Miettikää et 18 lasta on viimesen 3 vuoden aikana saanut nimekseen Ritva
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ritva kuin joku väkisin väännetty, täysin teennäinen ihqu lässytys. Aisla, Neelia, Nelissa, Alessia, Noona, Neemi, Neelia, Livia, Adessia, Noanna... tai ikihirvitys Veeti.
Lisäisin listaasi vielä Eemu ja Aami, *puistatus*. Mieluummin se Ritva.
Vierailija kirjoitti:
Pojan nimeksi varmaan sitten Uolevi, Yrjö, Toivo, Tapio, Pekka, Pentti, Pertti, Kyösti, Tauno, Urpo, Viljo, Reino, Rauno, Taavetti, Kalevi, Mauno, Urho, Jorma, Jaakko, Väinö, Martti, Kari, Unto, Reijo, Raimo, Taisto, Teppo ja Ukko.
Ei vaan Mies.
Vierailija kirjoitti:
Pojan nimeksi varmaan sitten Uolevi, Yrjö, Toivo, Tapio, Pekka, Pentti, Pertti, Kyösti, Tauno, Urpo, Viljo, Reino, Rauno, Taavetti, Kalevi, Mauno, Urho, Jorma, Jaakko, Väinö, Martti, Kari, Unto, Reijo, Raimo, Taisto, Teppo ja Ukko.
Noista ainakin Väinö, Martti ja Ukko ovat hyvinkin suosittuja nimiä 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ritva kuin joku väkisin väännetty, täysin teennäinen ihqu lässytys. Aisla, Neelia, Nelissa, Alessia, Noona, Neemi, Neelia, Livia, Adessia, Noanna... tai ikihirvitys Veeti.
Livia kuulostaa tiskiaineelta tai vessanraikastajalta. Tai ehkä terveyssiteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Veeti nimi saattoi saada pienen tahran taannoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veeti nimi saattoi saada pienen tahran taannoin.
Ällöttävä nimi ollut aina. Vastine Jonnelle, joka tarkoittaa energiajuomia kittavaa pleikkaria paukuttavaa teiniä.
Veikkaan että lähinnä toisia nimiä. Lapsen mummon tai isomummon kunniaksi annettu. Koko nimi sitten tyyliä Olivia Ritva Aurora.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok tykätä nimestä Ritva, ilman että sen sanoakseen pitää haukkua muiden nimiä. Maailma on täynnä nimiä, eiköhän kaikki vanhemmat löydä lapselleen mieluisen.
Annan sata kertaa mieluummin lapselleni nimeksi Ritva kuin joku muotinimi vain siksi että se on trendikästä.
Nykyään on muotia antaa lapsille lässytykseen sopiva vauvan nimi. Mutta kun se henkilö on suurimman osan elämästään aikuinen, niin joku ihqu lässynlässynnönnönnöö nimi ei ehkä pue henkilöä enää aikuisena. Ritva toimii erittäin hyvin aikuisella naisella.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että lähinnä toisia nimiä. Lapsen mummon tai isomummon kunniaksi annettu. Koko nimi sitten tyyliä Olivia Ritva Aurora.
Tämä. Etunimikonehan näyttää kaikiksi etunimiksi annetut, ei vain ensimmäisiä etunimiä. Esimerkiksi Maria on sen mukaan muistaakseni suosituin nimi kautta aikojen, mutta etenkään viimevuosikymmeninä se ei ole ollut mitenkään yleinen ensimmäinen etunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok tykätä nimestä Ritva, ilman että sen sanoakseen pitää haukkua muiden nimiä. Maailma on täynnä nimiä, eiköhän kaikki vanhemmat löydä lapselleen mieluisen.
Mutta Ritvoja saa haukkua?
Mun lapsen luokkakavereita yläasteella on Tyyne ja Pentti.
Haistakaa paska kaikki jotka haukutte muiden nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen luokkakavereita yläasteella on Tyyne ja Pentti.
Itse olin yhtenä kesänä hoitamassa lapsia nimeltä Elsa ja Martta. Kaveri luuli, että olin vanhainkodissa töissä kun sanoin käyneeni Elsan ja Martan kanssa ulkoilemassa tms. :D
Ihana nimi tuo Ritva. Nämä nimiasiat aina tulevat ja menevät. Kyllä se Ritva siitä taas yleistyy kohta. Vaikka ei kai kukaan tahdo, että lapsellaan on sama nimi kuin kaikilla muilla, paitsi jossain koreassa, missä on vain kaksi sukunimeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa paska kaikki jotka haukutte muiden nimiä.
Löytyikö oman mussukkasi nimi dissattujen listalta?
Kuusivuotiaan tyttäreni nuket ovat nimeltään Kirsi, Ritva ja Sirpa. Ja ihan itse keksi nämä nimet niille. Nuo varmasti kuulostaa erilaisilta ja raikkailta verrattuna häntä ympäröiviin nimiin joissa ei paljon ole kovia konsonantteja. Yhtä nönnönnöötä nämä nykylasten nimet.