Paras kahvinkeitin?
Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.
Kommentit (789)
Aiotteko äänestää? Itse ainakin jätän äänestämättä
Senz 12€,haaleaa kahvia 600 watilla.
Pikakahvi on nopein.. Teräspannu kahavet ei mikään voita
Ei siihen mitään keittimiä tarvita. Sellainen suppilo suodatinpussia varten, jonka läpi kaadat mitatun määrän vettä. Tuollaisella suoraan termospulloon ja on hyvä kahvi.
Ei mitään tarvetta hommata keitintä, jos ei sun intresseihin kuulu noiden laitevalmistajien ja myyjien talouden pönkittäminen, ja arvioin asian harvalla normikansalaisella olevan niin.
Koko keittimestä on vain ylimääräistä vaivaa. Seuraavat aiheeseen liittyvät yleiset kysmyksethän itse laitteen valinnan jälkeen on että millä minun pitäisi putsata kahvinkeitintä jotta kahvi ei maistuisi p4skalta? Ja tätä sitten kotitalousgurut nettipalstoilla luennoi.
Mutta kun ei ole keitintä, voi aihepiirin skipata kokonaan. Onpahan yksi siivottava , putsattava laite kotona vähemmän, mutta silti voi juoda hyvää kahvia.
Mutta edellämainittua parempi on kuitenkin pannukahvi. Sitä on vaikea ylittää. Ja Suomalaiskansalliseen tapaan totutusti, molemmat Juhla mokan kahvista, jossa paahtoaste 1.
Ne elvistelijät jotka ylenkatsoo vaaleapaahtoista täälläpäin juotua kahvia, juokoon niitä mustia myrkkyjä joita vedetään sormustimen kokoinen kuppi kerraallaan, ja ah, on muka niin hyvää. Eihän sellaisesta kahvi määrästä tule kuin vihaiseksi.
En tiedä kuuluuko tähän mutta vidi!
En tiä, mutta kaikki tietää, että se on moccamaster.
Nespresso, kapselikone. Aina yhtä hyvää, eri makuja. Ei tule keitettyä ylimääräistä. Kapselit metallikierrätykseen. Kahvinjuonti vähentynyt, kaksi kuppia päivässä.
Loppujen lopuksi se on kahvi mikä määrittää mikä on parasta. Itse en ole vuosiin suosinut suomalaisia kahveja, enkä edes ruotsalaisia. Maailmalta löytyy valtavasti hyviä kahveja. Mieluummin juon vaikka vähemmän hyvää kuin paljon sintua.
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster on ainakin hyvin pitkä-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster on ainakin hyvin pitkä-ikäinen.
Paitsi ne uudet eivät ole. Meillä oli koulussa sama vanha Moccamaster 20 vuotta käytössä. Nyt on ollut viiden vuoden sisään kolme eri Moccamasteria käytössä, kun ovat vain yhtenä päivänä lopettaneet toimintansa.
Nauratti oikein koko ketju ei voi muuta sanoa :)
Joku halvin tokmanni paska. Ei sillä keittimellä tai edes kahvilla ole niin väliä, kunhan ei ole vaaleapaahtoista ja on pavuista jauhettua.
Vierailija kirjoitti:
Joku halvin tokmanni paska. Ei sillä keittimellä tai edes kahvilla ole niin väliä, kunhan ei ole vaaleapaahtoista ja on pavuista jauhettua.
..siis lähiaikoina pavuista jauhettua eikä viikon kaapissa hapettunutta suodatinkahvia.
Mun 2002 ostettu Philips on siirtynyt vanhemmilleni ja toimii edelleen. Välillä on pannu mennyt pudotessa rikki, mutta uusi löytyi helposti Prismasta.
Itselläni on välissä ollut pieni OPH Nordicin pannu, joka on ajan kuluessa korvaantunut juurikin Electroluxin keittimellä. Kyllä se ihan hyvin perinteisen aamukahvin keittää, ja jos haluan parempaa kahvia niin menen paikalliseen pieneen kahvilaan, jossa ovat perehtyneet keittämiseen itseäni paremmin.
Juhlamokka on muuten mielestäni aika hapanta. Ei omassa suussa eroa kovin täällä parjatusta Saludosta. Kumpaakaan en itselleni osta, mutten marisee, jos joku tuo tullessaan tuliaisena. Onhan se sellainen aika varma tuominen/vieminen Fazerin sinisen tai keksien kanssa.