Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Kotiinhan sitä yleensä palataan.
Ai mitä, eikö kukaan nyt olekaan valmis olemaan matkustamatta?
Nizza, Lontoo, Kreeta, Kalifornia, Florida
Tykkään Bulgarian Sunny beachista. Huoleton meno, halvat hinnat, ihanat pitkät hiekkarannat ja aurinko paistaa aina. Ollaan käyty 7 kertaa. Aina valitaan hotelli rannalta.
Toinen suosikki on Florida. Sellainen hotelli kuin The Don Cesar. Ihan rannalla, mieletön hotellihuoneisto. Viikko oltiin siellä. Olisi viihdytty pidempään. Kävin Floridassa myös v. 2002, mutta siitä en muista yhtään mitään, vaikka olin jo täysi-ikäinen. Oltiin kihlajaismatkalla ja todella minibudjetilla liikkeellä silloin. Ihastuin paikkaan jo silloin.
Koli on sellainen. Olen käynyt talvilomalla 3-4 kertaa, kesällä pari kertaa ja kerran ruska-aikaan. Uskomattoman kaunis paikka, on tilaa hengittää. Vaikea edes kuvailla, mitä siellä liikkuessa tuntee.
Nizza, siellä on paljon nähtävää, ja aina löytyy jotain uutta.
Lontoossa ja Brightonissa matkustan harrastukseni vuoksi usein. En niinkään matkakohteen vuoksi, vaan harrastuksen.
Puolassa Sopotissa olen ollut useamman kerran ja tarkoitus taas kesällä mennä. Toinen suosikki on Portugalissa Algarven alue, varsinkin Vilamoura.
En oikein enää ymmärrä näitä ei ikinä kahta kertaa samaan paikkaa -ihmisiä. Eivätkö tunne itseään ja mieltymyksiään, vai matkustavatko vain todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Koli on sellainen. Olen käynyt talvilomalla 3-4 kertaa, kesällä pari kertaa ja kerran ruska-aikaan. Uskomattoman kaunis paikka, on tilaa hengittää. Vaikea edes kuvailla, mitä siellä liikkuessa tuntee.
Totta. En ole kyllä noin usein käynyt, mutta jo ensimmäisenä elinvuotena vanhemmat veivät Suomen kansallismaiseman äärelle Kolille. Nyt aikuisena olen ollut pari-kolme kertaa vähän pidemmällä hotellilomalla Kolin huipulla. Ihana paikka ja pikkuisen kylpylän maisema lienee huikein, mitä missään avautuu. En omista autoa, joten aina ruinattava kyyti jostain. Eipä sinne taida bussit kulkeakaan. Muistelen, että ruokakauppaan oli matkaa. Taksilla taisin viimeksi ajella. Kyllähän hotellista tietysti kaikkea saa syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Bulgarian Sunny beachista. Huoleton meno, halvat hinnat, ihanat pitkät hiekkarannat ja aurinko paistaa aina. Ollaan käyty 7 kertaa. Aina valitaan hotelli rannalta.
Toinen suosikki on Florida. Sellainen hotelli kuin The Don Cesar. Ihan rannalla, mieletön hotellihuoneisto. Viikko oltiin siellä. Olisi viihdytty pidempään. Kävin Floridassa myös v. 2002, mutta siitä en muista yhtään mitään, vaikka olin jo täysi-ikäinen. Oltiin kihlajaismatkalla ja todella minibudjetilla liikkeellä silloin. Ihastuin paikkaan jo silloin.
Ei oikein selvinnyt etta missa pain Floridaa olet matkaillut. Oletan etta ehka jossain Miamissa kun Finski lentaa sinne suoraan.
Tykkaan itse myos Floridasta mutta enemman meksikonlahden puoleisesta rannikosta ja Florida Keys saarijonosta. Kaunista luontoa, joillakin lansirannikon edustalla olevilla saarilla voi kayda paivaseltaan rantalomalla tai vaikka telttailla osavaltion luonnonpuistossa ja tuntee melkein olevansa hetken jossain autiolla paratiisisaarella. Key Westista lanteen on myos yksi mielipaikkani, koralliriutalle kohonneeseen saareen perustettu linnake Fort Jefferson. Olisipa oma vene niin voisi kierrella muitakin riutan saaria.Tosin niille ei kasittaakseni saa nousta maihin mutta kuitenkin.
Kreikan saaret on viehättäviä. Zakythos, Kreeta. Tulee käytyä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En ole kyllä noin usein käynyt, mutta jo ensimmäisenä elinvuotena vanhemmat veivät Suomen kansallismaiseman äärelle Kolille. Nyt aikuisena olen ollut pari-kolme kertaa vähän pidemmällä hotellilomalla Kolin huipulla. Ihana paikka ja pikkuisen kylpylän maisema lienee huikein, mitä missään avautuu. En omista autoa, joten aina ruinattava kyyti jostain. Eipä sinne taida bussit kulkeakaan. Muistelen, että ruokakauppaan oli matkaa. Taksilla taisin viimeksi ajella. Kyllähän hotellista tietysti kaikkea saa syödäkseen.
Kolille pääsee helposti julkisilla. Junalla Joensuuhun ja sieltä yhteistaksi Kolille. Taksiin pitää varata paikka etukäteen, mutta se on suunnilleen bussilipun hintainen.
Tukholmassa ja Tallinnassa on tullut käytyä monta kertaa, Lontoossa vielä enemmän, Madeira, Amsterdam, Berliini vasta pari kertaa. Tykkään käydä samoissa paikoissa, kun tietää jo mitä missäkin on, miten on helpointa liikkua ja minne mennä yms. Tykkään enemmän kaupunkikohteista, rantakohteissa ei ole minulle tarpeeksi nähtävää.
Wien on upea. Siellä on historiaa, kulttuuria, musiikkia, ihania kahviloita.
Mummolla oli loma-asunto Alicantessa (Espanja). Hän sai itse valita laatat ja kaapistot, koska osti asunnon ennakkovarauksella rakennusvaiheessa. Espanjassa välillä loppuu rahat rakentamisen keskellä ja sitten ne on pulassa, työt viivästyy jne. Uhkarohkeasti mummoni maksoi ennakkovarausmaksun, mutta niinpä vaan talo nousi pystyyn. Ihana uima-allas siellä. Ei lainkaan ruuhkainen kuten isoissa turistihotelleissa. Rannalle kävelymatka. Ja koska Alicante on kaupunki, riittää palveluita ja kivoja ruokapaikkoja ja kahviloita. Aamu alkaa ihanasti vohvelilla ja kahvilla, ehkä lasillinen paikallisista appelsiineista puristettua mehua siihen lisäksi.
Alicanten viehätys varmaan oli se, että oli todella uusi, siisti huoneisto, rauhallinen uima-allasalue, palvelut ja ranta kävelymatkan päässä. Mummo sai aivoinfarktin ja sen jälkeen loma-asunto myytiin. Ehdin lomailla siellä kuitenkin monia kertoja. Vasta hänen kuolemansa jälkeen isälle tuli mieleen, miksi ei hän ostanut sitä, koska niin hyvää lomapaikkaa ei niin halvalla saa mistään. Alicanteen on muuten suht edullista lentää Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolille pääsee helposti julkisilla. Junalla Joensuuhun ja sieltä yhteistaksi Kolille. Taksiin pitää varata paikka etukäteen, mutta se on suunnilleen bussilipun hintainen.
Kiitos infosta, hyvä tietää! Tosiaan autottomana pitää miettiä kulkemisetkin. Pitää taas alkaa suunnitella reissua Kolille päin.
Kreikkaan.