Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saitte voimaa laihduttaa? BMI nyt 37,7 ja

Vierailija
02.03.2023 |

motivaatio katoaa aina,en ehdi saada mitään onnistumisen kokemusta, selkärankaakaan ei ole.
Polveen sattuu, verenpaine pilvissä.
Joka päivä päätän että TÄNÄÄN alkaa

Illalla olen ahmimassa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää tehdä itsellesi kirkkaan selväksi se, mihin tähtäät ja MIKSI

Miksi sinä haluat laihtua? Mitä se muuttaa elämässäsi? Minkä verran haluat laihtua, milloin tiedät onnistuneesi? Miltä sinusta tuntuu, kun olet saavuttanut tuon tavoitteesi?

No ,ei se muuta mitään.

En muutu 18 vuotiaaksi tai miljonääriksi.

Ap

Kasva nyt jo aikuiseksi, ei 18-vuotiailla ja miljoonääreillä ole sen kummempaa kuin sinullakaan. Meillä jokaisella on ainoa aarre tässä maailmassa oma itse, omat aistit, ajatukset ja tunteet, oli sitten 18 tai 100 tai miljonääri tai köyhä. Tavoitteesi pitäisi olla parempi olo ja mieli ja kauniimmat ajatukset itsestäsi ja maailman menosta.

Vierailija
62/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää tehdä itsellesi kirkkaan selväksi se, mihin tähtäät ja MIKSI

Miksi sinä haluat laihtua? Mitä se muuttaa elämässäsi? Minkä verran haluat laihtua, milloin tiedät onnistuneesi? Miltä sinusta tuntuu, kun olet saavuttanut tuon tavoitteesi?

No ,ei se muuta mitään.

En muutu 18 vuotiaaksi tai miljonääriksi.

Ap

Niin kauan kuin et todella tiedä MIKSI ja niin kauan kuin se vastaus ei aidosti kumpua sun sisäisestä motivaatiosta, ei tosiaan muutakaan mitään. Mut jos uskallat pysähtyä tämän äärelle, saatat päätyä muuttumaan.

Jos et tee mitään toisin kuin tähän asti, et varmasti onnistukaan sen kummemmin kuin aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja. Mikä minulle on tärkeää. Se että syön pullan ja jäätelön vai se että voin pukeutua mieleisiini vaatteisiin. Esimerkiksi.

64/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli painoa 100/kg ja pituutta 181 eli paino-indeksi 31 luokkaa.

Neuvoisin tekemään näin: mene lääkärille ja pyydä apua. Nykyisin on tehokkaita lääkkeitä, jotka auttavat painon hallintaan. Jos nopeat tulokset antavat motivaatiota, ota aluksi Nutrilett-kuuri. Itsellä tippui sen kanssa 10kg/4 viikkoa.

Vierailija
65/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lääkkeitä vaan 16:8 pätkäpaasto ja VHH päälle. Kun syö terveellistä ravintoa eli jättää turhat hiilarit pois niin paino putoaa kuin itsestään. Pätkäpaasto taas hoitaa kuntoon laihdutuksen hormonaalisen puolen. Voimaa saa vaikka siitä jotta jos ei laihduta niin rasvamaksa ja diabetes iskee. Eli laihdutus tai sokeus, amputaatio ja kuolema ;)

Vierailija
66/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostamalla sen, että mikään sokerirasvanautinto ei vastaa sitä tyytyväisyyden tunnetta kun peilistä katsoo takaisin atleettisen lihaksikas timmi vartalo.

Sun kannattaisi ensin miettiä, että mikä ajaa sut ahmimaan?

Miksi epäterveellinen ruoka on sulle tärkeämpää kuin terveys ja viehättävä ulkonäkö?

Se tuo minulle hyvän olon. Hyvän mielen.

Tuntuu, että elämä on muuten pelkkää epämukavuutta, syöminen tekee hyvää.

(No lopputulos jäätävä ylipaino)

Ap

Tuo hyvän olon hetkeksi aikaa. Pitkässä juoksussa tuo huonon olon.

Ehkä kannattaisi ajatella muutakin kuin hyvä olo vähäksi aikaa?

Mulla huono impulssikontrolli, ja elämän asenne ollut aina vähän YOLO

Ei tiedä vaikka huomenna kuolee, joten elämästä pitää nauttia jne

No, en ole kuollut,vaan painan 100kg

:(

Ap

AP,  ethän sinä nytkään nauti elämästä, voivottelet täällä suureen ääneen ylipainostasi.

En elämästä ole koskaan nauttinut,suurin ilo alkoholista ja ruuasta, mistään en ole saanut parempia kiksejä. Mikä avuksi?ap

AP, "elämä on lyhyt, siitä pitää nauttia"-siksi syön. Nuo ovat omia sanojasi.

Vierailija
67/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostamalla sen, että mikään sokerirasvanautinto ei vastaa sitä tyytyväisyyden tunnetta kun peilistä katsoo takaisin atleettisen lihaksikas timmi vartalo.

Sun kannattaisi ensin miettiä, että mikä ajaa sut ahmimaan?

Miksi epäterveellinen ruoka on sulle tärkeämpää kuin terveys ja viehättävä ulkonäkö?

Se tuo minulle hyvän olon. Hyvän mielen.

Tuntuu, että elämä on muuten pelkkää epämukavuutta, syöminen tekee hyvää.

(No lopputulos jäätävä ylipaino)

Ap

Tuo hyvän olon hetkeksi aikaa. Pitkässä juoksussa tuo huonon olon.

Ehkä kannattaisi ajatella muutakin kuin hyvä olo vähäksi aikaa?

Mulla huono impulssikontrolli, ja elämän asenne ollut aina vähän YOLO

Ei tiedä vaikka huomenna kuolee, joten elämästä pitää nauttia jne

No, en ole kuollut,vaan painan 100kg

:(

Ap

AP,  ethän sinä nytkään nauti elämästä, voivottelet täällä suureen ääneen ylipainostasi.

En elämästä ole koskaan nauttinut,suurin ilo alkoholista ja ruuasta, mistään en ole saanut parempia kiksejä. Mikä avuksi?ap

Kuka sulle on kertoinut, että elämän pitäisi olla koko ajan erityisen kivaa ja ihanaa? Ei se ole meillä muillakaan ja ei silti vedetä jääkaapin sisusia kitusiin. Koitahan vähän aikuistua ja ottaa itsestäsi vastuu

No jos minulla ei ole hyvä olo, niin alan jatkuvasti miettimään its*ria. Siksi haen hyvää oloa,joku syy elää

Ap

Elät vain siis syödäksesi?

Vierailija
68/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Djjfjr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet -> paino nousi 15kg samoilla elintavoilla. Pois ei lähde! Lääkkeittä en voi olla. Ei oo winwin - on looseloose

Onko joku onnistunut?

Ei mielialalääkkeet lihota. Se mitä sä laitat suuhun lihottaa

Mulla ketipinor laukaisi ahmimisen. Olisin voinut vaikka t*ppaa saadakseni ahmia, lääke vei minut jonkinlaiseen tilaan, se meni päähän, en ollut oma itseni. Lopetin lääkkeen niin ahmiminenkin loppui. Selvin päin rakastan terveellistä syömistä enkä kaipaa herkkuja tai mitään tuhtia.

Muillakin lääkkeillä on ollut samansuuntaisia vaikutuksia, yksi veti verensokerit niin matalalle että tuli hirmu nälkä. Joku lääke taas vie ruokahalun kokonaan. Yksi lääkkeeni sekoittaa hormonitoiminnan ja oikein laittaa solut varastoimaan rasvaa.

Minulla käytössä myös Ketipinor eikä kiloakaan ole tullut ylimääräistä. Eikä pari muutakaan vastaavan kaltaista lääkettä ole saanut solujani varastoimaan rasvaa. Jos lääke lihottaa, kannattaa opetella syömään vähäkalorisempia ruokia.

Tänään on ruokana linssikeitto ja tofuwokki. Sen vähemmillä kaloreilla en jaksa ohjata liikuntaa 3h tänään + oma treeni. Mutta sinä voit yhdellä perunalla toki treenata vaikka koko päivän kun kerta olet niin erinomainen.

Minulla on 2 hormonaalista lääkettä jotka vaikuttaa painoon, toinen juurikin siihen että solu varastoi rasvaa enempi kuin normaalisti. Sellaista se on.

En suinkaan treenaa "yhdellä perunalla" enkä ole "niin erinomainen". Olen siis tuo Ketipinorin käyttäjä. Syön kunnolla ja olen hyvin aktiivinen. Mutta katson tarkkaan, mitä lautaselleni laitan. En syö makeata enkä yltörasvaista, normaalia perusruokaa ihan riittävästi.

Vierailija
69/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on geneettisistä syistä rasvaa maksimaalisesti pahan päivän varalle keräävä systeemi, ennuste laihtumiselle lienee erittäin huono... sori siitä! Kehosi menee hälytystilaan jos paino alkaa tippua ja aivosi tekevät kaiken mahdollisen että sitä ei tapahtuisi? Ei ehkä kannata kiusata itseään painonpudotushaaveilla...

Vierailija
70/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka väittää että mielialalääkkeet ei lihota, ei tiedä mistään mitään. Eihän siinä pillerissä ole kaloreita, mutta kun ne nostaa ruokahalun ja makeanhimon taivaisiin. Puhumattakaan että jotkut lääkkeet kerää nestettä elimistöön. Ja nyt kun on monille hyväksi havaittu painonpudotuslääke, Ozempic, niin on alettu siitäkin syyllistämään lihavia että ei saisi sitä käyttää. 

Taitaa pohjimmiltaan olla kyse siitä, että laihat ei halua että lihavat pudottaa painoa, koska ketä ne sitten haukkuu jos joku päivä ei olekaan enää läskejä? 

Vierailija
71/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanotteko te "ei ne mielialalääkkeet lihota" -tyypit myös esimerkiksi anorektikoille, että ottakaa itseänne niskasta kiinni ja kasvattakaa selkäranka ja alkakaa syömään! Alkoholisteille sanotte että lopettakaa juominen! Ja kas, kaikki nämä addiktiot häviävät kuin taikaiskusta! Kyllä te olette neroja!

Vierailija
72/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Mulla kanssa kiloja yli 90.

Mutta lenkkeilen ja liikun paljon. Olen 53-vuotias ja veriarvot huippua. Eikä se terveysvouhotus ravistele yhtään. Voin myös oikein hyvin ! En sairasta juuri koskaan.

Mutta ulkonäöstäni en tykkää yhtään tällaisena.

Syöminen on ihanaa ja ostan herkkuja melkein päivittäin. Tämän kierteen kun pois saisin..vaan vaikeaa se on.

Tsemppiä

Vierailija
73/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lenkkeilen ja liikun paljon. Olen 53-vuotias ja veriarvot huippua. Eikä se terveysvouhotus ravistele yhtään. Voin myös oikein hyvin ! En sairasta juuri koskaan.

Syöminen on ihanaa ja ostan herkkuja melkein päivittäin. Tämän kierteen kun pois saisin..vaan vaikeaa se on.

Tsemppiä

Kiitos!

Ap

Vierailija
74/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

Tuossa iässä mullakin meni vielä ihan hyvin, enkä ole koskaan sairastanut mitään, kunnes kuuden kympin jälkeen terveys romahti totaalisesti. Joka aamu kourallinen lääkkeitä, labraa, lekuria, toimenpiteitä, verenpaineen mittausta kotona, painon tarkkailua,  ja mieliala ihan maassa. Kun se elimistö kestää vain sen oman aikansa. Nivelet valtavalla rasituksella. On ihan selvää, että ylipaino on kova rasite. -sivusta

Vierailija
75/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen joka väittää että mielialalääkkeet ei lihota, ei tiedä mistään mitään. Eihän siinä pillerissä ole kaloreita, mutta kun ne nostaa ruokahalun ja makeanhimon taivaisiin. Puhumattakaan että jotkut lääkkeet kerää nestettä elimistöön. Ja nyt kun on monille hyväksi havaittu painonpudotuslääke, Ozempic, niin on alettu siitäkin syyllistämään lihavia että ei saisi sitä käyttää. 

Taitaa pohjimmiltaan olla kyse siitä, että laihat ei halua että lihavat pudottaa painoa, koska ketä ne sitten haukkuu jos joku päivä ei olekaan enää läskejä? 

Kun Ketipinor-  tai Olanzapin- nälkä iskee, voi ryystää vaikka kattilallisen esim. vihanneskeittoa. Taivaita hipova makeannälkä selättyy sisulla ja makeilla porkkanoilla/omenoilla/luumuilla, lista on loputon. Ei tarvitse silti heti ryhtyä popsimaan pitsaa ja suklaata, kyse on tosiaan valinnoista.

Vierailija
76/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ahne, itsekeskeinen paska. Sulla on mies, terveet lapset, koti ja työpaikka ja sinä mässäät tai mietit itzaria, koska et enää ikinä ole 18v. tai miljonääri.

Vierailija
77/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aina tarvitse olla hyvä olo. Voi olla ihan neutraali olo eikä mitään outoa ole että on kurja olo, väsynyt olo, kiukkuinen olo , turhautunut olo. Mutta se on okei , että niin välillä on. Opettakaa lapsilennekin , ettei aina tarvitse olla kivaa, ja se on ok. Ylensyöminen ei korjaa mitään kuin ohikiitävän hetken korkeintaan.

Vierailija
78/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laihduta, muutin vain ruokailutottumukseni edes etäisesti terveellisiin. Ensimmäinen viikko meni kärvistellessä makeanhimossa, mutta sen jälkeen helpotti, kuin seinään. Sokerit jätin siis lähes kokonaan, syön vain lauantaisin pienen määrän.

Jo muutamassa päivässä huomasin, kuinka suolisto voi paremmin ja limaisuus lähti suusta ja kurkusta. Enää ei ole päivittäistä ripulia ja vatsakipuja, iho näyttää hyvältä ja pahin pöhö alkaa poistua. Ruokavalioni ei ole toki täydellinen, mutta tiedän, että minulle ei täydestä rysäyksestä tehty elämänmuutos onnistuisi, joten makustelen tätä sokerittomuutta nyt ensi alkuun ja sen jälkeen käyn liikojen hiilareiden ja kovien rasvojen kimppuun. 

Liikuntapuoli on jo kunnossa ja se on ollut jo vuosia tekosyy, jolla kompensoin epäterveellistä syömistäni.

Pointtini on, että kannattaa olla maltillinen sen laihdutuksen kanssa. Älä ota heti tavoitepainoksi BMI 20, äläkä vaihda lennossa mättöruokia pupunruokaan, sellaista tulet jaksamaan viestiesi perusteella ehkä kolmisen tuntia. Sen sijaan vähennä mättöjä yksi kerrallaan ja hitaasti, Roomaakaan ei rakennettu päivässä

Vierailija
79/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laihduta, muutin vain ruokailutottumukseni edes etäisesti terveellisiin. Ensimmäinen viikko meni kärvistellessä makeanhimossa, mutta sen jälkeen helpotti, kuin seinään. Sokerit jätin siis lähes kokonaan, syön vain lauantaisin pienen määrän.

Jo muutamassa päivässä huomasin, kuinka suolisto voi paremmin ja limaisuus lähti suusta ja kurkusta. Enää ei ole päivittäistä ripulia ja vatsakipuja, iho näyttää hyvältä ja pahin pöhö alkaa poistua. Ruokavalioni ei ole toki täydellinen, mutta tiedän, että minulle ei täydestä rysäyksestä tehty elämänmuutos onnistuisi, joten makustelen tätä sokerittomuutta nyt ensi alkuun ja sen jälkeen käyn liikojen hiilareiden ja kovien rasvojen kimppuun. 

Liikuntapuoli on jo kunnossa ja se on ollut jo vuosia tekosyy, jolla kompensoin epäterveellistä syömistäni.

Pointtini on, että kannattaa olla maltillinen sen laihdutuksen kanssa. Älä ota heti tavoitepainoksi BMI 20, äläkä vaihda lennossa mättöruokia pupunruokaan, sellaista tulet jaksamaan viestiesi perusteella ehkä kolmisen tuntia. Sen sijaan vähennä mättöjä yksi kerrallaan ja hitaasti, Roomaakaan ei rakennettu päivässä

Monen ongelma on juuri tuo hätäily, kun "kokeilin olla kaksi pv ilman karkkia ja suklaata, enkä ottanut kuin viisi leipäpalaa", ja ei vaan laihdu. Jos on vuosia lihottanut itseään, niin pitää ymmärtää, että aikansa se ottaa ja vielä se tärkein, että loppuelämän urakka on sitten vielä pitää se saavutettu paino laihdutuksen jälkeen. Masennus on tuhatkertainen, kun lihoo tuplat takaisin.

Vierailija
80/89 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Djjfjr kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet -> paino nousi 15kg samoilla elintavoilla. Pois ei lähde! Lääkkeittä en voi olla. Ei oo winwin - on looseloose

Onko joku onnistunut?

Ei mielialalääkkeet lihota. Se mitä sä laitat suuhun lihottaa

Mulla ketipinor laukaisi ahmimisen. Olisin voinut vaikka t*ppaa saadakseni ahmia, lääke vei minut jonkinlaiseen tilaan, se meni päähän, en ollut oma itseni. Lopetin lääkkeen niin ahmiminenkin loppui. Selvin päin rakastan terveellistä syömistä enkä kaipaa herkkuja tai mitään tuhtia.

Muillakin lääkkeillä on ollut samansuuntaisia vaikutuksia, yksi veti verensokerit niin matalalle että tuli hirmu nälkä. Joku lääke taas vie ruokahalun kokonaan. Yksi lääkkeeni sekoittaa hormonitoiminnan ja oikein laittaa solut varastoimaan rasvaa.

Minulla käytössä myös Ketipinor eikä kiloakaan ole tullut ylimääräistä. Eikä pari muutakaan vastaavan kaltaista lääkettä ole saanut solujani varastoimaan rasvaa. Jos lääke lihottaa, kannattaa opetella syömään vähäkalorisempia ruokia.

Tänään on ruokana linssikeitto ja tofuwokki. Sen vähemmillä kaloreilla en jaksa ohjata liikuntaa 3h tänään + oma treeni. Mutta sinä voit yhdellä perunalla toki treenata vaikka koko päivän kun kerta olet niin erinomainen.

Minulla on 2 hormonaalista lääkettä jotka vaikuttaa painoon, toinen juurikin siihen että solu varastoi rasvaa enempi kuin normaalisti. Sellaista se on.

En suinkaan treenaa "yhdellä perunalla" enkä ole "niin erinomainen". Olen siis tuo Ketipinorin käyttäjä. Syön kunnolla ja olen hyvin aktiivinen. Mutta katson tarkkaan, mitä lautaselleni laitan. En syö makeata enkä yltörasvaista, normaalia perusruokaa ihan riittävästi.

Kyllähän sinä tuossa neuvoit että kannattaa opetella syömään vähäkalorista ruokaa. Nyt kerrot että itse syöt normaalia perusruokaa. No minä syön vähän vähäkalorista terveysruokaa, en normaalia ruokaa.  En syö enää ketipinoria sillä se laukaisi niin hirveät ahmimiskohtaukset että olisin voinut vaikka tppaa, olin täysi peto, hurja hirmu ahmija. Lopetin kys. lääkkeen syömisen kun 10 kg tuli täyteen. Siitä tuli sekava olokin seuraavaksi päiväksi. tästä on jo 7 vuotta.

Minäkin olen hyvin aktiivinen, polarin mittari näyttää 400% aktiivisuutta päivässä.

Mutta syö sinä vaan kunnolla niin jaksat neuvoa huonompiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän