Suomeenkin pitäisi saada eläinlääkäriasemia joilla vähätuloiset ihmiset pystyisivät hoidattamaan eläimiään
Nyt kun kaikki kallistunut, niin tiedän useamman henkilön jotka eivät yksinkertaisesti pysty huolehtimaan heidän eläimistään niin kuin pitäisi. Ruuat tms. saavat hankittua mutta jos tulee asiaa eläinlääkäriin, joutuvat he yrittää itse hoitaa eläimien oireet kotona. Tämä on surullista ja myös heille rankkaa, kun haluisivat pitää hyvää huolta eläimistään. Suomessa eläinlääkäriasemien hintataso on aivan järkyttävää ja siellä riistetään jo pienen vaivan takia isoja summia. Itsellä koira joka vaatii jatkuvaa joka kuukausittaista eläinlääkärikäyntiä, onneksi vielä saan ne hoidettua mutta kuinka kauan jos kaikki jatkaa kallistumistaan.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee-se-itse eläinlääkäriasema, siellä on pelit ja pensselit ja köyhät voi netistä opetella mikä eläimessä on vikana ja itse hoitaa
Köyhä voisi kouluttaa itsensä ja alkaa itse vastata omista elinkustannuksistaan. Ei hyvinvointiyhteiskunta ihan kaikkeen voi revetä. Kohta köyhät vaatii yhteiskuntaa pyyhkimään pyllynsä ilmaiseksi. Miksette aikanaan menneet lukemaan vaan laiskoina ja rahanahneina suoraan töihin hanttihommiin.
Itse varmaan lukeuduin noihin köyhiin ja haluaisin kouluttautua parempaan ammattiin kuin mitä nyt teen mutta sitten opiskeluajan olisin vielä köyhempi enkä yksinkertaisesti pärjäisi. Opintolainaa ei ole mitään järkeä ottaa niin paljoa että pystyisin opiskella. Tiedän etten ole ainut tämän ongelman kanssa, monella olisi halua opiskella mutta se on tehty Suomessa hyvin hankalaksi.
Opiskelu on tehty Suomessa hankalaksi?? Älä nyt puhu soopaa. Ei ole todellista, että joku voi väittää tällaista kun koulut ovat maksuttomia, opiskelija saa opintotukea, asumistukea, tarvittaessa voi ottaa opintolainaa.
En puhukaan, otin omalla kohdallani selvää tuista mitä voisin opiskeluaikana saada, eikä ne kattaisi mm. asuntolainaa jne. enkä ole myymässä asuntoani siksi, että pääsisin opiskelemaan. Lainaa minulla ei ole mahdollista ottaa, en halua enempää kun asuntolaina on jo olemassa. Moni tuilla opiskeleva joutuu silti tekemään töitä koska tuet eivät riitä, sitten kuluttavat itsensä jo loppuun opiskeluaikana ja siinäpä hyvä alku sitten uuteen ammattiin.
Ohhoh miten karu kohtalo sulla, ihan ei asuntolainaa pystyisi tuilla maksamaan :D
Täältä löytyy syy eläinlääkärihintojen nousulle Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on lukenut jutun iltalehdestä jossa vihjataan että eläinlääkärit tekevät paljon itsemurhia tietystä syystä? Mistä syystä?
1) Somekiusaaminen
2) Työuupumus
3) Muu uupumus kun ei ole ero vapaa-ajan ja työn välillä
4) Henkinen ahdistus kun joutuu lopettamaan viattomia ja kaltoinkohdeltuja eläimiä.
5) Huono palkka?
Eläinrakkaat ihmiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ajatusta kannattavilla tosiaan yhtään ajatusta, miten tuo käytännössä toteutetaan? Verovaroista, pakotetaan lekurit ja eläintenhoitajat pienemmällä palkalla töihin, henkilökunta ostaa laitteet ja tarvikkeet omasta pussistaan?
Joskus tuntuu, että nämä käsi toisten taskulla olijat eivät uhraa ajatustakaan taloudelliseen puoleen. No ehkä he siksi ovatkin käsi jonkun muun taskussa.Mun ajatus on teeveestä napattu, että nykyiset eläinlääkäriasemat tarjoaisi palveluita halvemmalla vähävaraisille ja parempituloiset maksaa täyden hinnan. Eikä niitä vähävaraisten lemmikkejä tarvitsisi koko työpäivälle buukata, vaan vaikka yksi tai kaksi per päivä muutamana päivänä viikossa. Lääkäriasema voisi saada siitä vaikka jonkun pienen verohelpotuksen porkkanaksi, mutta sen enempää yhteiskunnan tukea siihen ei tarvitsisi käyttää. Eläinlääkäriasemat kuitenkin tuottavat voittoakin ja eläintenhoito on useimmille kutsumusammatti, joten valtavia uhrauksia työntekijöidenkään ei tarvitsisi tehdä.
Liiketoiminnassa on tarkoitus tehdä voittoa, ei toimia hyväntekijänä.
Juma.. uta kun ihmiset on niin ihmis-ja eläinrakkaita, niin siitä vaan avustusjärjestöt heilumaan ja keräämään rahaa.
Monet varmaan ihan mielelläni laittaisi muutaman euron Turren hyväksi. Rahat annetaan vaikka sinne yliopistolliseen eläinlääkäriasemalla johonkin "sossu" kassaan.
Papereita vastaan esim. esim. Kelan paperit tuloista oikeuttaisi Turren ilmaiseen hoitoon. Jos luotettavalla taholla keräys, jota saa käyttää vaan oikeasti pienituloiset, miksi ei. Samalla mahdollisuus osamaksuun pienituloisille luittotiedousta huolimatta. Herran jestas luontoeläimiäkin autetaan verovaroin.
Miksei lahjoituksilla vousi koti Turret hoitaa myös.
ja sitten eläinsairaalat tarvitsevat sen yhden ylimääräisen toimistosihteerin setvimään näitä tapauksia, että kenellä on nyt riittävästi perusteita mihinkään. Ja sitten olisi porukka kantelemassa ties mille taholle, jos itse ei saisikaan halvalla ell-käyntiä. Muutenkin kuulostaa jotenkin arvelluttavalta, että eläinlääkäriasemalla alettaisiin tekemään sosiaalityötä. Mut tosiaan järjestöjä saa perustaa ja jää sitten odottelemaan näitä elämäntapahuijareita asiakkaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ensiksi jokainen, joka aikoo ottaa lemmikin kotiinsa pitää miettiä onko minulla varaa kaikkeen mitä se lemmikin omistajuus velvoittaa?
Ei köyhän pidä ottaa ylimääräistä maksettavaa.
Tässä koko ketjussa olikin kyse siitä, kun ihmisten tilanteet muuttuvat niin kuin nyt hintojen ja korkojen nousun myötä. Vaikka eläin otettaisiin hyvässä tilanteessa joka on säilynyt jo pitkään, niin kukaan ei voi ennustaa tulevaa etkä voi tietää jos sinun rahallinen tilanne huononee yhtäkkiä. Se eläin kuitenkin joka sinulla on siinä vaiheessa ollut vuosia ja on sinulle rakas, et sinä ole sitä valmis tosta vaan lopettamaan vaan haluaisit pitää edelleen hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä, miten paljon eläinlääkärien hintoja kauhistellaan, he ovat kuitenkin kuuden vuoden yliopistotutkinnon suorittaneita eläinlääketieteen lisensiaatteja. Silti tuntiveloitus on samaa tasoa kun jollain ammatillisen perustutkinnon suorittaneella putkiasentajalla. Ja jostain syystä vain toista näistä vaaditaan työskentelemään kohtuuhintaan köyhien avuksi.
Kunnaneläinlääkärit ovat sitä varten, että pienituloiset saavat lemmikeilleen välttämättömän avun kohtuulliseen hintaan.
Höpö höpö.
Otetaan vaikka koiran virallinen polvitarkastus, kesto 2 min, ei käytetä mitään lääkkeitä eikä välineitä, hoitaja näpyttelee tuloksen minuutissa kennelliitolle, hinta E-ketjun paikassa 100€.
Mihin koira tarvitsee virallisen polvitodistuksen? Kuulostaa siltä että koiran hyvinvointiin sillä ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee-se-itse eläinlääkäriasema, siellä on pelit ja pensselit ja köyhät voi netistä opetella mikä eläimessä on vikana ja itse hoitaa
Köyhä voisi kouluttaa itsensä ja alkaa itse vastata omista elinkustannuksistaan. Ei hyvinvointiyhteiskunta ihan kaikkeen voi revetä. Kohta köyhät vaatii yhteiskuntaa pyyhkimään pyllynsä ilmaiseksi. Miksette aikanaan menneet lukemaan vaan laiskoina ja rahanahneina suoraan töihin hanttihommiin.
Itse varmaan lukeuduin noihin köyhiin ja haluaisin kouluttautua parempaan ammattiin kuin mitä nyt teen mutta sitten opiskeluajan olisin vielä köyhempi enkä yksinkertaisesti pärjäisi. Opintolainaa ei ole mitään järkeä ottaa niin paljoa että pystyisin opiskella. Tiedän etten ole ainut tämän ongelman kanssa, monella olisi halua opiskella mutta se on tehty Suomessa hyvin hankalaksi.
Opiskelu on tehty Suomessa hankalaksi?? Älä nyt puhu soopaa. Ei ole todellista, että joku voi väittää tällaista kun koulut ovat maksuttomia, opiskelija saa opintotukea, asumistukea, tarvittaessa voi ottaa opintolainaa.
En puhukaan, otin omalla kohdallani selvää tuista mitä voisin opiskeluaikana saada, eikä ne kattaisi mm. asuntolainaa jne. enkä ole myymässä asuntoani siksi, että pääsisin opiskelemaan. Lainaa minulla ei ole mahdollista ottaa, en halua enempää kun asuntolaina on jo olemassa. Moni tuilla opiskeleva joutuu silti tekemään töitä koska tuet eivät riitä, sitten kuluttavat itsensä jo loppuun opiskeluaikana ja siinäpä hyvä alku sitten uuteen ammattiin.
MISSÄÄN maassa maailmassa opiskelua ei ole tehty niin helpoksi kuin Suomessa. Joo, moni tekee töitä opintojen ohella. Teepä sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrakkaat ihmiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ajatusta kannattavilla tosiaan yhtään ajatusta, miten tuo käytännössä toteutetaan? Verovaroista, pakotetaan lekurit ja eläintenhoitajat pienemmällä palkalla töihin, henkilökunta ostaa laitteet ja tarvikkeet omasta pussistaan?
Joskus tuntuu, että nämä käsi toisten taskulla olijat eivät uhraa ajatustakaan taloudelliseen puoleen. No ehkä he siksi ovatkin käsi jonkun muun taskussa.Mun ajatus on teeveestä napattu, että nykyiset eläinlääkäriasemat tarjoaisi palveluita halvemmalla vähävaraisille ja parempituloiset maksaa täyden hinnan. Eikä niitä vähävaraisten lemmikkejä tarvitsisi koko työpäivälle buukata, vaan vaikka yksi tai kaksi per päivä muutamana päivänä viikossa. Lääkäriasema voisi saada siitä vaikka jonkun pienen verohelpotuksen porkkanaksi, mutta sen enempää yhteiskunnan tukea siihen ei tarvitsisi käyttää. Eläinlääkäriasemat kuitenkin tuottavat voittoakin ja eläintenhoito on useimmille kutsumusammatti, joten valtavia uhrauksia työntekijöidenkään ei tarvitsisi tehdä.
Liiketoiminnassa on tarkoitus tehdä voittoa, ei toimia hyväntekijänä.
Juma.. uta kun ihmiset on niin ihmis-ja eläinrakkaita, niin siitä vaan avustusjärjestöt heilumaan ja keräämään rahaa.
Monet varmaan ihan mielelläni laittaisi muutaman euron Turren hyväksi. Rahat annetaan vaikka sinne yliopistolliseen eläinlääkäriasemalla johonkin "sossu" kassaan.
Papereita vastaan esim. esim. Kelan paperit tuloista oikeuttaisi Turren ilmaiseen hoitoon. Jos luotettavalla taholla keräys, jota saa käyttää vaan oikeasti pienituloiset, miksi ei. Samalla mahdollisuus osamaksuun pienituloisille luittotiedousta huolimatta. Herran jestas luontoeläimiäkin autetaan verovaroin.
Miksei lahjoituksilla vousi koti Turret hoitaa myös.ja sitten eläinsairaalat tarvitsevat sen yhden ylimääräisen toimistosihteerin setvimään näitä tapauksia, että kenellä on nyt riittävästi perusteita mihinkään. Ja sitten olisi porukka kantelemassa ties mille taholle, jos itse ei saisikaan halvalla ell-käyntiä. Muutenkin kuulostaa jotenkin arvelluttavalta, että eläinlääkäriasemalla alettaisiin tekemään sosiaalityötä. Mut tosiaan järjestöjä saa perustaa ja jää sitten odottelemaan näitä elämäntapahuijareita asiakkaiksi.
Eihän siinä tarvitse kenenkään mihinkään kannella jos on selvät pelisäännöt ja tässä aloituksessa olikin kyse ihan erillisestä eläinlääkäriasemasta ei mistään yhdistetystä johonkin super kalliiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on lukenut jutun iltalehdestä jossa vihjataan että eläinlääkärit tekevät paljon itsemurhia tietystä syystä? Mistä syystä?
Syitä on varmasti niin monta kuin on tekijää. Eläinlääkärillä löytyy kuitenkin hyvä valmiste T-61 jolla lopetus käy vaivattomasti ja tuskattomasti (annostelu painon mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ensiksi jokainen, joka aikoo ottaa lemmikin kotiinsa pitää miettiä onko minulla varaa kaikkeen mitä se lemmikin omistajuus velvoittaa?
Ei köyhän pidä ottaa ylimääräistä maksettavaa.Tässä koko ketjussa olikin kyse siitä, kun ihmisten tilanteet muuttuvat niin kuin nyt hintojen ja korkojen nousun myötä. Vaikka eläin otettaisiin hyvässä tilanteessa joka on säilynyt jo pitkään, niin kukaan ei voi ennustaa tulevaa etkä voi tietää jos sinun rahallinen tilanne huononee yhtäkkiä. Se eläin kuitenkin joka sinulla on siinä vaiheessa ollut vuosia ja on sinulle rakas, et sinä ole sitä valmis tosta vaan lopettamaan vaan haluaisit pitää edelleen hyvää huolta.
Pitäisikö sitten ne halvat eläinlääkäriasemat olla vain niille, jotka ovat tehneet koronan takia konkurssin vai miten ne rajattaisiin? Yhtä yllättävään elämäntilanteeseen joutunutta lemmikinomistajaa kohti löytyy 20 Tarjaa, joilla on korsolaisessa itsemurhayksiössä 6 lasta kahdeksan eri isän kanssa, 5 kissaa, 3 luonnevikaista taistelukoiraa ja papukaija, jonka voitti kännivedossa.
Minun tuttuni joka on töissä yhdellä pk-seudun suurimmista ja eniten käytetyistä eläinlääkäriasemista on sanonut ettei koskaan kannata viedä lemmikkiään sinne muuta kun äärimmäisessä hätätapauksessa koska ylihinnoittelu on jotain järkyttävää ja teettävät myös rahan vuoksi turhia tutkimuksia. Tuttavani on ollut töissä vuosia tässä kyseissä paikassa joten on hyvin perillä. Hän kertoo millä hinnalla työntekijät saavat hoidattaa lemmikkejään ja ne hinnat ovat aivan toista luokkaa kuin jonkun ulkopuolisen ihmisen. Ne hinnat joilla työntekijät saavat hoidattaa eläimiään ovat niitä todellisia hintoja missä ei ole mitään ylihinnoittelua, eli niitä hintoja joita kaikilta tulisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jännä, miten paljon eläinlääkärien hintoja kauhistellaan, he ovat kuitenkin kuuden vuoden yliopistotutkinnon suorittaneita eläinlääketieteen lisensiaatteja. Silti tuntiveloitus on samaa tasoa kun jollain ammatillisen perustutkinnon suorittaneella putkiasentajalla. Ja jostain syystä vain toista näistä vaaditaan työskentelemään kohtuuhintaan köyhien avuksi.
Kunnaneläinlääkärit ovat sitä varten, että pienituloiset saavat lemmikeilleen välttämättömän avun kohtuulliseen hintaan.
Putkarin välttämättömän käynnin sossu maksaa. Siksi niiden tuntiveloityksella ei ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MISSÄÄN maassa maailmassa opiskelua ei ole tehty niin helpoksi kuin Suomessa. Joo, moni tekee töitä opintojen ohella. Teepä sinäkin.
Opiskelu on helppoa kyllä mutta opiskelun aikana itsensä elättäminen ei ole niin helppoa, varsinkaan kun ei ole enää mikään teini. Kiva kun annat ohjeita ihmiselle jota en tunne lainkaan, et tiedä mitään minun elämäntilanteestani mm. onko lapsia jne. Minulla ei siis ole mitenkään mahdollista opiskella täysipainoisesti ja tehdä vielä töitä koska on myös muita velvollisuuksia joita ei voi vain jättää opiskelun ajaksi. Taidat olla aika nuori kommenttisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Miten määriteltäisiin vähävarainen ja mitkä asiat otettaisiin vähävaraisuutta arvioitaessa huomioon? Luotettaisiinko henkilön omaan sanaan vai pitäisikö esittää jotakin todistuksia, ja jos, niin mitä? Verohelpotus on jo melko merkittävä yhteiskunnan tuki, ja "pieni verohelpotus" kuulostaa siltä, että byrokratiakulut tulevat melko mittaviksi. Mistä se vero oikeastaan vähennetään, eläinlääkäriaseman maksamasta yhteisöverosta, jokaisen eläinlääkärin henkilökohtaisesta verotuksesta, arvonlisäverosta, mistä? Voitaisiinko tätä laajentaa myös muihin ammattiryhmiin? Kyllähän esimerkiksi putkifirmat tuottavat voittoakin, joten lienee olisi kohtuullista, että putkitöitä tehtäisiin vähävaraisille halvemmalla? Entäs kosmetologit, kampaajat, gynekologit, valokuvaajat, autokorjaamot, nuohoojat ja suutarit, pitäisikö heidänkin työskennellä edullisemmin vähävaraisille?
Vaikka saisi saman summan. Ja toinen pisti menemään. Se, joka pisti sivuun ei saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttuni joka on töissä yhdellä pk-seudun suurimmista ja eniten käytetyistä eläinlääkäriasemista on sanonut ettei koskaan kannata viedä lemmikkiään sinne muuta kun äärimmäisessä hätätapauksessa koska ylihinnoittelu on jotain järkyttävää ja teettävät myös rahan vuoksi turhia tutkimuksia. Tuttavani on ollut töissä vuosia tässä kyseissä paikassa joten on hyvin perillä. Hän kertoo millä hinnalla työntekijät saavat hoidattaa lemmikkejään ja ne hinnat ovat aivan toista luokkaa kuin jonkun ulkopuolisen ihmisen. Ne hinnat joilla työntekijät saavat hoidattaa eläimiään ovat niitä todellisia hintoja missä ei ole mitään ylihinnoittelua, eli niitä hintoja joita kaikilta tulisi ottaa.
Niin? Eivät autokorjaamotkaan veloita todellisten kulujen mukaan. Tai kampaajat. Ylellisyydestä täytyy olla valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh miten karu kohtalo sulla, ihan ei asuntolainaa pystyisi tuilla maksamaan :D
En sanonutkaan että minulla on karu kohtala ja tienaan työstäni sen verran että pärjään ihan hyvin mutta jos menisin opiskelemaan tulot tippuisivat niin etten pystyisi maksamaan kaikkea. Ja joo silti minun palkkani on hyvin pieni, ei ole edes keskivertoa palkkaa mitä Suomessa tienataan.
Vierailija kirjoitti:
Taas malliesimerkki ihmisestä, jolla ei ole mitään käsitystä, miten yritykset toimivat. Monissa firmoissa työntekijät henkilöstöetuna saavat esimerkiksi ostaa firman tuotteita sisäänostohintaan, mikä voi olla ihan ok firmalle, koska se ei tuota tappiota, mutta ei todellakaan tarkoita, että kaikille voitaisiin myydä ne tuotteet samaan hintaan ilman, että firma olisi samantien konkurssissa. Ei taida se hoitsukaverisikaan ihan hahmottaa, mitä kansainvälisen konsernin pyörittäminen vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vinkit:
1. Kunnaneläinlääkärit perusjuttuihin, kuten rokotuksiin
2. Eläinlääkärikuluvakuutus
3. Terve rotu
4. Nimenomaan rotu, ei mitään epämääräistä takakonttikoiraa tai rescuerakkia, josta ei tiedetä mitään.
Sitten ei sitä eläinlääkärivakuutustakaan tarvita, ne on hyvin kalliita ja yleensä ne vähän eläinlääkärikäynnit, mitä terverotuinen koira tarvitsee, tulevat halvemmaksi kuin vakuutukset.
Ja jos ei ole varaa rotukoiran penikkaan, ei ole varaa koiraa pitääkään, niin yksinkertaista se on.
Onko paperittomilla oma eläinlääkärivastaanotto?
Ei, polvitarkki on vain tuo. Jos haluaa samalla vaikka kysyä jostain toisesta asiasta, tulee päälle lisäksi tuo 10min ajan maksu ja toimistokulut 34€.