Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kettuttaa työ ja pskat asiakkaat. Valtaosa asiakkaista on kivoja, mutta yks promille pilaa koko työn

Vierailija
02.03.2023 |

Miksi osa ihmisistä pitää asiakasneuvojia pskasankoinaan??? Olen väärällä alalla, mutta vaihtokin on vaikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Ihan samaa ajattelin tänään. Millainen ihminen räyhää ja riehuu asiakaspalvelijalle? Varsinkin kun aspa yleensä on täysin syytön siihen riehumiseen. Eikä auta vaikka sanoo, että oikea palautekanava olisi tälle purkaukselle nyt x eikä tämä y, jossa riehut, ei. Pahimipia on ne aikuiset ihmiset, jotka alkavat vääntämään naamaansa ja ivallisesti matkimaan mitä itse just sanoit. Siis ihan järkyttävää. 

Vierailija
2/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa, jos 999 asiakasta on kivoja, mutta te sekoatte sen yhden takia? Pitäisikö miettiä odotuksia hiukan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa, jos 999 asiakasta on kivoja, mutta te sekoatte sen yhden takia? Pitäisikö miettiä odotuksia hiukan? 

Niinpä, samaa olen itse miettinyt. Mutta se yksi on se joka jää päähän pyörimään, se varmaan on ihmisen luonto. Jotkut ovat enemmän teflonia.  Ja tosiaan jo kirjoitinkin, että väärällä alalla olen.

-ap

Vierailija
4/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin voi kotkaantua. Itse ajattelin aina, että miten joku voikaan olla noin hullu, ja säälin niitä vähän.

Vierailija
5/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, samaa olen itse miettinyt. Mutta se yksi on se joka jää päähän pyörimään, se varmaan on ihmisen luonto. Jotkut ovat enemmän teflonia.  Ja tosiaan jo kirjoitinkin, että väärällä alalla olen.

-ap

Kyllä mä sen ymmärrän, itse muistelen pihiä loimaalaista, jota piti sietää 6 vuotta sitten, ja muistan sen kuin eilisen. Mutta en muistele pahalla, vaan se on koominen hahmo mielikuvissani. Ja aina kun tulee jostain asiayhteydestä mieleen, kiitän kauniisti kaikista niistä kivoista, tavallisista ja ihanistakin asiakkaista, joita normaalisti vastaan tulee. 

Tuota taitoa voi opetella, ja siitä on paljon iloa muussakin elämässä. Ettei ota kaikkea henkilökohtaisesti. Silloin ei tarvitse olla teflonia. 

Vierailija
6/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Ihan samaa ajattelin tänään. Millainen ihminen räyhää ja riehuu asiakaspalvelijalle? Varsinkin kun aspa yleensä on täysin syytön siihen riehumiseen. Eikä auta vaikka sanoo, että oikea palautekanava olisi tälle purkaukselle nyt x eikä tämä y, jossa riehut, ei. Pahimipia on ne aikuiset ihmiset, jotka alkavat vääntämään naamaansa ja ivallisesti matkimaan mitä itse just sanoit. Siis ihan järkyttävää. 

Ehkä osa luulee että asiakaspalvelija on itse Yritys ja yrityksessä, joka voi vaikuttaa asioihin tai välittää palautteen eteenpäin. Koska joskus se toimi niin että asiakaspalvelija hoiti myös ongelmia yrityksessä, edelleen osa hoitaa niitä. Ja se alue on joillekin epäselvä, jos siihen on tullut muutos vuosien aikana. -Asiakas haluaisi ehkä korjauksia asioihin ja toimintaan. Myös ettei olla tylyjä. Ei tavoita ketään yrityksestä ja siellä ei korjata asioita. Tai valmistajalle suoraan palaute. Mutta osa on valtioiden rahoittamia valmistajia.

Vierailija
7/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1 o/oo pilaa työnteon, niin kehoittaisin kokeilemaan selvinpäin töihin menemistä.

Vierailija
8/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä "asiakaspalavelijoita" pätkän vertaa, jotka ruikuttavat ja haukkuvat asiakkaita. Kyllä, on myös huonosti käyttäytyviä ja asiattomia asiakkaita. Mutta se on osa työtä. Nuorena tein asiakaspalvelutyötä monissa eri yrityksissä, eikä yhtä ainoaa tapausta tullut vastaan, joka ei olisi leppynyt sillä, että ottaa asiakkaan ongelman tosissaan, ja tekee sille jotain. Oli se itsestä miten mitätön ongelma vain, ja asiakkaan sävy mikä vain.

AINA ongelma saatiin ratkaistua. Usein ei vaatinut juuri mitään, muutaman ymmärtäväisen sanan ja ongelman selvittämisen tehokkaasti ja asiallisesti.

En ymmärrä, miksi asiakaspalvelija ottaa henkilökohtaisena loukkauksena asiakkaiden valitukset. Sinä edustat yritystä, ja tehtäväsi on pitää asiakkaat tyytyväisinä. Myös huuto tai valitus on suunnattu yritykselle, ei sinulle. Usein riittää, jos asiakkaalle jää vaikutelma, että ongelma on ymmärretty, se on otettu tosissaan ja sitä on asianmukaisesti selvitetty ja pyritty toimimaan asiakkaan eduksi.

Ja suurin osa asiakkaista tosiaan on mukavia.

Vierailija
9/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin voi kotkaantua. Itse ajattelin aina, että miten joku voikaan olla noin hullu, ja säälin niitä vähän.

Ehkä joillakin asiakkailla on huonoja kokemuksia myyjistä, asiakaspalvelijoista ja neuvojista. Neuvot voivat usein olla vääriä ja huonojakin, vaikka joku luulee että kaikille toimii.

Vierailija
10/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vaikutat sen verran herkällä, ettei sellaista alaa olekaan ettei joku sun fiilistä pilais.

Vierailija
11/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono päivä, älkää lähtekö kotoa mihinkään kauppoihin tai muille palvelutiskeille huutamaan ja rähjäämään. Näin maailma pelastuu.

Vierailija
12/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä "asiakaspalavelijoita" pätkän vertaa, jotka ruikuttavat ja haukkuvat asiakkaita. Kyllä, on myös huonosti käyttäytyviä ja asiattomia asiakkaita. Mutta se on osa työtä. Nuorena tein asiakaspalvelutyötä monissa eri yrityksissä, eikä yhtä ainoaa tapausta tullut vastaan, joka ei olisi leppynyt sillä, että ottaa asiakkaan ongelman tosissaan, ja tekee sille jotain. Oli se itsestä miten mitätön ongelma vain, ja asiakkaan sävy mikä vain.

AINA ongelma saatiin ratkaistua. Usein ei vaatinut juuri mitään, muutaman ymmärtäväisen sanan ja ongelman selvittämisen tehokkaasti ja asiallisesti.

En ymmärrä, miksi asiakaspalvelija ottaa henkilökohtaisena loukkauksena asiakkaiden valitukset. Sinä edustat yritystä, ja tehtäväsi on pitää asiakkaat tyytyväisinä. Myös huuto tai valitus on suunnattu yritykselle, ei sinulle. Usein riittää, jos asiakkaalle jää vaikutelma, että ongelma on ymmärretty, se on otettu tosissaan ja sitä on asianmukaisesti selvitetty ja pyritty toimimaan asiakkaan eduksi.

Varmaan sitten silloin 50 vuotta sitten ihmisillä on ollut jonkinlaiset käytöstavat hallussa, kun kerran ovat tuollaisesta leppyneet. Nykyään enemmistö näistä sekopäisistä valittaja-asiakkaista on sellaisia, joille ei käy yhtään mikään, vaikka miten yrittää hänen ongelmaansa ratkaista ja ymmärtää tilanteessa. Ei auta, sieltä taholta huudetaan vaan takaisin ja ivallisesti naamaa väännellen (ihan totta, yhtään en liioittele!) imitoidaan sun sanomisia niinkuin jotkut ala-asteelaiset. Yritä siinä sitten ottaa ongelmaa tosissasi, kun kaikki mitä sanot tai teet on väärin ja aiheuttaa vaan kahta kauheamman sylkemisen naamalle. 

Vierailija
13/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse voi pilata sen 1 promillen kettuilua olemalla ylihypersuperystävällinen. Kokeileppa olemalla kuin sula marenkileivos. Niin minä tein, olin niin imelä ja ystävällinen että lopulta he luovuttivat ja pitivät minua varmaan mielenvikaisina. Oikein "kilpailin" itseni kanssa siitä kuinka "marenkinen" pystyin olemaan kiukkuisen asiakkaan kanssa. Välillä pääsin oikein hattaraiseen fiilikseen ja silloin kiukkuisemmatkin asiakkaat pehmenivät.

Vierailija
14/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mitään todellista konkreettista muutosta ei tapahdu, asiakkaalle seuraavalla kerralla saman ongelman edesä valkenee, että sinä vain lieroilit itsesi ulos hankalasta tilanteesta valehtelemalla.

Vierailija
15/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse voi pilata sen 1 promillen kettuilua olemalla ylihypersuperystävällinen. Kokeileppa olemalla kuin sula marenkileivos. Niin minä tein, olin niin imelä ja ystävällinen että lopulta he luovuttivat ja pitivät minua varmaan mielenvikaisina. Oikein "kilpailin" itseni kanssa siitä kuinka "marenkinen" pystyin olemaan kiukkuisen asiakkaan kanssa. Välillä pääsin oikein hattaraiseen fiilikseen ja silloin kiukkuisemmatkin asiakkaat pehmenivät.

....niin ja sen jälkeen kyllä hakkasin kiukussa päätäni työpöytään.......case: " Tietokeno ei käynnisty, se on rikki, tarvitsen sitä heti.

M: Oletko käynnistänyt sen uudestaan?

A: Olen, ja voin tehdä sen heti. "räps" nyt ei näy mitään, "räps" nyt näkyy taas sininen ruutu.

M: Sammutitko sen tietokoneen?

A: Kyllä, se on edessäni tässä pöydällä

M: Selvä, Onko siellä pöytänne alla kenties mitään "kuution" muotoista laatikkoa, josta menisi johtoja siihen pöydällä olevaan "tietokoneeseen"

A: On täällä, mikä se on?

M: No ei sillä väliä, mutta sen kulmassa on nappi, paina se pohjaan, odota minuutti, paina uudestaan ja asia korjaantuu. Ensi kerran kun tulee mitään muita ongelmia tee tämä toimenpide.

Vierailija
16/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vanhemmiten tullut tympeä typerille aspoille. Täysin älyttömiä käytäntöjä, suurin osa tuntuu olevan kyvyttömiä työnorganisointiin ja yleensä vielä sen verran tyhmiä, että puuttuu terve järki. Hyvä esimerkki typerästä asiakaspalvelijasta: Meillä oli tavara odottamassa tiskillä ja yksi ennen meitä siinä. Ei muita ihmisiä. Kun sitten tämän yhden asian toimittaminen kesti tajuttoman kauan ja siinä odoteltiin jotain tavaraa varastosta, niin yritin päästä väliin ottamaan sen tavarani, jonka näin ja siitä oli lappu kädessä. Olisi kestänyt 20 sekuntia. Ei käynyt, koska "jono". Sen jälkeen seisoin 13 minuuttia odottamassa ja siitä ajasta 10 minuuttia aspakin odotti vain jotain tavaraa... Siinä vaiheessa karjaisin, että "voitte heittää roskiin sen tavaran, en tarvitse sitä". Lähdin ulos ja jätin maksamani tavaran sinne. 

Vierailija
17/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 työv uoden kok emuksella voin sanoa, että suurin osa asiakkaista on täysin i d i ** tt e ja. Ja lisäksi vielä ru m ia sekä li h av ia. Päivän huvina on mittailla heitä päästä varpaisiin ja päivitellä mielessään miten h e lv eti n kam ala n näköisiä tyy ppe jä keh taaka an liikkua ihmisten ilmoilla. Kaiken maailman kar va- ja sy ylä na amoja, piht ipo lv isia ten atät ejä, jä ät ävän tur von neita la ard ik asoja, ha ise via, ep äs ii stejä, nu hju isia ja niin itseään täynnä olevia turh ak keita. Leiki ttelen aja tuksella että vo  isin katse ella ta p pa a heidät. Se tuo il oa ja loht ua päi viin.

Vierailija
18/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 1 o/oo pilaa työnteon, niin kehoittaisin kokeilemaan selvinpäin töihin menemistä.

Kaveri hei, :lle on omakin näppäin. 😐

Vierailija
19/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentään noin päin, että valtaosa kivoja. Mä sanoisin että promille kivoja ja loput sais kärrätä suoraan uuniin.

Vierailija
20/23 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....niin ja sen jälkeen kyllä hakkasin kiukussa päätäni työpöytään.......case: " Tietokeno ei käynnisty, se on rikki, tarvitsen sitä heti.

M: Oletko käynnistänyt sen uudestaan?

A: Olen, ja voin tehdä sen heti. "räps" nyt ei näy mitään, "räps" nyt näkyy taas sininen ruutu.

M: Sammutitko sen tietokoneen?

A: Kyllä, se on edessäni tässä pöydällä

M: Selvä, Onko siellä pöytänne alla kenties mitään "kuution" muotoista laatikkoa, josta menisi johtoja siihen pöydällä olevaan "tietokoneeseen"

A: On täällä, mikä se on?

M: No ei sillä väliä, mutta sen kulmassa on nappi, paina se pohjaan, odota minuutti, paina uudestaan ja asia korjaantuu. Ensi kerran kun tulee mitään muita ongelmia tee tämä toimenpide.

Tarpeeksi sekaisin jos on niin virtanappia on pidettävä pohjassa niin kauan että se loota sammuu pakotettuna, kertapainallus ei välttämättä riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän