Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (996)

Vierailija
521/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastohuolia ei vissiin teillä ole? Noilla matkamäärillä hiilijalanjälki on ihan hillitön.

Ilmastohuolia ei pitäisi olla kellään Euroopassa. Lentäkää ja matkustelkaa niin paljon kuin kukkaro kestää. 750 milj. vrt 8 miljardia. Life is yours, älä lusi kenenkään toisen elämää, elät vain hetken.

Vierailija
522/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibizalla ja Goalla oon käyny useamman kerran, koska edellisistä kerroista ei muista mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastohuolia ei vissiin teillä ole? Noilla matkamäärillä hiilijalanjälki on ihan hillitön.

No itse teen yhden pidemmän reissun vuodessa 2-3 viikkoa ja lisäksi jonkin lyhyen loman, noin 4 vrk. Asun uudehkossa kerrostalossa asuinlähiössä. En omista autoa enkä käy ruokaostoksilla hypermarketeissa. En syö punaista lihaa ja juustotuotteitakin 1-2 kertaa viikossa, yleensä fetasalaatissa tai aurajuustoa kastikkeessa tai pitsassa. Kovista juustotuotteista olen luopunut kauan sitten niiden hiilijalanjäljen vuoksi, koska ilmankin pärjää. Väitän, että hiilijalanjälkeni on huomattavasti pienempi kuin punaista lihaa syövillä autoilijoilla, jotka asuvat omakotitalossa. Vaikka he eivät lentäisi kertaakaan elämässään.

524/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin

Vierailija
525/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsissä usean kerran, samoin Briteissä.

Vierailija
526/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä usean kerran, samoin Briteissä.

Unohtui Kreikka.

Vierailija
527/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maailmaa kiertäneenä kyllä se vaan kesäisin on Pärnu, etenkin kun ei jaksa kotimaassa mökkiä ylläpitää.

Vierailija
528/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon maailmaa kiertäneenä kyllä se vaan kesäisin on Pärnu, etenkin kun ei jaksa kotimaassa mökkiä ylläpitää.

Tylsistä tylsin paikka, aivan uskomattoman mielenkiinnoton. Ollaan käyty 3 kesänä, kun lapset oli pienempiä eikä oikein rahaa muuallekaan matkustaa.

Vierailija
529/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten varmaan tietenkin Ruotsissa ja Virossa, mutta en laske nyt niitä. Lontoossa varmaankin tullut eniten kaupungeista käytyä, sinne kun Ryanairilla ainakin aikoinaan pääsi halvalla. 3x Barcelonassa, siitä tykkään. 5x ehkä Berliinissä. Köpis monesti. Olen kiertänyt melkein kaikki maailman ns. kääpiövaltiot eli Monaco, Vatikaani, Macao jne.

Vierailija
530/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rio de Janeiro, Moskova, Barcelona. Niihin olen palannut useasti. Moskovaan en enää palaa.

Vierailija
531/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma

Vierailija
532/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore

Vierailija
533/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäis saaret  

Vierailija
534/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikkula! Perheen kanssa ja vaimon kanssa kaksistaan. ...lämpö, meri ja safkat ihan parasta.

Vierailija
535/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte ihan hulluna kiertäneet ympäri maailmaa. että jo ihmettelenkin miksei teistä kukaan oo käyny kuussa.

Mulla on vähän tälläinen maanläheisempi kohde. Eli Ruotsi, jossa olen lapsuudesta lähtien saanut vierailla sukulaisten luona. Ja yhä edelleen palaan sinne vaikkei sinne muuten olekaan enää yhteyksiä. Aina vaan tuntuu löytyvän uusia kohteita. ruotsalaiset kaupungit on todella kauniita, kun niissä on säilytetty vanhaa enemmän. Oikee toiveiden täyttymys olisi ajaa Saabilla ruotsi päästä päähän. Toinen paikka mihin haluisin palata, niin Frankfurt. sain kerran työnantajalta liput oman alani messuille ja se on kans hieno kaupunki. siellä kun vielä pääsis käymään. 

Vierailija
536/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mistään paikasta, jossa on äärimmäistä köyhyyttä ja ihmisoikeuksien polkemista. Tulee paha mieli enkä pysty nauttimaan lomasta. Oltiin miesystävän kanssa vuosia sitten Thaimaassa. Hua Hinissä ja Bangkokissa.

Bangkokissa rehotti ihmiskauppa. Kun ilta pimeni, joka paikka täynnä tyttöjä. Yhtenä iltana käveltiin ravintolasta hotellille, kun kaksi naista piiritti miesystäväni. Sanoin, että nyt pidä kiinni lompakosta ja lujaa. Kolmas nainen tuli hieromaan minua. Ihan keskellä katua. Huusin englanniksi, että nyt lopeta ja hän vaan nauroi. Hyvä että päästiin edes irti niistä iilimadoista.

Hua hinissa ahdistusta aiheutti ihan eri tilanne. Menin hierontaan. Sattui niin hyvin, että hieroja puhui englantia. Halusin tietää, missä hän asuu ja onko perhettä tai lapsia. Hän kertoi, että ei hän siellä turistialueella asu, vaan kauempana ja hänellä oli yksi huone käytössä, alivuokralaisena. Ei suihkua. Mutta se pahin juttu minulle oli, että hän kertoi 7-vuotiaan poikansa asuvan mummolassa satojen kilometrien päässä, jossa tämä hieroja pääsi käymään 2-3 kertaa vuodessa. Hän oli töissä Hua Hinissa, ja lähetti palkkarahat äidilleen. Jotenkin sydäntäsärkevää. Olla satojen kilometrien päässä omasta lapsestaan. Kun kysyin, onko lapsen isä kuitenkin siellä lapsen lähellä, hieroja sanoi, että isä oli turisti, josta hän tietää vain etunimen. Ties kuinka paljon sielläkin on turistien siittämiä lapsia köyhissä oloissa.

Toinen pahaa oloa aiheuttanut matkakohde oli Mosambik, jossa kävin nuorena vanhempieni kanssa. Niin järkyttävää köyhyyttä. Uskomattoman kaunis maa ja ihmiset rutiköyhiä. Kerjäläisiä joka puolella. Meillä oli 2 turvamiestä, koska muuten olisi ryöstetty.

Vierailija
537/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaan, jääkaapille sekä sohvalle ja sängylle.

Vierailija
538/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenia. Ihanat tummat miehet :)

Ja Gambia...

Vierailija
539/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pattaylle pari kertaa vuodessa. Tyttöjä kattoon. Vaimo luulee että pelataan golfia.

Reikiähän voi käydä läpi tytöissäkin.😎

Vierailija
540/996 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ei...

En murehdi tekaistuilla *ongelmilla*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä