Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä asioita, joista havaitsee käytöstapojen puutteen?

Vierailija
22.11.2006 |

Minkälaisista pienistä asioista voi päätellä, ettei henkilö ole erityisen sivistynyt tai että hänellä on puutteita käytöstavoissa? Mitenkään dissaamatta siis. Harva hallitsee etiketin kokonaisuudessaan.

Aloitan näillä:

- Pitää viinilasia kädessään paksusta kohdasta, ei lasin jalasta

- Ei vie vastasyntyneen perheeseen rotinoita ensivierailulla

- Menee yökylään ottamatta omia lakanoita mukaan

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näkee milloin missäkin äijiä vetämässä mättöä ties mitkä huivit päässä, isiäkin poikineen. Minusta isän kuuluisi näyttää jälkikasvulle parempaa esimerkkiä, vaikka nykyisin onkin sallivampi ilmapiiri esim. hampurilaisketjuissa.

Vierailija
2/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppea sanavarasto. Käyttää usein täytesanoja " niinku" yms. tai kirosanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä haluaa lisää kahvia...

Vierailija
4/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova ääni, silti olen sivistynyt.

Vierailija
5/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo karjalaisista " käytöstavoista" .

Vierailija
6/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen havaitsee parhaiten ihan pikkujutuista, kuten kiitokset, tervehtiminen yms. yleiset käytössäännöt.

Vierailija
7/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. juhlissa ollaan sukkasilleen, vaikka tilaisuus vaatisi pikkukengät mukaan yms junttimaista.

Vierailija
8/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelussa. Utelee liikaa asioita, eikä ymmärrä hienovaraisia vihjeitä (siis hiukan vieraampi ihminen). Tai vastaavasti liian suoraan ja avoimesti kyselee mielipiteitä itsestään vierailta ihmisiltä tms.

Vierailija
9/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kohteliaaseen ja huomaavaiseen käytökseen toki muuallakin.

Itse lisään: Hymiöiden viljely.

Vierailija
10/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Menee yökylään ottamatta omia lakanoita mukaan

Mä pitäisin huonona käytöksenä, jos vieraani tulisi yökylään omat lakanat mukanaan. Sehän on sama, kuin hän aliarvioisi kykyni emäntäni.

Eri asia sitten, jos erikseen sovitaan, että tuo omat lakanat mukanaan.

Minä kyllä ennen omia yökyläilyjäni olen kysynyt, että tuonko omat lakanat. Vain yksi ystävä on pyytänyt näin tekemään. Hän asui silloin vuokralla vanhassa talossa eikä hänellä ollut pesukonetta, vaan joutui viemään pyykit vanhemmilleen tai pesulaan.

Vierailija
11/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntää pitäisi kuormittaa mahdollisimman vähän, hyvä olisi jos voisi ihan omat pyyhkeetkin viedä. Nykyaikana on tosin monelta unohtunut, kun käytöksen kultaista kirjaa ei juuri muutenkaan selailla.

Oma panos; television aukipito vieraiden kyläillessä

Vierailija
12/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin laseista ei näillä käsillä vain tahdo saada tukevaa otetta jalasta. Toivottavasti kukaan ei ole vielä loukkaantunut - olen kuitenkin laskelmoinut sen pienemmäksi pahaksi kuin että lasillinen punaviiniä on vieruskaverin sylissä. :-)

Minusta huonoa käytöstä osoittaa keskustelussa etenkin toisen saavutusten mitätöinti pistämällä aina paremmaksi, samoin se, ettei anna keskustelukumppanille lupaa omaan mielipiteeseen, vaan koittaa väkisin käännyttää toisen omalle kannalleen.

Myös toisten ruoka-annosten koon arviointi (kylläpä syöt vähän) tai alkoholin käytön vähäisyyden arvostelu (eikä sulla ole hauskaa kun et juo) saavat vereni kiehahtamaan.

Vierailija
13/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu kaverinsa kanssa puhelimessa, yhtäkkiä kuulee maagisen piippauksen luuristaan > sanoa hökäsee: " Mulle tulee toinen puhelu!" ja sulkee luurin edellisen keskustelijan korvaan.

Asiatonta.

Vierailija
14/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee tunne, että jos käyttäydyn viimeisen päälle kauniisti ja hyvän tavan mukaan niin ystäväni pitävät minua hienostelijana. Näin vain tuntuu, ikävä kyllä..

Vierailija
15/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei tervehdi jos toinen tervehtii ensin (esim meilläpaäin bussikuskit tekee tätä), pukeutuu epäasiallisesti (esim päiväkodin joulujuhlaan isä tulee likaisessa t-paidassa ja rikkinäisissä verskoissa....ja tiedän että parempiakin vaatteita häneltä löytyy)... tässä joitakin jotka ärsyttää... niin ja se on huippuärsyttävää että joku varaa täydessä bussissa paikan myös kassille tai ei anna istumapaikkaa vanhukselle... just bussissa mut saa muutenkin ärsyyntymään moni asia!

Vierailija
16/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen käyttö ei kuulu netikettiin.

Vierailija
17/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä on kytätä toisten tapoja pitää lasista kiinni ja sitten vielä mokomasta vetää herneet nenään. Tulee mieleen että eikö ko henkilöllä ole elämää tms.

Vierailija
18/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua kyllä häiritsee räävitön ja ajattelematon kielenkäyttö + epäsiisti olemus. Muiden hyväksikäyttö, omaisuudella kerskuminen, heikompien dissaus, ylenkatsominen....

Vierailija
19/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on soitot minun osaltani loppuneet...

Vierailija
20/67 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samassa yhteydessä vielä se, ettei katso silmiin.

Toinen moukkamaisuus on mennä esim. elokuvateatterissa keskelle istumapaikkariviä siten, että pyllistää jo paikallaan istuville. Oikea tapa ohittaa ihmiset on kasvot ja vatsa heihin päin. Unohtuu yllättävän monelta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän