Paras kahvinkeitin?
Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.
Kommentit (789)
Perkolaattori. Mikään muu ei minulle kelpaa.
Isommalle porukalle on saunapata osoittautunut parhaimmaksi, pienelle porukalle 5 litran kuparipannu. Jos keitän vain itselleni niin 7 dl emalimuki on hyvä. Kelpaa samalla nautinta-astiaksi, on vain varottava polttamasta huuliaan.
Juran kone. Jos haluaa ihan pannukahvia keitellä, kannattaa ostaa pavunjauhinkone. Ei paljoa maksa ja on todella hintansa väärti.
Vierailija kirjoitti:
me hankittiin moccamaster kun kaikilla tutuilla on se.
pitää tietenkin sitten muistaa huomioida se että ei laita mitään paskaa kahvia keittimeen (saludo, kulta katriina, costa rica, meira) vaan parasta eli (juhlamokka, presidentti) itse tykkään paljonk ahvista ja kun join saludoa käydessäni kylässä niin heti tunnistin ja heitin paketin roskiin.
Tunnistan todella hyvin jos on jotain paskakahvia.
Tämä on tietysti makuasia, mutta Juhla Mokka ja Presidentti ovat kyllä kaukana kunnon kahveista. Vaaleapaahtoisia kuralitkuja, kitkeriä kuin mitkä. Jos kunnon kahvia haluat niin kannattaa testata tummapaahtoisiin....
Ellei kahvi ole saman päivän aikana jauhettua, on ihan turha puhuakaan mistään kahvinkeittimien vaikutuksista kahvin makuun.
Vierailija kirjoitti:
Ellei kahvi ole saman päivän aikana jauhettua, on ihan turha puhuakaan mistään kahvinkeittimien vaikutuksista kahvin makuun.
..tai kahvimerkin ja/tai laadun.
Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken
Minulla on kokemusta vain muutaman kympin halpis-kahvinkeittimistä ja nyt Moccamasterista. Tältä pohjalta sanoisin, ettei ainakaan Moccamaster. Sen ainoa hyvä puoli on se, että se on suht nopea. Mutta kahvi ei ole yhtään sen parempaa kuin kaverilta käytettynä saadun parin kympin kahvinkeittimen keittämä, eikä ole edes tippalukkoa, niin kuin niissä halvoissa.
Moccamaster meillä on vieraita varten. Itse ei juoda suodatinkahvia, vaan pidämme enemmän pikakahvista. Siihen tarvitaan vedenkeitin.
Meillä ollut n. 5 vuotta Moccamaster. Kyllästyin siihen, että halvemmat Braunit ja Philipsit hajosivat aina max 3 vuoden päästä. Hiukan pettymys oli, että minusta kahvi ei ole tällä vehkeellä niin kuumaa, kuin olin toivonut. Kävi jopa takuuhuollossa melko uutena, mutta siellä todettiin, että pelaa kuten pitää ja lämpötilakin kuulemma mikä pitääkin. Se hyvä tässä on, että kestää ja jos muoviosat hajoavat, niitä saa marketista uusia. Jos nyt ostaisin keittimen, niin valinta olisi Wilfa. Mallia en osaa sanoa, mutta yhdessä lomamökissä sellainen oli ja tykkäsin. Kahvi oli kuumaa ja hyvää ja se irrotettava vesisäiliö on hyvä keksintö
Kiitos vastauksesta, perkolaattori-ihminen!:)
Unohdin kertoa haluavani sähkökäyttöisen perkolaattorin...olihan se ensin mainittu sellainen. Mutta osaatko kertoa lisää sähköperkolaattoreista?
Sveitsiläinen Jura täysautomaatti, jauhaa pavut ja niistä tuore kahvi suoraan kuppiin nappia painamalla.
Vuonna 2005 hankittu Moccamaster toimii edelleen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster meillä on vieraita varten. Itse ei juoda suodatinkahvia, vaan pidämme enemmän pikakahvista. Siihen tarvitaan vedenkeitin.
Kiehuu se vesi kattilassakin, ei siihen tarvitse vedenkeitintä erikseen, jos sille keittimelle ei ole muuta käyttöä kuin kahviveden keitto. Voi perkale, miten normielämästä vieraantunutta sakkia täällä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta vain muutaman kympin halpis-kahvinkeittimistä ja nyt Moccamasterista. Tältä pohjalta sanoisin, ettei ainakaan Moccamaster. Sen ainoa hyvä puoli on se, että se on suht nopea. Mutta kahvi ei ole yhtään sen parempaa kuin kaverilta käytettynä saadun parin kympin kahvinkeittimen keittämä, eikä ole edes tippalukkoa, niin kuin niissä halvoissa.
Mihinkä sinä sitä tippalukkoa tarvitset? Moccishan suodattaa kahvin niin nopeasti, että on jo hätähousujen kuningatar, jos ei malta odottaa sitä pientä hetkeä. Meillä kotona on tippalukollinen ns parempi keitin ja mökillä
tippalukoton perus-Moccis ja tämä mökin keitin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehuu se vesi kattilassakin, ei siihen tarvitse vedenkeitintä erikseen, jos sille keittimelle ei ole muuta käyttöä kuin kahviveden keitto. Voi perkale, miten normielämästä vieraantunutta sakkia täällä pyörii.
Minäkin keitin ennen teevedet kattilassa, mutta ostin sitten motonetissä käydessäni vedenkeittimen. On se vaan niin paljon parempi.
Nespresso.