Miettikää et 18 lasta on viimesen 3 vuoden aikana saanut nimekseen Ritva
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Ihana nimi tuo Ritva. Nämä nimiasiat aina tulevat ja menevät. Kyllä se Ritva siitä taas yleistyy kohta. Vaikka ei kai kukaan tahdo, että lapsellaan on sama nimi kuin kaikilla muilla, paitsi jossain koreassa, missä on vain kaksi sukunimeäkin.
Suurin osa tahtoo. Ja sitten luokalla on 5 Einoa, 7 Islaa ja 12 Emmaa.
Joukossa on meidän 2016 syntynyt lapsi, jonka toinen nimi on Ritva mun edesmenneen mamman mukaan
Ritva, Sirkka, Pirkko: vaikea sanoa mikä on karmein nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aineita pitää nauttia, että Ritvasta tulee kaunis nimi
Rivatril?
Mun tuttavapiirissä on lasten nimiksi annettu mm. Toivo, Tyyne, Irja ja Kyösti. Mun mielestä ne on kivoja nimiä, vaikka ei olekaan ap:n suosimaa linjaa.
Mä tykkään Ritva nimestä. Ei edes haittaa se Ritu lempinimi. Tiedän yhden teini-ikäisen Ritva tytön ja nenä sopii kuin nimi päähän. Sellainen söpö luonnonlapsi keltainen baskeri päässä. Jotenkin hänestä henkii se 60-luku.
Toinen nimi mikä oli aivan ihana (tai sitten se vauva oli ihan supersöpö) oli Ulla. Ihana Ulla vauva.
Vierailija kirjoitti:
Ritu, Sikke, Pike.
Kivoja tyttöjä!
Ritvasta tulee mieleen irtas keski-ikäinen nainen.
Kaamea rupsahtanut pubiruusu leopardihameessa joka kourii nuoria miehiä ja räkättää selkäpiitä karmivalla viskibassollaan. Rivo-Ritva.
Puistatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojan nimeksi varmaan sitten Uolevi, Yrjö, Toivo, Tapio, Pekka, Pentti, Pertti, Kyösti, Tauno, Urpo, Viljo, Reino, Rauno, Taavetti, Kalevi, Mauno, Urho, Jorma, Jaakko, Väinö, Martti, Kari, Unto, Reijo, Raimo, Taisto, Teppo ja Ukko.
Ei vaan Mies.
No lisää nimiä sitten vaihtoehdoiksi, Antero, Aimo, Asko, Aulis, Alpo, Ilpo, Börje, Curt, Kurt, Eino, Esa, Esko, Erkki, Olavi, Paavo, Hannu, Lasse, Jukka, Tenho ja Ilkka.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä on lasten nimiksi annettu mm. Toivo, Tyyne, Irja ja Kyösti. Mun mielestä ne on kivoja nimiä, vaikka ei olekaan ap:n suosimaa linjaa.
Nuo on pykälän vanhempaa ikäluokkaa. Omien vanhempieni vanhempien nimiä, itse olen s. -72.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ritu, Sikke, Pike.
Kivoja tyttöjä!
Mäkin tykkään!
t. Reino eli Reiska eli Repe
Kaunis suomalainen nimi, jolla on kaunis merkitys, eli hento koivun oksa. Nykyään, kun meidän kielemme arvostus on pohjamudissa ja suositaan "finglishiin" soveltuvia "intönäsjönäl", nimiä suomalainen r-äänne on pois muodista. Toivottavasti pian heräisimme taas arvostamaan kielemme äänneasua. Eivät esimerkiksi ranskalaiset häpeile rohisevia ärriään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla ajattelee nuoriso tulevaisuudessa sinun Oliviasta, Oliverista, Leosta ja Aadasta. Niistä tulee sama mielleyhtymä mitä sinulle tulee nyt Pirkosta ja Ritvasta, koska ne on tietyn ikäisten nimiä. Harva antaa sillon niitä lapsilleen nimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ritvasta tulee mieleen irtas keski-ikäinen nainen.
Kaamea rupsahtanut pubiruusu leopardihameessa joka kourii nuoria miehiä ja räkättää selkäpiitä karmivalla viskibassollaan. Rivo-Ritva.
Puistatus.
Se on Rivo-Riitta. Älä sotke meitä toisiimme.
t. Ritu 150kg
Ritva olisi virkistävä poikkeus näihin Aadoihin, Emmoihin ja Isloihin, joita on luokat pullollaan.
Mieluummin Ritva kuin joku Peaches tai Otterblossom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini ehdotti sitä juuri kesällä syntyvän lapseni nimeksi. On kuulemma kaunis luontonimi.
Jorma on kans kaunis luontoaiheinen nimi.
Naurahdin.
Tosi moni vanhempi nimi yhdistyy johonkin julkisuuden kasvoon, Ritvakin. Ymmärrän hyvin myös että halutaan siirtää eteenpäin ehkä ajan henkeä tai jonkun sukulaisen muisto usein toisena nimenä. Taimi ja Tyyne tulee itsellä mieleen myös sellaisena mitä voi alkaa näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ritva kuin joku väkisin väännetty, täysin teennäinen ihqu lässytys. Aisla, Neelia, Nelissa, Alessia, Noona, Neemi, Neelia, Livia, Adessia, Noanna... tai ikihirvitys Veeti.
Lisäisin listaasi vielä Eemu ja Aami, *puistatus*. Mieluummin se Ritva.
Veetu on yksi pustattavimpia väännöksiä, joita itse olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ritva kuin joku Peaches tai Otterblossom.
Nyt löytyi nimi minun tulevalle lapselleni! Kiitos <3
Tämä.