Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset ja raskaana?

22.11.2006 |

Onko kenellekään käynyt, että kuukautiset ovat tulleet normaalisti, vaikka olet raskaana? Kertokaahan kommenttejanne/olojanne ym. Jos olette olleet samaan aikaan raskaana, minkälaisia tuntemuksia?

Minulla nyt kk toinen päivä. Silti olo on jotenkin " raskautunut" ; olen tosi väsynyt ja suussani on kumma maku, myös janottaa.

Jos nämä kaksi prosessi ovat nyt yhtäaikaa, niin mistä se sellainen voi johtua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma:

Kuukautiset olivat tavallista lyhyemmät. Muutama päivä niiden jälkeen alkoi vessassa ravaaminen, painon tunne vatsassa, jano ja muut pikku oireet. Tein testin, joka oli positiivinen. Nyt kuukautisten alkamisesta on viikko ja tein testin uudelleen, joka olikin negatiivinen. Oireet ovat kuitenkin voimistuneet.... ihan hölmö olo nyt, kun en tiedä, oliko kuukautiset keskenmeno, vai oisko keskenmeno tulossa?

Vierailija
2/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Molla, kyllä voi olla raskaana ja kuukautiset. Itselläni juuri pari kuukautta sitten testasin päivää paria ennen kuukautisten alkamisajankohtaa negan ja kuukautiset alkoivat ajallaan. Silti jo ennen kuukautisia olleet raskausoireet (rintojen paisuminen, vuoto rinnoista, kylmä, vessassa ravaaminen) jatkuivat. Tein huvikseni testin pari viikkoa kuukautisten jälkeen ja se näytti positiivista. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt mitään joten positiivisuus tarkistettiin vielä verestä ja sekin oli positiivinen. Pari viikkoa tämän jälkeen raskaus meni kesken ilman mitään kummempia oireita tai vuotoja, mutta veritestien raskaushormonipitoisuus laski niin alhaalle että raskaus oli keskeytynyt.

Kirjoittelin silllon palstalle kysyäkseni neuvoja, kirjoitukset löytyy varmaan vielä nimimerkilläni, aika moni muukin oli kokenut tai kuullut vastaavanlaisesta tilanteesta - siis kuukautiset ja raskaana.

Jos testaat vielä positiivisen, onnea matkaan, mahdollista se on!

Oliivi12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaruu ja Oliivi vastauksistanne! Lisääkin saa kokemuksia tästä tulla.

Minäpä seurailen näitä oireitani ja olojani sekä testaan muutaman päivän kuluttua. Minullakin muuten väsymyksen ja suumakujen lisäksi vilu.

Vierailija
4/5 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi asiasta kokemuksia?

Mitenkäs nuo kaksosraskaudet? Josko toinen on sieltä valunut pois?

Vierailija
5/5 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli kahdet kuukautiset vaikka olin raskaana eli r-testit näytti selkeää plussaa. Ihmettelin kun aiemmissa raskauksissa ei tällaista ollut. Neuvolassa sanoivat että ei syytä huoleen, valemenkat ovat.

Mutta... osoittautui rv 9 kohdunulkoiseksi ja joka oli revennyt ja vuotanut mahaan.

Leikattiin ja menetin toisen munatorveni siinä rytäkässä :-(

Kukaan ei osannut varoittaa tällaisesta mahdollisuudesta ja jos olisn käynyt aiemmin ultrassa niin tilanne olisi huomattu ajoissa. Nyt oli ehdoton kehoitus jos uudellen raskaudun että menen tarkistamaan ajoissa rv 5-6 että alkio oikeassa paikassa tai muutoin on vaarana että uusii ja menetän sen ainoan toimivan puolen.

Hyvin yleistä on lukemani perusteella muiden kokemuksista että lääkärit/ neuvola ei osaa neuvoa tai epäillä kohdunulkoista ajoissa. Siinä kun kuitenkin hormoonit/kohtu ym kasvaa ihan normaalisti vaikka asukki onkin väärässä paikassa. Minullakaan ei ollut mitään muuta oiretta kuin nuo kuukatiset ebnnenkuin kipu mahssa alkoi (eikä sekään kovin kivuliaana).