Lihottaako juusto?! Syön sitä varmaan liikaa enkä siksi laihdu...
Summasin tuossa että syön noin 1 KILON juustoa viikossa. Onko tuo paljon? Paljon te hoikat syötte?
Kommentit (34)
Syöt paljon juustoa. Siinä on kuiteskin rasvaa riippuen juustosta.
Varmasti menee toista kiloa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No on ihan liikaa. Juustossa on n. 400 kaloria sadassa grammassa, eli kilossa juustoa on 4000 kaloria, eli kahden kokonaisen päivän kaloritarve.
Ei se ole liikaa jos korvaa vaikka lihan ja hiilarien syömisen juustolla
Vierailija kirjoitti:
No on ihan liikaa. Juustossa on n. 400 kaloria sadassa grammassa, eli kilossa juustoa on 4000 kaloria, eli kahden kokonaisen päivän kaloritarve.
On juusto nyt terveellisempää ja parempaa kuin peruna, riisi tai pasta.
Oltermannin alkuperäisessä juustossa on 364kcal/100g. 17% versiossa 272kcal. Oma juustosi varmaan aika lähellä tuota skaalaa, eli +3000kcal pelkästä juustosta joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole liikaa jos korvaa vaikka lihan ja hiilarien syömisen juustolla
Meinaat että ap tekee niin, ja sattumalta vaan lihoo?
Mun korvaan kuulostaa tosi paljolta. Itse syön ehkä siivun kaksi viikossa.
Nyt näyttää siltä että tuo juusto lihottaa minua, koska syön muuten aika normaalisti. Minulle on siis valehdeltu että juusto laihduttaisi...
Kyllä mulla semmonen oltermanni köntti ainakin kuukauden kestää
T. juuston rakastaja
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää siltä että tuo juusto lihottaa minua, koska syön muuten aika normaalisti. Minulle on siis valehdeltu että juusto laihduttaisi...
Ei tuollaista voi olla. Trollaat.
En trollaa! Netissä sanotaan usealla että juusto auttaa laihdutuksessa, kunhan sitä ei ole kypsennetty mikrossa tai uunissa jolloin siitä tulee sellaista rasvaista...
Yksi linkki esim:
https://www.herkkusuut.com/tutkimus-nain-juuston-syominen-voi-auttaa-la…
ap
Ei mikään yksittäinen ruoka-aine lihota tai laihduta. Se on se kokonaisuus. Ja siihen kokonaisuuteen sisältyy ruokavalion (laatu ja määrä) lisäksi liikunta (laatu ja määrä) sekä sinun ruoansulatuselimistösi kyky hyödyntää erilaisia ruoka-aineita.
Toki juusto voi laihduttaa sellaista ihmistä, jolta puuttuu elimistöstä entsyymejä, jotka pilkkovat juustossa olevia energiaravintoaineita.