Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Kesällä pohjoisnavalle ja talvella etelänavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa olen käynyt toistakymmentä kertaa. Lontoo on suosikkikaupunkini, mutta sen lisäksi myös Walesissa ja Skotlannissa.
Yksinhuoltajana 90-luvulla Kreikan saaret olivat helppo ja turvallinen kohde lapsen kanssa. Yhdeksän tai kymmenen kertaa käytiin eri puolilla, aina eri saarella tai ainakin eri kohteessa (Kreeta oli ainoa saari, jossa käytiin kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla Rethymnonissa ja toisella jossain saaren itäpäässä).
Viroon tulee tietysti palattua useamman kerran vuodessa ihan vain siksi, että se on niin lähellä.
Aika paljon olet yh:ksi matkustellut, menikö elarit reissuun ja sitten syötit lapselle kaurapuuroa kotona? Vai oma iskäsikö maksoi matkat?
Elämä on valintoja, edullisestikin voi matkustaa. Tein muutaman ylimääräisen työvuoron, myytiin vaatteita ja leluja kirpparilla ja kerättiin pulloja. Otettiin muksun kanssa äkkilähtö lämpimään, hirvibussilla Vantaalle. Elareita en saa mutta kaurapuuroa keitettiin myös hotellissa. Illalla syötiin ravintolassa. Hyvin riitti rahat. Ja oon eri.
München, ja Baijeri ylipäätään. Münchenissä on paljon nähtävää: museot, torit, Englischer Garten, keikkapaikkoja, panimoravintolat, eläintarha sun muuta. Baijerissa on myös ihania pikkukaupunkeja ja kyliä, joista löytää aina uutta - lisäksi rakastan näitä ihmisiä ja Baijerin murretta. Mulla on myöskin sukulaisia siellä, joten heitä on helppo käydä tervehtimässä reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa olen käynyt toistakymmentä kertaa. Lontoo on suosikkikaupunkini, mutta sen lisäksi myös Walesissa ja Skotlannissa.
Yksinhuoltajana 90-luvulla Kreikan saaret olivat helppo ja turvallinen kohde lapsen kanssa. Yhdeksän tai kymmenen kertaa käytiin eri puolilla, aina eri saarella tai ainakin eri kohteessa (Kreeta oli ainoa saari, jossa käytiin kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla Rethymnonissa ja toisella jossain saaren itäpäässä).
Viroon tulee tietysti palattua useamman kerran vuodessa ihan vain siksi, että se on niin lähellä.
Aika paljon olet yh:ksi matkustellut, menikö elarit reissuun ja sitten syötit lapselle kaurapuuroa kotona? Vai oma iskäsikö maksoi matkat?
Elämä on valintoja, edullisestikin voi matkustaa. Tein muutaman ylimääräisen työvuoron, myytiin vaatteita ja leluja kirpparilla ja kerättiin pulloja. Otettiin muksun kanssa äkkilähtö lämpimään, hirvibussilla Vantaalle. Elareita en saa mutta kaurapuuroa keitettiin myös hotellissa. Illalla syötiin ravintolassa. Hyvin riitti rahat. Ja oon eri.
Hirvibussi?
Jääkaapille. Välillä kestänyt vähän pidempään, välillä tulee käytyä useammin.
Barcelona = ihana ranta alkukesästä. Aina tekemistä, näkemistä ja hyvää ruokaa.
Lontoo = ihanat museot ja musikaalit. Aina jotain uutta.
Pariisi = kaunis ja ihanaa ruokaa. Paljon museoita ja puistoja.
Playa De Ingles.
Suomibaareja, jossa voi laulaa suomalaisia karaokebiisejä ja tavata suomalaisia ja syödä lihapullia ja ruisleipää. Ja sitä fazerin sinistä!
Ihana hiekkaranta, jossa voi otttaa aurinkoa koko päivän. Jos nyt jaksaa hotellin uima-altaalta lähteä mihinkään. Hotellissa tietenkin täyshoito! Ja nuo hotellin auringonottotuolit varataan tietenkin pyyhkeellä heti aamusta ja ne on meidän(!) koko päivän! Rusketusrajat on saatava, kun Suomeen palataan. Ja naaman on oltava orannsin punainen. Itsekin laitan välillä ruokaöljyä kasvovoiteeksi, ettäö varmaan palaa kunnolla.
Pitkät jonot matkamuistomyymälöitä, joista voi ostaa t-paidan, jossa lukee "playa de Ingles. Ja samalla tekstillä jääkaappimagneetti. Ja pyyhe!
Lapset käytetään tietenkin paikallisessa Mcdonaldsissa pari kertaa viikon aikana.
Kevääksi on taas pakettimatka varattu. 17. kerta Playa De Inglesissä. Ja aina sama hotelli! Tietenkin!
Minulla myös Alpit ovat paikka, jossa haluan käydä usein. Mieluiten kesällä, mutta talvikin käy. Olen käynyt Ranskan, Itävallan, Sveitsin, Saksan, Italian ja Slovenian alppikohteissa ja kaikki ovat hienoja. Kallista siellä vähän on, mutta ainakin autolla kesäisin pääsee siedettävin kustannuksin.
Pohjois-Italian viini- ja tryffelialueelle. Lopulta ostettiin talo sieltä
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Vantaa
Totta, aina hyvä fiilis, niin lähtiessä kuin palatessa .
Vierailija kirjoitti:
Playa De Ingles.
Suomibaareja, jossa voi laulaa suomalaisia karaokebiisejä ja tavata suomalaisia ja syödä lihapullia ja ruisleipää. Ja sitä fazerin sinistä!
Ihana hiekkaranta, jossa voi otttaa aurinkoa koko päivän. Jos nyt jaksaa hotellin uima-altaalta lähteä mihinkään. Hotellissa tietenkin täyshoito! Ja nuo hotellin auringonottotuolit varataan tietenkin pyyhkeellä heti aamusta ja ne on meidän(!) koko päivän! Rusketusrajat on saatava, kun Suomeen palataan. Ja naaman on oltava orannsin punainen. Itsekin laitan välillä ruokaöljyä kasvovoiteeksi, ettäö varmaan palaa kunnolla.
Pitkät jonot matkamuistomyymälöitä, joista voi ostaa t-paidan, jossa lukee "playa de Ingles. Ja samalla tekstillä jääkaappimagneetti. Ja pyyhe!
Lapset käytetään tietenkin paikallisessa Mcdonaldsissa pari kertaa viikon aikana.
Kevääksi on taas pakettimatka varattu. 17. kerta Playa De Inglesissä. Ja aina sama hotelli! Tietenkin!
Tässä sitä on parempää ihmistä kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Berliini on mainittu täällä useimmin. Ihan kiva kaupunki, mutta että niin kiva?
Ei ole. Ne saksalaiset siellä ovat todella töykeätä ja kuivaa porukkaa.
Tietty jos siellä kattoo vaan nähtävyydet eikä ole paikallisten kanssa tekemisissä niin sillä ei välttämättä ole väliä, jotain ajoittaista huonoa palvelua kaupassa lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvibussi?
Onnibussi :)
Usa, honduras, kolumbia, brasilia.
Tiedätkö, en ole palannut periaatteessa mihinkään uudelleen. Roomaa ei lasketa koska olin lapsi kun kävin siellä ja aikuisena uudelleen. Jäin miettimään tätä, koska on tää vähän hassua kun oon matkustellut tosi paljon. Kai maailmassa on vaan niin paljon kiinnostavia paikkoja.
Ehkä teen joku päivä poikkeuksen ja menen Ho chi Minh cityyn uudelleen.
Skotlanti vienyt sydämen Ensi vuonna taas, taitaa olla 8. kerta.