en halua vanhuksena lukea lehdestä kaikkea sitä kuraa, mitä sitten otsikot tulvivat jos nyt ei ongelmaan puututa.

Vierailija
33/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kohtuuttomat potkut, ei taida realiteetit ja johtaminen olla kunnossa tuossakaan koulussa. Tälle kersalle nyt vaan vahvistetaan käsitystä että pään aukominen on ok. Vaikka samasta puustahan se on tietysti veistetty kuin vanhempansakin. Hyvin on kotona jätetty kasvattamatta.

Vierailija
34/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetussuunnitelman mukaan oppilaille tulee asettaa positiiviset ja lempeät rajat tunnetaitoja ja luottamussuhdetta vahvistaen. On selvää, että näin ei ole tapahtunut tässä tapauksessa.

Minä asetan positiiviset ja lempeät rajat ja jätän äänestämättä opetusministeriä jatkossa. En tiedä olenko itse aikuistunut vai hän taantunut, mutta joku luottamussuhteen vaurio on tullut väliimme. 

Vierailija
35/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilas taitaa olla romani? He käyttävät aivain ihmeellisiä haukkumanimiä. "Pakastimen pistorasia" sopisi hyvin siihen tyyliin.

Vierailija
36/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini taisi tarkoittaa, että opettaja on "kylmä jakorasia".

Vierailija
37/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mikä haukkumasana. Not!

Ihan pelle opettaja. Ei tuota voi edes kutsua haukkumiseksi.

Ihme kun ei haukkunut tomaatiksi.

Ihan oikein kun erotettiin tuollainen raivopää.

Ei oikeuta käymään käsiksi vaikka haukkuu omenaksi (hui ja tirsk).