Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (996)

Vierailija
561/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka. Kreetan, Haniassa on tullut käytyä kymmenisen kertaa, sekä Santorinilla kuusi kertaa. Paljon matkustelleena, nuo kaksi kohdetta vievät voiton.

Vierailija
562/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto de La Cruz Teneriffalla. Kymmenen vuotta sitten ihan sokkona otettiin matka, ei tiedetty paikasta mitään. Nyt on ollut vakiasunto ympärivuotisesti kahdeksan vuotta. Eiköhän tuo kerro kuinka tykästyttiin kaupunkiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olen rehellinen, niin arvoisa aviomieheni köyhäilee lomien suhteen, minkä takia minnekään EI tee mieli palata. Kaikki Baltian maat monta kertaa kierretty 25 vuoden yhdessäolon aikana.

Ihmiset kehuu esim. Prahaa. Minun kokemus oli aivan toisenlainen, mutta tuskin se siitä kaupungista johtui. Hotellissa vilisti jotain otuksia huoneessa. Kun yöllä oli pimeää ja laitoin valot päälle käydäkseni vessassa, ötökät juoksi piiloon. Siis hyi yäk! Ruoka oli uskomattoman pahaa joka paikassa missä syötiin Prahassa. Tietysti koska mieheni ei kalliilla syö missään matkoilla. Hänen iskulauseensa: ruoka on pelkkä polttoaine, että taas jaksaa. Sillä periaatteella saa pahaa, jänteistä, rasvaista sontaa lautaselle.

Espanjaan ja Portugaliin tehtiin 3 viikon kierros, johon mieheni hoiti airb&b:n. Ensinnäkin ensimmäiseen asuntoon ei päästy sisälle siihen aikaan kuin oli sovittu. Joku omistajan tutun tuttu oli tulossa antamaan avaimet ja teki oharit. 6 tuntia odotettiin ulkona. Sää oli kyllä hieno, ei siinä mitään. Espanjalaisten aikakäsitys on ettei kiirettä.

Portugalissa Al Garvessa meitä odotti niin siivoton asunto, että meinasin purskahtaa itkuun. Roskat viemättä, astioita pesemättä, suihkunurkka keltaisena liasta. Vessanpönttö ruskeana eikä ollut vessaharjaa ollenkaan. Inhottava murju siis kaiken kaikkiaan. Vuokranantaja syytti vuokralla olleita. Saatiin sellainen käsitys, ettei siellä ollut käynyt ketään muita kuin airb&b asunnon vuokraajia moneen kuukauteen. Kun yritin viedä roskapusseja ulos, niille ei ollut mitään paikkaa. Siis on toki täytynyt olla jossain jotkin roskikset, mutta ei meidän avaimilla päässyt. Vein kaikki roskikset naapuritalon ravintolan jäteastioihin. Saatiin puolet vuokrahinnasta alennusta, jos jätetään arvio tekemättä. Se kertonee, että omistaja tiesi, missä kunnossa se on ollut. Toki lähetin myös kuvia hänelle.

Olen skeptinen, että halvalla saisi hyvää. Korkeintaan pohjoismaissa voi käydä tuuri.

Vierailija
564/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen rehellinen, niin arvoisa aviomieheni köyhäilee lomien suhteen, minkä takia minnekään EI tee mieli palata. Kaikki Baltian maat monta kertaa kierretty 25 vuoden yhdessäolon aikana.

Ihmiset kehuu esim. Prahaa. Minun kokemus oli aivan toisenlainen, mutta tuskin se siitä kaupungista johtui. Hotellissa vilisti jotain otuksia huoneessa. Kun yöllä oli pimeää ja laitoin valot päälle käydäkseni vessassa, ötökät juoksi piiloon. Siis hyi yäk! Ruoka oli uskomattoman pahaa joka paikassa missä syötiin Prahassa. Tietysti koska mieheni ei kalliilla syö missään matkoilla. Hänen iskulauseensa: ruoka on pelkkä polttoaine, että taas jaksaa. Sillä periaatteella saa pahaa, jänteistä, rasvaista sontaa lautaselle.

Espanjaan ja Portugaliin tehtiin 3 viikon kierros, johon mieheni hoiti airb&b:n. Ensinnäkin ensimmäiseen asuntoon ei päästy sisälle siihen aikaan kuin oli sovittu. Joku omistajan tutun tuttu oli tulossa antamaan avaimet ja teki oharit. 6 tuntia odotettiin ulkona. Sää oli kyllä hieno, ei siinä mitään. Espanjalaisten aikakäsitys on ettei kiirettä.

Portugalissa Al Garvessa meitä odotti niin siivoton asunto, että meinasin purskahtaa itkuun. Roskat viemättä, astioita pesemättä, suihkunurkka keltaisena liasta. Vessanpönttö ruskeana eikä ollut vessaharjaa ollenkaan. Inhottava murju siis kaiken kaikkiaan. Vuokranantaja syytti vuokralla olleita. Saatiin sellainen käsitys, ettei siellä ollut käynyt ketään muita kuin airb&b asunnon vuokraajia moneen kuukauteen. Kun yritin viedä roskapusseja ulos, niille ei ollut mitään paikkaa. Siis on toki täytynyt olla jossain jotkin roskikset, mutta ei meidän avaimilla päässyt. Vein kaikki roskikset naapuritalon ravintolan jäteastioihin. Saatiin puolet vuokrahinnasta alennusta, jos jätetään arvio tekemättä. Se kertonee, että omistaja tiesi, missä kunnossa se on ollut. Toki lähetin myös kuvia hänelle.

Olen skeptinen, että halvalla saisi hyvää. Korkeintaan pohjoismaissa voi käydä tuuri.

Algarve siis, autocorrect iski taas. Farosta piti kertoa, että upea kohde, nähtävää riittää, mutta ottakaa kunnon majoitus!

Vierailija
565/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoissa kohteissa olette käyneet, mutta miksi ihmeessä annat miehesi päättää ja varata tuollaisia murjuja? Huh ja hyi olkoon. 

Vierailija
566/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivoissa kohteissa olette käyneet, mutta miksi ihmeessä annat miehesi päättää ja varata tuollaisia murjuja? Huh ja hyi olkoon. 

Se nyt on vaan niin, että hän on halpamatkailija. Pihi. Kehuu sukulaisille, miten halvalla jokin matka on tehty. Kalliisiin paikkoihin ei lähde tai jos ehdotan parempaa hotellia, tulee ehdoton tyrmäys, koska hänen mielestään on turhaa tuhlailla luksukseen, kun halvemmallakin saa. Baltian maat on niin nähty ja minä olen ilmoittanut, että minulle riitti niissä ravaaminen, ihan sama, vaikka ilmaiseksi pääsisi. Mä olen niin tottunut kaikkeen köyhäilyyn matkojen suhteen, että mikään ei ihmetytä. Yhteen aikaan kun lentolaukut sai ilmaiseksi matkustamoon ja matkalaukku ruumaan maksoi, me ahdettiin viikon tai pidemmänkin loman vaatteet ja kengät lentolaukkuihin, jopa lakanat, jos oli airb&b. En tiedä, vieläkö noita ilmaisen lentolaukun matkustajia on ja onko ilmaistakaan enää monella lentoyhtiöllä, mutta ei me kyllä ainoita oltu, jotka tuota harrasti.

Vierailija
567/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bangkokiin, Pattayalle, Hong Kongiin, Manilaan, Shanghaihin, Perthiin, Kuala Lumpuriin, Leville, käsivarren Lappiin, Keuruulle, Saarijärvelle, Vaasaan, Kuopioon, Treelle ja Jkylään.

Vierailija
568/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Kalajoki on kiva, samoin Yyteri. Kalajoelta ollaan vuokrattu yhtä yksityisasuntoa monena kesänä heinäkuussa. Se on erään perheen kakkosasunto, jossa he ilmeisesti itsekin lomia viettävät. Keittiössä on kaikki varusteet ja pystyy laittamaan kunnon ruokaa. Ravintoloihin, kahviloihin, S-marketiin muutama sata metriä, vesipuistoon 400 metriä. Hiekkarannallekaan ei pitkä matka. Aktiivilomailijoita ollaan, menossa aamusta iltaan ja usein tykkään itse laittaa ruuan, kun tullaan asunnolle esim. klo 19.

Vierailija
569/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vancouver

Vierailija
570/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti.

Vierailija
571/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budabest unkari, useita pitkiäkin matkoja, itseasiassa voisin asua sielä, joku siinä on mun juttuni, sellaista tunnelmaa tai mitä nyt onkin ei suomesta löydä, kokoaika vaan ahdistaa täällä.....

Vierailija
572/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa ulkomailla, sen jälkeen kotimaassa eripuolilla. Lentäminen ei kauheesti innosta ilmastonmuutoksen myötä. Eikä ehkä muutenkaan tässä kohtaa elämää.

Vierailija
573/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokiossa on tullut käytyä aika usein. Tykkään meren antimista ja Tokiossa saa näitä todella laajalla skaalalla, ei pelkkää halvinta norjalaista kassilohta, joka ei ole kelvannut vientiin Aasiaan. Iso kaupunki, ei pelkää roppongia ja shibuyaa vaan paljon nähtävää ja junilla pääsee kätevästi kulkemaan.

Lentoaika on nykyään yli 13 h/sivu, mutta kiva oli päästä taasen käymään kun rajoitukset ovat lieventyneet. 

Sapporokin on kiva, mutta liian kylmä ja vähän tekemistä.

Vierailija
574/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa on monella tapaa hyvä kohde. Hyvä rantakohde. Ruoka on erittäin hyvää. Kohde on eksoottinen ja hinta-laatu-suhde on erinomainen. Ihmiset on palvelualttiita ja erittäin ystävällisiä. Kanaria on sekundabulkkia Thaimaaseen verrattuna mutta toki Kanariallakin voi lomailla, jos haluaa. Aasiassa on toki paljon muutakin kokeneemmille tarjolla mutta Thaimaa on hyvä aloitus.

Kreikka on mielestäni yksi parhaista Välimeren kohteista. Siellä on tullut lomailtua monia kertoja. Turismista huolimatta siellä on mielestäni aina jotain aitoa läsnä. Santorinissa en ole vielä käynyt, joten se on matkustuslistalla.

Italiassa Gardajärvi on todella hieno paikka rauhallisempaan makuun. Suosittelen.

Yhdysvalloissa on tullut käytyä monia kertoja lomalla. Florida ja Kalifornia on tsekattu, Las Vegas kannattaa ainakin kerran elämässään katsoa. Aivan mielettömän upeita yöpymispaikkoja irtoaa 150 dollarilla per yö. New Yorkiin pitää jossain vaiheessa suunnata.

Off-Topic!

Ei kysyttym, missä olet lomaillut vaan mihin olet useimmiten palannut takaisin!!

Thaimaaseen, Jenkkeihin ja Kreikkaan olen palannut kolme kertaa takaisin lomareissulla, joten miten niin off-topic alykääpiö? Olen reissannut todennäköisesti enemmän kuin 95 prosenttia suomalaisista enkä avannut historiaani juuri lainkaan.

Niinpä niin, olet palannut ThaimaaSEEN, JenkkiMAASEEN ja KreikkaMAASEEN. :D 

Suomihin.

Vierailija
575/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörällä lähes vuosittain itäisen Suomen kierros kesällä. Fiiliksen ja sään mukaan, mutta pääsääntöisesti mutkaisimpia ja mäkisimpiä syrjäteitä tai seututeitä. Välillä on hyvä pysähtyä uimaan tai viettää pari yötä vuokramökissä, saunoa ja jatkaa matkaa.

Vierailija
576/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mallorca, aina löytyy uutta kivaa tekemistä.

Pyöräilijän paratiisi. Mukavan kompakti , ei kuitenkaan liian pieni, saari. Vähintään kerran vuodessa sinne matkustan.

Vierailija
577/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Altea, Espanja. Kaikki kohdallaan.

Kerro lisää. Olen menossa ekaa kertaa sinne huhtikuussa.

Vierailija
578/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilna ja Berliini.

Vierailija
579/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjaan ja Portugaliin tehtiin 3 viikon kierros, johon mieheni hoiti airb&b:n. Ensinnäkin ensimmäiseen asuntoon ei päästy sisälle siihen aikaan kuin oli sovittu. Joku omistajan tutun tuttu oli tulossa antamaan avaimet ja teki oharit. 6 tuntia odotettiin

ulkona. Sää oli kyllä hieno, ei siinä mitään. Espanjalaisten aikakäsitys on ettei kiirettä.

Se nyt on vaan niin, että hän on halpamatkailija. Pihi. Kehuu sukulaisille, miten halvalla jokin matka on tehty. Kalliisiin paikkoihin ei lähde tai jos ehdotan parempaa hotellia, tulee ehdoton tyrmäys, koska hänen mielestään on turhaa tuhlailla luksukseen, kun halvemmallakin saa. Baltian maat on niin nähty ja minä olen ilmoittanut, että minulle riitti niissä ravaaminen, ihan sama, vaikka ilmaiseksi pääsisi. Mä olen niin tottunut kaikkeen köyhäilyyn matkojen suhteen, että mikään ei ihmetytä. Yhteen aikaan kun lentolaukut sai ilmaiseksi matkustamoon ja matkalaukku ruumaan maksoi, me ahdettiin viikon tai pidemmänkin loman vaatteet ja kengät lentolaukkuihin, jopa lakanat, jos oli airb&b. En tiedä, vieläkö noita ilmaisen lentolaukun matkustajia on ja onko ilmaistakaan enää monella lentoyhtiöllä, mutta ei me kyllä ainoita oltu, jotka tuota harrasti.

Voi luoja, mulla loppuisi kyllä matkutusinto tuollaisissa murjuissa asuessa.Ei olla rikkaita mutta reissussa otetaan aina kunnon kohtuuhintainen asunto kun kerran lähdetään ja merinäköalalla jos rantakohde.

Vierailija
580/996 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi, New York, Italian kohteet sekä Mallorca.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän