Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minnesota-hoito. Harkitsen mutta en tiedä olenko "tarpeeksi" alkoholisti oikeuttaakseni hoidon kohdallani.

Vierailija
03.03.2023 |

Tässä olen paljon pohtinut elämäni suuntaa ja mitä kohti haluaisin mennä. Alkoholi kuitenkin määrittelee paljon elämääni, läheisimmät ihmiset ovat alkoholisteja, kuten minäkin. Alkoholi määrittelee arkeni, olen melkeinpä joko humalassa tai krapulassa. Eli heti kun olen toipunut krapulasta, niin alan jo miettimään seuraavaa juomakertaa. Sitten juon ja toivun taas.

En käy töissä tällä hetkellä, en ole työkykyinen ja olen ollut todella synkkien ajatuksien kanssa tässä elämässä. En tiedä tuliko masennus ensin ja sitten alkoholi vai toisinpäin.
Juon suunnilleen 2-3 krt/vko ja joka kerta kunnon humalatila täytyy saada juotua. Määrällisesti kerralla 15 annosta, ehkä enemmänkin.

Jo teini-iässä tämä alkoi ja on kestänyt nyt helposti yli 10 vuotta. Myös omat vanhemmat alkoholisteja.
En muista olleeni selvinpäin 2-3 viikkoa kauempaa näiden vuosien aikana enkä pystykään, olen kyllä yrittänyt.
Apua en koskaan ole ongelmaan hakenut koska olen ajatellut, että se kuuluu nuoruuteen ja on ihan ok juoda.
Enemmän jopa läheiseni juovat ja siksi mietin, olenko tarpeeksi alkoholisti, voidakseni mennä aika intensiivisenkin hoidon pariin. Tuo minnesota-malli kuulostaisi itselle sopivalta vaikkakin rankalta.

Tässä nyt tosiaan vakavasti harkitsen yritänkö päästä tuohon ja saada maksusitoumusta tai lainaa. Kun en voi jatkaa elämääni näinkään mutta en ole varma pystynkö itse omin voimin tätä tilannetta muuttamaan.

Mitä mieltä olette te, jotka katsotte tilannetta ulkopuolelta`?
Tein keskustelun kyllä eilen mutta vähän eri näkökulmasta ja se sai minut syventymään tähän päihderiippuvuuksien hoitoon ja nyt halusin tehdä keskustelun ihan erikseen tästä Minnesota-hoidosta, jos jollakin olisi kokemuksia ja näkökulmia antaa.
Olen nuori ja vähän pelkään, että jos en hoida tätä päihdeongelmaa, en tiedä miten tulevaisuudessa. Halu muuttaa elämääni on mutta en tiedä kykenenkö siihen ilman tämän ongelman hoitamista.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi voi olla ongelma vaikkei joisikaan niin paljon kuin muut. Kuvittele itsesi tilanteeseen jossa aiot alkaa ottaa, esim juhlat mutta jokin yllättävä tilanne, esim joudut kuskiksi, estää juomisen. Jos tuossa tilanteessa ärtyisit ja mielialasi laskisi käyttäytyisit alkoholistisesti.

Mieti.

Vierailija
42/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itselläni kokemusta päihdehoidon asiakkuudesta. Ehdottomasti kannattaa mennä ennen kuin ongelma pääsee liian pahaksi. Pääsisikö avopuolelle juttelemaan ensin? Kuulostaa, että masennuksesi tarvitsisi samanaikaista hoitoa. Ainakin Helsingissä sellaista pitäisi saada. Jos ei masennusta hoideta, on edessä sama juttu taas. Tsemppiä!

Ensin hoitoon ja sen jälkeen katsotaan sitä masennusta jos sellainen vielä vaivaa. Juova alkoholisti on masentunut viinan takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi esittää itsellesi kysymys : Onko sinulla varaa osallistua Minnesota-hoitoihin.