Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuumit, jos erikoisliikkeessä on täysi tumpelo myyjä

Vierailija
01.09.2023 |

Esim puutarhamyymälässä kysyt jonkun kasvin kasvuvaatimuksista ja myyjä lukee ääneen mitä lapussa lukee, tai luontaistuoteliikkeessä kysyt jotain tuotetta, ja myyjä ei io ikinä kuullutkaan vaikka tuote löytyy heiltä hyllystä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan haluaisi kysyä enempää. Olisi helpompi varmaan googlailla.

Vierailija
2/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin huolissani. Puutarhamyymälässä on monta sataa eri kasvilajia, joten on aika paljon vaadittu osata kaikkien vaatimukset ulkoa. Esim kuunliljat on lähtökohtaisesti puolivarjon lajeja, mutta osa niistää pärjää myös auringossa, osa taas myös varjossa. Ulkoa en muista mikä oli mikäkin. Suurin piirtein tiedän jo hyllytyksestä mitkä on isoja ja mitkä pieniä (meillä.idoksi kasvavat hyllytetään alas ja pienemmät ylös, mutta jos tarkkasti pitää muistaa kasvoiko joku Max 50cm vai Max 70cm, niin silloin pitää kyllä tarkistaa lapusta.

Samalla tavalla muissakin tuotteissa kaikkea ei voi muistaa ulkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset senkun tyhmenee... Kantsis lukee enemmän.

Vierailija
4/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti saada sellainen muunnin, joka muuttaa telkkarista tulevan digitaalisen äänisignaalin analogiseksi, jotta olisi voinut hyödyntään vanhat stereot ja ne omasta mielestäni hyvät kaiuttimet.

Katsoin, että myymälästä x löytyy tällainen vimpain. Menin myymälään ja selitin asiani. Kodin elektroniikkaa myyvässä kaupassa noin 20v vaikuttava myyjä ei tainnut tietää mikä on digitaalisen ja analogisen signaalin ero.

Näytin omalta puhelimeltani, että tältä vimpain näyttää ja teillä pitäisi olla yksi tämmönen kapistus kaupassanne. Ei löytynyt.

Menin vieressä olevaan Veikon Koneeseen ja selitin asiani. Sain vanhemmalta noin 50v heti tämän muuntimen. Ei tarvinnut selitellä mitään.

Vierailija
5/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana asiakkaan pitää olla perillä. Kukaan oman alansa asioihin perehtynyt ei päädy matalapalkkaiseksi myyjäksi, koska hyvin perehtyneille on tarjolla parempiakin hommia.

Vierailija
6/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti saada sellainen muunnin, joka muuttaa telkkarista tulevan digitaalisen äänisignaalin analogiseksi, jotta olisi voinut hyödyntään vanhat stereot ja ne omasta mielestäni hyvät kaiuttimet.

Katsoin, että myymälästä x löytyy tällainen vimpain. Menin myymälään ja selitin asiani. Kodin elektroniikkaa myyvässä kaupassa noin 20v vaikuttava myyjä ei tainnut tietää mikä on digitaalisen ja analogisen signaalin ero.

Näytin omalta puhelimeltani, että tältä vimpain näyttää ja teillä pitäisi olla yksi tämmönen kapistus kaupassanne. Ei löytynyt.

Menin vieressä olevaan Veikon Koneeseen ja selitin asiani. Sain vanhemmalta noin 50v heti tämän muuntimen. Ei tarvinnut selitellä mitään.

Vai oli 50 v. enemmän kokemusta ja osaamista kuin 20 v.? No enpä olisi uskonut.

Vierailija
7/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työntekijä? Siirrynyt toiselta alalta ja perehtyy/kouluttautuu nyt tähän alaan työn ohessa. Ei ole ongelma.

Vierailija
8/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään on hämärtynyt työnkuva palveluammateissa ( myyjät, tarjoilijat esim).  Paino sanalla PALVELU.  

Vierailija
9/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja pakottaa vastoin tahtoa siirtymään osastolle josta ei ole mitään kokemusta. Koulutusta ei saa. Ymmärrän asiakkaiden tuskan mutta ymmärrättekö te myyjän tuskan? Näin Stockalla.

Vierailija
10/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin yllättynyt, jos myyjä tietää tuotteista jotain missään liikkeessä.

Vierailija
11/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskus XXL:stä karvapohjasukset. Nuori myyjä kertoi, että mun pitää ostaa niihin myös pitovoitelu. No en ostanut. Kaiken lisäksi suksissa oli aivan väärä jäykkyys mutta mittaus laitteella näytti myyjän mielestä hyvältä. Väärän jäykkyyden olisi nähnyt sukset päällä olevasta tarrasta, jos olisi osannut katsoa. Myyjä ei osannut.

Vierailija
12/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan ostamassa uutta pesukonetta ja kiertelin kauppoja kyselemässä. Ei tarvinnut monessa liikkeessä käydä kun huomasin tietäväni enemmän kuin myyjät.

Vierailija
13/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumin vain, että jälleen kerran säästetään henkilökuntakuluissa. En minä sitä myyjää niinkään arvostele. Hän on hakenut työpaikkaa, on ehkä opiskelija ja tarvitsee palkkansa omiin menoihinsa, ja sitten jätetään vastaamaan yksikseen asiakkaiden vaikeisiin kysymyksiin. 

Tietysti olisi hyvä asia, jos tumpelo myyjä yrittäisi ottaa selvää. Sanoisi reippaasti etten tiedä, mutta selvitän ja onko aikaa odottaa sen ajan. Ei se , ettei tiedä ole huono asia, mutta se ettei edes yritä selvittää on tosi ikävää.

Vierailija
14/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät on nykyään 5h/vko soppareilla eli aika ihme olisi jos löytyisi yleensäkään mitään asiantuntemusta. Katso vaikka Suomalaisen kirjakaupan myyjän työpaikkailmoitukset niin enempää tunteja ei tarjota.

Vierailija
15/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jokainen aloittaa jostain enkä tietenkään oleta saavani harjoittelijalta tai vasta-alkajalta kovin syvällistä tietoa tuotteista.

Mutta kyllä pikkuisen tympäisee varta vasten mennä johonkin erikoisliikkeeseen, jos sieltä ei yhtäkään asiaa tuntevaa henkilöä löydy.

Nimittäin itselläni ainoa syy mennä ostoksille oikein paikanpäälle erikoisliikkeseen on se, että syystä tai toisesta nimenomaan tarvitsen myös sitä palvelua eli henkilökunnan tietotaitoa. Muuten ostan kaiken netistä.

Vierailija
16/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset senkun tyhmenee... Kantsis lukee enemmän.

Luettavan määrä työelämässä kasvaa koko ajan.

Mä teen asiantuntijatyötä, enkä edes voi luottaa ulkomuistiin ja mutu-tuntumaan.

Arvostan myyjää, joka myöskin tarkistaa tarvittaessa.

Ja vihaan niitä myyjiä, jotka latelee mitä tahansa p a s k a a vain saadakseen myyntiä. Minulle on erityisesti elektroniikkaliikkeissä ihan suoraan valehdeltu vaikka kuinka. Tajuan sen toki joko itse tai tarkistan tiedot joltakin asiantuntevammalta.

Vierailija
17/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei ole perehdyttänyt työntekijäänsä. Otetaan edullisin ja säästetään. Osassassa kodinkoneliikkeistä lähinnä hirvittää ostaa yhtään mitään. Pakko perehtyä itse ja tarvittaessa kysyä suoraan ko. tuotemerkin maahantuojalta.

Vierailija
18/18 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autoliikkeen myyjä ei osaa kertoa kysyessäni, että mikä ero on cvt-automaatilla ja momentinmuunninautomaatilla, jos kysyn teknisiä eroavaisuuksia. Hihittää vain, että "sellaisia automaatteja molemmat". Kai 30ke ostoksesta puhuttaessa myyjän pitäisi jotain tietää tuotteestaan?

Onneksi olin jo ostopäätöksen Toipotasta tehnyt, joten asia ei siihen ratkennut, mutta ei kyllä voi kuin ihmetellä.

Ainoat paikat mistä saa osaavaa palvelua ovat yleensä rautakauppojen erityisosastot.