41kg ja 152cm. Kuinka saan painon nousemaan?
Olen 30-vuotias nainen joka ei onnistu saamaan painoa nousuun. Olen aina ollut hoikka, kuten myös jokainen suvustani. Minulla ei ole mitään oireita tai haittoja alhaisesta painosta, mutta haluaisin saada painon noussuun. Olen aloittanut kuntosalilla käymisen ja lisännyt ruoka-annokseen määrää - tuloksetta.
Kommentit (32)
Kuntosalitreeni ei ihan heti kasvata lihasmassaa, kärsivällisyyttä - ja proteiinia päivittäin noin 1,5 g per painokilo.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalitreeni ei ihan heti kasvata lihasmassaa, kärsivällisyyttä - ja proteiinia päivittäin noin 1,5 g per painokilo.
Tämä. Kärsivällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää nostaa painoa? Itse olen 162 ja paino 52kg. Ei mitään tarvetta nostaa, syön kaikkea kohtuudella ja voin hyvin.
Mitä ihmettä sinun mittasi tähän keskusteluun kuuluvat?
Et ole alipainoinen, toisin kuin ap.Ap:n mitat ovat samat miinus 10. Ei sinällään kuulu mutta noin vertailun vuoksi. Paino suhteutetaan pituuteen.
Eiku täällä luullaan, että syömällä kakkua myös pituutta tulee lisää.
Samaa mieltä olen siis sinun kanssa. Ja tuo yksi 170cm/50kg on vielä hoikempi.
Ap on pieni myös pituuden kannalta. Painon lisäys tekee ap:sta vain lyhyen ja pyöreän. Ap ei ole alipainoinen (kuten tuo 170/50 on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää nostaa painoa? Itse olen 162 ja paino 52kg. Ei mitään tarvetta nostaa, syön kaikkea kohtuudella ja voin hyvin.
Mitä ihmettä sinun mittasi tähän keskusteluun kuuluvat?
Et ole alipainoinen, toisin kuin ap.Ap:n mitat ovat samat miinus 10. Ei sinällään kuulu mutta noin vertailun vuoksi. Paino suhteutetaan pituuteen.
Eiku täällä luullaan, että syömällä kakkua myös pituutta tulee lisää.
Samaa mieltä olen siis sinun kanssa. Ja tuo yksi 170cm/50kg on vielä hoikempi.
Ap on pieni myös pituuden kannalta. Painon lisäys tekee ap:sta vain lyhyen ja pyöreän. Ap ei ole alipainoinen (kuten tuo 170/50 on).
Ap on alipainoinen. Painoindeksi 17.
18.5 taitaa olla raja normaalille painolle kun kyseessä on aikuinen, 30-vuotias nainen.
Indeksin mukaanhan tuo on alipainon puolella. Toki jos on terve ja tuntuu hyvältä muutoin, niin eipä kai tuo haittaakaan. Ylisyödä pitää, ei muuten nouse paino, terveellisellä ravinnolla silloinkin haaste, ja jos vielä geneettistä. Lihasta jos haluaa, ylikalorit auttaa senkin kanssa.
Miehelle myös helpompaa pitää kevyttä naista ilmassa erikoisissa asennoissa.
Laskin piruuttani Apn painoindeksin:
Uusi painoindeksisi on 18,70.
Perinteisen laskutavan mukainen painoindeksisi olisi: 17,70.
Sairaalloinen alipaino0 14,9
Merkittävä alipaino15 17,9
Lievä alipaino18 18,9
Normaali paino19 24,9
Lievä ylipaino25,0 29,9
Merkittävä ylipaino30,0 34,9
Vaikea ylipaino35,0 39,9
Sairaalloinen ylipaino40,0 tai enemmän
Ap on molemmilla tavoilla laskettuna alipainoinen.
Paino nousee varmasti kevyttuotteita lisäämällä.
Ainakin olet löytänyt oikean palstan kysymyksellesi: täältä löytyy ammattimaista apua, ja isosti!
Yritä laihduttaa. Sillähän moni lihoo.
Miksi pitäisi? Juuri hyvä paino pituisellesi. Itse olen 152,5cm ja jos paino menee yli 43kg, niin tuntuu jo lihavalta. Näin lyhyessä varressa puolikin kiloa näkyy heti. Olen tosin 38v. joten pian se tätimäinen punkeroituminen varmaan alkaa.
Onhan tuo totta että Ap on 12 vuotiaan lapsen mitoissa. Se ei kuitenkaan ole ollenkaan huono asia. Aasiassa naiset ovat tuon kokoisia, eikä heitä siellä pilkata. Länsimainen yhteiskunta ja meidän normit ovat myrkyllisiä.