Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kahvinkeitin?

Vierailija
28.02.2023 |

Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.

Kommentit (789)

Vierailija
501/789 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespresso.

Vierailija
502/789 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkolaattori. Mikään muu ei minulle kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/789 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle porukalle on saunapata osoittautunut parhaimmaksi, pienelle porukalle 5 litran kuparipannu. Jos keitän vain itselleni niin 7 dl emalimuki on hyvä. Kelpaa samalla nautinta-astiaksi, on vain varottava polttamasta huuliaan.

Vierailija
504/789 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juran kone. Jos haluaa ihan pannukahvia keitellä, kannattaa ostaa pavunjauhinkone. Ei paljoa maksa ja on todella hintansa väärti.

Vierailija
505/789 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me hankittiin moccamaster kun kaikilla tutuilla on se.

pitää tietenkin sitten muistaa huomioida se että ei laita mitään paskaa kahvia keittimeen (saludo, kulta katriina, costa rica, meira) vaan parasta eli (juhlamokka, presidentti) itse tykkään paljonk ahvista ja kun join saludoa käydessäni kylässä niin heti tunnistin ja heitin paketin roskiin.

Tunnistan todella hyvin jos on jotain paskakahvia.

Tämä on tietysti makuasia, mutta Juhla Mokka ja Presidentti ovat kyllä kaukana kunnon kahveista. Vaaleapaahtoisia kuralitkuja, kitkeriä kuin mitkä. Jos kunnon kahvia haluat niin kannattaa testata tummapaahtoisiin....

Vierailija
506/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tl;dr

Vierailija
507/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei kahvi ole saman päivän aikana jauhettua, on ihan turha puhuakaan mistään kahvinkeittimien vaikutuksista kahvin makuun.

Vierailija
508/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei kahvi ole saman päivän aikana jauhettua, on ihan turha puhuakaan mistään kahvinkeittimien vaikutuksista kahvin makuun.

..tai kahvimerkin ja/tai laadun.

Vierailija
509/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken

Vierailija
510/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta vain muutaman kympin halpis-kahvinkeittimistä ja nyt Moccamasterista. Tältä pohjalta sanoisin, ettei ainakaan Moccamaster. Sen ainoa hyvä puoli on se, että se on suht nopea. Mutta kahvi ei ole yhtään sen parempaa kuin kaverilta käytettynä saadun parin kympin kahvinkeittimen keittämä, eikä ole edes tippalukkoa, niin kuin niissä halvoissa.

Vierailija
511/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta...

Vierailija
512/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä muilla?

Vierailija
513/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster meillä on vieraita varten. Itse ei juoda suodatinkahvia, vaan pidämme enemmän pikakahvista. Siihen tarvitaan vedenkeitin.

Vierailija
514/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut n. 5 vuotta Moccamaster. Kyllästyin siihen, että halvemmat Braunit ja Philipsit hajosivat aina max 3 vuoden päästä. Hiukan pettymys oli, että minusta kahvi ei ole tällä vehkeellä niin kuumaa, kuin olin toivonut. Kävi jopa takuuhuollossa melko uutena, mutta siellä todettiin, että pelaa kuten pitää ja lämpötilakin kuulemma mikä pitääkin. Se hyvä tässä on, että kestää ja jos muoviosat hajoavat, niitä saa marketista uusia. Jos nyt ostaisin keittimen, niin valinta olisi Wilfa. Mallia en osaa sanoa, mutta yhdessä lomamökissä sellainen oli ja tykkäsin. Kahvi oli kuumaa ja hyvää ja se irrotettava vesisäiliö on hyvä keksintö

Vierailija
515/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, perkolaattori-ihminen!:)

Unohdin kertoa haluavani sähkökäyttöisen perkolaattorin...olihan se ensin mainittu sellainen. Mutta osaatko kertoa lisää sähköperkolaattoreista?

Vierailija
516/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiläinen Jura täysautomaatti, jauhaa pavut ja niistä tuore kahvi suoraan kuppiin nappia painamalla.

Vierailija
517/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2005 hankittu Moccamaster toimii edelleen hyvin.

Vierailija
518/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster meillä on vieraita varten. Itse ei juoda suodatinkahvia, vaan pidämme enemmän pikakahvista. Siihen tarvitaan vedenkeitin.

Kiehuu se vesi kattilassakin, ei siihen tarvitse vedenkeitintä erikseen, jos sille keittimelle ei ole muuta käyttöä kuin kahviveden keitto. Voi perkale, miten normielämästä vieraantunutta sakkia täällä pyörii.

Vierailija
519/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta vain muutaman kympin halpis-kahvinkeittimistä ja nyt Moccamasterista. Tältä pohjalta sanoisin, ettei ainakaan Moccamaster. Sen ainoa hyvä puoli on se, että se on suht nopea. Mutta kahvi ei ole yhtään sen parempaa kuin kaverilta käytettynä saadun parin kympin kahvinkeittimen keittämä, eikä ole edes tippalukkoa, niin kuin niissä halvoissa.

Mihinkä sinä sitä tippalukkoa tarvitset? Moccishan suodattaa kahvin niin nopeasti, että on jo hätähousujen kuningatar, jos ei malta odottaa sitä pientä hetkeä. Meillä kotona on tippalukollinen ns parempi keitin ja mökillä

tippalukoton perus-Moccis ja tämä mökin keitin on parempi.

Vierailija
520/789 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiehuu se vesi kattilassakin, ei siihen tarvitse vedenkeitintä erikseen, jos sille keittimelle ei ole muuta käyttöä kuin kahviveden keitto. Voi perkale, miten normielämästä vieraantunutta sakkia täällä pyörii.

Minäkin keitin ennen teevedet kattilassa, mutta ostin sitten motonetissä käydessäni vedenkeittimen. On se vaan niin paljon parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan