Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Mulle se Italia .
Käyn Italiassa eri paikoissa. Keväällä Sisiliassa.
Joskus Roomassa. Garda järvellä, Toscanassa jne...
Seinäjoki. Paljon kauppoja ja ihania ravintoloita. Ystävällistä asiakaspalvelua. Ihana tori!
Rodokselle Kreikkaan. Siellä Amaryllis-hotelliin Mandilara- kadulla. Jo hotelli oli elämys henkilökuntineen,kahvila ja katu vieressa tapahtumineen . Kaksi uimarantaa lähellä vanha kaupunki. Muualle en enää menisi,mutta nyt puolison ikä ja kunto estää matkustamisen.
Mexico, Wien, Berliini. Kaikki aivan ihania omalla tavallaan.
Pattaya. Ihanat rannat. Paljon kaikkia ihania turistimyymälöitä. Paljon thaihierojia. Rannalla myydään myös merkkikelloja /laukkuja kohtuu halvalla.
Käytyjä maita noin 250-260, olosuhteista johtuen keski-euroopan maat ja Espanja useimmiten käytyjä, sellaiset 20-30 kertaa vuodessa, mutta ihan omavalintaisista kohteista USA, toistasataa kertaa, Thaimaa ehkä 50 kertaa, ja samaa luokkaa, jos saa niputtaa Karibian eri maat, niin sielläpäin.... ja niistä useimmiten ABC -saarilla. Ja sinne aina valmis lähtemään, jos ajankohta sallii.
Vierailija kirjoitti:
Pattaya. Ihanat rannat. Paljon kaikkia ihania turistimyymälöitä. Paljon thaihierojia. Rannalla myydään myös merkkikelloja /laukkuja kohtuu halvalla.
Voi jeesus, joka vielä kehtaa kehuskella pattiksella ja sen rantarolexeilla... ällömpää turistirysää saa hakea.
Mutta jos se on peräkammarin pojan ainoa ulkomaankokemus, niin onhan se toki hienoa... tai ainakin hämmentävää.
Pattaya, muutama kymmenen kertaa siellä, pitkiä reissuja aina.
Ja työn puolesta meni reissuissa melkeen 15 v , jokavuos .n 200 -250 reissupäivää..
Mutta aina pattis on kuin se koti. Suomeen aina ketuttaa tulla takas, mutta täällä olevat edut kannattaa pitää.
Niin kuin Finnair aikoinaan mainosti. Lensin minne lensin, aina ensin Amsterdamiin.
Praha 7x
Kööpenhamina 3x
Italia 2x, Firenze ja Sardinia
Espanja. On kuin kotiin menisi. Olen käynyt 28 eri kaupungissa siellä ja reissannut koko maata eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näköjään vielä matkustellaan, vaikka ilmasto lämpenee...No, muut voi tehdä ne ekoteot.
Olen tehnyt sen suurimman ekoteon, eli voin matkustaa hyvällä omallatunnolla.
Just tuota asennetta tarkoitin: "olen muiden yläpuolella ja minulla on oikeus tehdä mitä haluan"
No jos ei ole lisääntynyt, niin voi matkustaa aivan vapaasti. Suurin ilmastoteko on jättää lapset tekemättä. Ja pahin ilmastorikos on tehdä lapsia. Jokaisesta lapsesta tulee ikäänkuin yksi elinkautinen, joka kertaantuu potentiaalisesti tulevaisuudessa jälkipolvien myötä.
En ole omasta mielestäni matkustanut paljon. Lontoossa ehkä 50 kertaa viimeisten 30 vuoden aikana. Roomassa useamman kerran, samoin muualla Italiassa ja Kreetalla myös ehkä 5 kertaa.
Suomessa Kilpisjärvi on minun vakiokohde. Sehän on Uudeltamaalta katsottuna todella kaukana ja matka kestää pitempään kuin moneen turistikohteeseen Euroopassa.
En mihinkään - haluan eri paikkaan jokaisella kerralla. Samaan hengenvetoon totean että Euroopassa olen kyllä käynyt 2-3 kertaa samoissa paikoissa, lähinnä koska osunut reitille.
Vierailija kirjoitti:
Käytyjä maita noin 250-260, olosuhteista johtuen keski-euroopan maat ja Espanja useimmiten käytyjä, sellaiset 20-30 kertaa vuodessa, mutta ihan omavalintaisista kohteista USA, toistasataa kertaa, Thaimaa ehkä 50 kertaa, ja samaa luokkaa, jos saa niputtaa Karibian eri maat, niin sielläpäin.... ja niistä useimmiten ABC -saarilla. Ja sinne aina valmis lähtemään, jos ajankohta sallii.
Mitähän tarkotat käydyllä maalla, maita kun on maailmassa alle 200?
Thaimaassa Phuket & Pattaya, näissä viisi ja neljä kertaa, parissa muussa Thaikkukaupungissa kerran tai pari. Bali & Gili-saaret, kolme kertaa. Kaliforniassa, Nevadassa, Arizonassa ja Utahissa samoja paikkoja kierrellen pari kertaa. Espanjassa ehkä 10 kertaa, Italiassa 2 vuotta. Eurooppaa sahattu ristiin rastiin monet kerrat. Monta muuta paikkaa koluttu vain kertaalleen. Kroatiaan ja Tsekkeihin en mene toista kertaa.
Matkailu avartaa, niin mieltä kuin rahapussiakin.
Filippiineille ja Meksikoon tekee aina mieli uudestaan (vaikka käynyt esim. Thaimaassa, Aurinkorannikolla, Vietnamissa ja Miamissa noita enemmän, niin ne ei sytytä niin paljoa kuten ei myöskään isot kaupungit missään).
Altea, Espanja. Kaikki kohdallaan.