Ihan järkyttävä olo henkisesti
Mitä teen? Tosi paha olo eikä ole ketään kelle puhua!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten paha olo.
Jos akuutisti sietämätön, etkä kestä yhtään -> päivystykseen, saat ensiavuksi todennäköisesti jotain rauhoittavaa, sitten täytyy katsoa jatko esim. mielialalääkitys, terapia yms.
Jos pärjäät, mutta paska olo... Jos taloudellisesti mahdollista, terapeuttikäynti/käyntejä itse maksaen voisi olla paikallaan. Mä oon käynyt ja ollut iso apu. 100 euroa se on kyllä maksanut kerta, mutta olen käynyt sellaisilla ratkaisukeskeisellä, jolla ei tarvi käydä välttämättä pitkää terapiaa. Mä kävin 6-8 kertaa ja sain apua.
Muussa tapauksessa se terapia varmaan olisi myös hyvä, mutta julkiselta puolelta sitä ei ole niin kovin helppo valitettavasti saada. Voi joutua ottamaan ensin lääkkeet ja vasta jos ne yksin ei tarpeeksi auta, ja työkyky on uhattuna sitten voi saada tuettua terapiaa.
Kaikenlaisia itseapuja voi toki myös lievissä tapauksissa kokeilla. Terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa, mindfulnessia, ilmaisia auttavia puhelimia.
Äärimmäisen paha olo silloin kun se olo on pahimmillaan.
Ei siinä lääkkeet auta kun se tulee aina uudestaan.
Tappomuistot ovat jääneet sisälleni ja kaikki se väkivalta mitä tehtiin.
Päivystyskäynti ei tähän mennessä ole auttanut!
Jospa soittaisin vaikka kriisipuhelimeen tai huomenna lääkäriin, psykiariseen päivystykseen/poliklinikalle?
Vierailija kirjoitti:
Jospa soittaisin vaikka kriisipuhelimeen tai huomenna lääkäriin, psykiariseen päivystykseen/poliklinikalle?
Soitan vielä. Nyt julkisessa paikassa, asunnolle en uskalla mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina helpottanut, että kirjoitan päiväkirjaan tarkalleen ottaen että miltä just nyt tuntuu ja keskityn siihen olotilaan ja ymmärtämään, että MIKSI mulla on sellainen olo
No sekään ei kyllä nyt täysin auta.
Muista, että sinä itse kontrolloit omia ajatuksiasi ja oloasi. Kukaan muu ei voi muuttaa tilannettasi, kuin sinä itse.
Ei kaikkea voi kontrolloida. Paha olo tulee väkisinkin läpi ja ne muistot jotka on joutunu painamaan pois mielestä.
Mulla mieliala jojo, yks päivä ihan jees, seuraavana päivänä kaikki paskaa, eilen sain paljo tehtyä, tänään en mitään