Paras kahvinkeitin?
Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.
Kommentit (789)
Näyttää joillekin olevan kova paikka tunnustaa, että Moccamaster oikeasti on ihan hyvä keitin. Halutaan vain mollata ihan sen takia, että se on ylivoimaisesti suosituin suodatinkahvikeitin eli jälleen sitä erilaisuuden korostamista, mikä nykyään on muotia. Tärkeämpää on huolehtia laitteen puhtaudesta (älä kaada sillä kahvipannulla vettä koneeseen vaan käytä eri astiaa) ja ennen kaikkea käyttää tuoretta kahvia, mielellään se kannattaa jauhaa itse pavuista sopivaan karkeuteen. Pavut kestävät vähän kauemmin parempana kuin valmiiksi jauhettu. Eli lähes aina vika kahvissa on muualla kuin itse keittimessä, ellei sitten ole laiminlyönyt puhdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maailman parasta kahvia Presidentti vai Juhlamokka?
Entä maailman parasta olutta Koff vai Karhu?
Entä maailman paras auto Toyota vai Volkwagen?
Maailman paras auto on tietysti BMW, koska autossa on roppakaupalla ajamisen iloa.
Meillä on molemmila omat kahvikoneet: itse käytän nappikonetta, ja mieheni uutta merkkiä Ascaso-ketintä, ja kahvipavut jauhetaan vielä eri koneessa. Kahvikoneita on siis useita ja kellarissa vielä yksi joka sekin hyvässä kunnossa. ; ) Itse juon tosi vähän kahvia aamulla kaksi nappia ja iltapäivällä joskus vielä yhden. Mutta kahvia on saatava että keho lähtee aamulla käyntiin.
Suomessa käydessä ostetaan Presidentti-kahvia ja jauhetaan pavut kaupassa. Mutta se harmittaa että kahvimukit on kaikkialla liian suuret!
Opettele kirjoittamaan idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää joillekin olevan kova paikka tunnustaa, että Moccamaster oikeasti on ihan hyvä keitin. Halutaan vain mollata ihan sen takia, että se on ylivoimaisesti suosituin suodatinkahvikeitin eli jälleen sitä erilaisuuden korostamista, mikä nykyään on muotia. Tärkeämpää on huolehtia laitteen puhtaudesta (älä kaada sillä kahvipannulla vettä koneeseen vaan käytä eri astiaa) ja ennen kaikkea käyttää tuoretta kahvia, mielellään se kannattaa jauhaa itse pavuista sopivaan karkeuteen. Pavut kestävät vähän kauemmin parempana kuin valmiiksi jauhettu. Eli lähes aina vika kahvissa on muualla kuin itse keittimessä, ellei sitten ole laiminlyönyt puhdistusta.
Pikemminkin monelle tuntuu tekevän tiukkaa myöntää että 200€ moccamasterin ja 20€ markettikeittimen ero on edellisen brändissä eikä kahvin laadussa.
Jos mietit tuollaisen sähkökäyttöisen suodatinkeittimen toimintaperiaatetta niin on hyvin vaikea keksiä mikä moccamasterissa voisi tehdä jotain todellista eroa kahvin makuun.
Meilläkin on moccamaster mutta sitä pidetään kaapissa juhlia yms varten jolloin tarvitaan kerralla isompi määrä kahvia. Arkikäytössä käytämme reilusti halvempaa french press -pannua joka tekee mielestäni reilusti parempaa kahvia.
Lisäksi pressopannun kanssa pystyy itse vaikuttamaan lopputulokseen säätämällä veden lämpötilaa tai uuttoaikaa. Näitä kumpaakaan ei moccamasterilla pysty säätämään mihinkään, vaikka on ihan perusasia hyvän kahvin valmistuksessa että erilaiset ja eri paahtoasteella olevat pavut vaativat erilaiset parametrit. Moccamasterissa joudut käyttämään juuri niitä parametrejä mitkä tehtaan suunnittelija on valinnut, riippumatta siitä minkälaisista pavuista olet kahvia valmistamassa ja minkälainen on juuri sinun makusi.
Moccamaster on tusinatuote mutta ihan peruslaadukas sellainen. Hyvää kahvia haluava saa kuitenkin rahalleen parempaa vastinetta huomattavasti edullisimmista ja yksinkertaisemmista valmistustavoista kuten pour over, french press jne
Ja tärkein hankinta parempaa kahvia haluavalle ei ole keitin vaan laadukas mylly ja hyvät pavut.
Kyl maailman parhaimpia kahveja on presidentti ja luomu kahvit.
Mokka maisteri ja käyttää juhla mokka.
Sinulla taitaa olla hieman liian vähän mielekästä tekemistä elämässäsi hukatessasi sitä kirjoittelemalla tälläistä vauva-keskustelufoorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Moccamaster
Toimi vaikka putosi lattialle,tosin säiliö halkesi.
Monet haluavat sistuselementin/jonkin jatkeen/laajennuksen tms. nimeltään kahvikone. Jos hyvää kahvia pelkästään taas haluat, niin kokeileppa jauhaa hyvistä pavuista ihan vaikka moccamasteriin tai jos haluat esiintyä itsellesi tai muille niin tiputtele sopivan lämpöinen vesi erilliseen suodattimeen, joka on kahvikannun päällä. Veikkaan, että tippumiseesta johtuvaa hapettumista et huomaa. Voit myös tehdä sokkotestejä eri menetelmistä jne. Jos taas haluat hienon esineen, joka keittelee kohtuullista kaffetta, ratkaise asia kukkarolla. Satsaa kuitenkin papujen laatuun.
Ei se oo se kitara, vaan hän, joka sitä soittaa.
MM on ihan paska. Ei ees tippalukkoa
Kyllä kuulkaa mä sanoosin jotta se on rupsin kaffinkeitin paras,
tuloo ristuksen täytelääset sumpit.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Juoko vielä joku kahvia. 2000 luvulla. Sairasta.
Miten vuosiluku tähän liittyy?
Pour over -hifistelijätkin sen tietää:
Technivorm Moccamaster Review 2023: The Best Still Beats the Res
https://www.coffeeness.de/en/moccamaster-review/
Moccamaster nyt on vaan käytännössä alan standardi, koska siinä on filtterikeittimen ominaisuudet (uuttolämpötilan tasaisuus, uuton kesto) toteutettu todella tarkasti ja se kestää käytössä kauan. Turha lähteä seikkailemaan tai "säästämään". Hyvä kahvimylly (Nivona, Sage, Eureka tms.) ja MM suodatinkahville. Espressokahveihin sitten omat laitteet.
Paras kahvi tulee, kun keität veden ja suodatat pannujauhatuksesta ihan itse ilman koneita. Kokeiles.
Todella Reilukerho että Jeesus valitsee ketkä pelastaa....
perus 300€ kahviautomaatti, joka jauhaa pavuista jokaisen kupin. Sen jälkeen ei ole suodatinkahvia pystynyt juomaan.
Sellainen josta saa säiliön irti ja vesi siihen suoraan.