Kaipaan edelleen videvuokraamoja. Netflixin selailu ei vaan tuo samaa tunnelmaa kuin astuminen sisään vuokraamoon ja kaikkien niiden elokuvien näkeminen, samalla sai ostettua irtokarkitkin
Herkut joutuu joka tapauksessa hakemaan kaupasta joten ei paljon iloa siitä, että leffan saa valittua kotisohvalta!
Kommentit (58)
Mene kirjastoon. Niissä on hyvät elokuvakokoelmat nykyään. Mukava selailla ja lainata jotain kotiin.
Toimitetaan ne herkutkin kotiin jos haluat.
Videovuokraamoja on edelleen. Alle 2km päässä kodistani on Filmtown. Ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään ostaa niitä ylihintaisia karkkeja, kun tien toisella puolella olevassa Prismassa karkit yli puolet halvempia.
Woltilla voi tilata karkkia kotiin.
Sama täällä. Onneksi sentään elokuvateatterit vielä ovat olemassa,kauheaa kun tuokin elämys vietäisiin.
Joutui oikeasti miettimään omia miletymyksiään eikä tullut lainattua mitään shaibaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai irtokarkkeja jotka pitää valita itse laarista?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Onneksi sentään elokuvateatterit vielä ovat olemassa,kauheaa kun tuokin elämys vietäisiin.
Sekin elämys kyllä vietiin pandemian aikana...
Moni asia oli ennen romanttisempaa.
Nykyisin kaikki on kuin likainen pikaruokala jossa ahdetaan itseensä roskaruokaa likaisessa halparuokalassa
Olin joskus Makuunissa töissä. En kaipaa yhtään sitä, että tyhjässä myymälässä odotteli 6 tuntia vuoron päättymistä. Se oli ihan normi arkisin päivävuoroissa. En yhtään ihmettele, että vuokraamoja ei enää ole. Jos 12h auki olevan liikkeen tuotto yhdeltä päivältä on noin 100€, se ei ole kannattavaa millään mittarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ota kuva niistä niin osaat luetella montako mitäkin karkkia nini kyllä joku tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woltilla saa Filmtownista karkit, jos asuu sopivalla alueella.
Makuunin paikalla on nykyään kirpputori eikä 14v tyttäreni enää muista kun vuokrattiin leffat, hänelle lastenelokuva ja minulle joku jännäri yöllä yksin katsottavaksi sekä ostettiin säkit herkkuja. Se oli meidän viikonlopun perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Laitat vaan kauppatilaukseen yksityiskohtaiset tiedot mitä namuja haluat ja minkä verran.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus Makuunissa töissä. En kaipaa yhtään sitä, että tyhjässä myymälässä odotteli 6 tuntia vuoron päättymistä. Se oli ihan normi arkisin päivävuoroissa. En yhtään ihmettele, että vuokraamoja ei enää ole. Jos 12h auki olevan liikkeen tuotto yhdeltä päivältä on noin 100€, se ei ole kannattavaa millään mittarilla.
Siis häh, unelmaduuni. Ei asiakkaita eikä tekemistä! Mistä tällaisen työn saisi nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, unelmaduuni. Ei asiakkaita eikä tekemistä! Mistä tällaisen työn saisi nykyään?
Kokemukseni mukaan vahtimestarin työ on pitkälti tuollaista pelkkää päivystämistä. Joku asiakas saattaa joskus kyllä jotain kysyä. Muuten vaan istut kopissa.
Sama, oli kiva viettää koko perheellä elokuvailta. Mennä vuokraamoon ja lapset tappeli mikä elokuva vuokrattaisiin ja haettiin herkut ja koko perhe katsoi leffan. Lapsetkin, siis nykyään nuoret aikuiset ovat sanoneet samaa. Mutta onneksi on tosiaan elokuvateatterit ja kiva kun lapset on aina halunneet meidän kanssa lähteä elokuviin. Jopa teineinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on unelma kaukana, kun tuijotat samoja hyllyjä viikosta toiseen. Ja vastapainoksi pääset sitten lauantaina painamaan pää märkänä töitä yrittäessäsi palvella kaikkia asiakkaita ja vielä samalla täydentää tyhjeneviä karkkilaareja.
Nykyisin vastaavan työn saa varmasti jostain hiljaisesta erikoispuodista. Siihen ei tosin kuulu tuota pää märkänä osuutta.
Kaveri oli usein mun luona yökylässä koko viikonlopun, vuokrattiin 5 VHS:ää ja ostettiin iso kasa herkkuja. Se jännitys kun rahat oli maksettu ja leffat valittu - paree olla hyviä ettei mene vähät rahat hukkaan! Leffojen katselu oli iso tapahtuma. Nyt se ei ole oikein mitään ja suuri osa selaa somea samalla kuin "katsoo" elokuvaa...
Joo, sama täällä.