Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä kehtaa matkustaa Dubaihin!
Joko täydellisen tietämätön tai välinpitämätön ihminen. Tiedän muutaman ihmisen, joka ei seuraa uutisia, kun on niin herkkä. Että sellainen varmaan.
Uiihh. Täysin välinpitämätön ihminen täällä ilmeisesti, lähdössä 2 viikoksi ihanaan, siistiin, ystävälliseen, turvalliseen Dubaihin 4.kerran. Jos joku vttuilee jostain ihmisoikeuksista niin voi nimetä maan jossa niitä ei rikota.
Madeira <3 Myös Etelä-Ranska Nizzan ympäristössä on ihanaa seutua.
Pidän myös Tallinnasta aina vain kymmenien vuosien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää malagat, teneriffat, fuget ja inglesit. 😂
No Fuget ja inglesit saakin naurattaa, mutta Teneriffa on luonteikas saari. Paljon muutakin kuin turreilua - ihana luonto.
Praha, Budapest ja muutamat Japanin kaupungit. Useimmat kaupunkikohteet kestävät monta vierailua, ensimmäisellä kerralla näkee vain pienen osan kiinnostavista paikoista.
Hong Kong on fantastinen kaupunki, tullut käytyä useampia kertoja, eikä vieläkään saanut kuin raapaistua paikan pintaa. Singapore on hyvä paikka myös, mutta liian kuuma (päiväntasaajalla).
Venetsiaan on mahdoton kyllästyä, ehdottomasti paikka jossa tekisi mieli asua pari vuotta ainakin.
New York City on aina mieleenjäävä kokemus aina uudelleen Euroopan kaupunkien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissakin on tullut useamman kerran käytyä, vaikka en sinne niin ole kaivannut.
Mutta miksi menet useita kertoja paikkaan, joka ei niin kovin mieleinen ole? 🤔Matkustaminen vie rahaa ja aikaa kuitenkin.
Kilpisjärvelle palaan aina uudelleen. Yleensä kesäisi, pari kertaa nyt myös talvella.
Se vain on - Kilppari - ihan paras paikka olla.
Tallinna, Tukholma, Berliini, Budapest, Rooma, Sisilia, Napoli.
Rantakohteista Kreeta (monta eri paikkaa eri puolilta Kreetaa).
Kaupunkikikohteista
Lontoo, Madrid, Rooma ja Milano.
Playa del Ingles/Maspalomas. Se loputon ranta, dyynit ja siisteytyneet ja parantuneet palvelut vetää puoleensa! Lisäksi voi välillä käydä Las Palmasissa viettämässä kaupunkipäivää.
Kotiin, joka kerta. Ja nykyään en enää halua edes lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puerto de la Cruz, Teneriffa. 6kk joka talvi. Ihanteellinen ilmasto, vehreä luonto, ei örveltäjiä.
Olen samaa mieltä. Käytännössä ainoita paikkoja, jossa pystyy oleilemaan olosuhteiden puolesta 6kk vuodesta. Aasiassa monsuunit, Euroopassa kylmää, Floridassa taifuunit. Muualla sitten kuumaa ja kuivaa, jopa saman saaren eteläosassa.
Mun mielestä Puerto de la Cruzissa on talvella liian kylmää, en tarkene uida siellä talvikuukausina, vaikka muuten se on kiva paikka. Ei ole örveltäjiä.
Itse matkustan talveksi Aasiaan, aikaisemmin usein Thaimaahan, joskus Malesiaan, Indonesiaan tai Vietnamiin ja nykyään enemmän Filippiineille. Monsuunisateet loppuu yleensä marraskuussa. Silloin on hyvä aika lähteä Aasiaan. Huhti-toukokuussa puolestaan on hyvä aika palata Suomeen.
Niille, jotka arvostelee pitkiä reissuja: kyllä 6 kk matkakin on matka.
Rukalle, Leville ja Tallinnaan :D Kauemmas suuntautuneet matkat olen tehnyt aina eri paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreeta ja Irlanti on mun lemppareita. Kävin Kreetalla aikoinaan sellaisella villiyrttimatkalla, jossa tutustui enemmänkin paikalliseen elämäntapaan ja ihmisiin, ja ihastuin. Irlanti taas ihastuttaa vihreydellään ja rentoudellaan, lähinnä maaseudulla ja pienissä kaupungeissa tykkään matkailla, en niinkään jossain Dublinissa.
Irlanti on myös mun suosikki paikka.
Käyty siellä kuusi kertaa,autolla ajeltu ympäriinsä.Mitkä maisemat ja ihania ihmisiä.Vaimo on Irlantilainen. Oli majatalon pitäjänä ja siellä hänet tapasin 8v sitten. Tosin hän on Pohjois-Irlannista Belfastista, mutta töissä Dublinissa silloin. Ollaan ajeltu ympäri ämpäri Pohjois-Irlantia ja Irlantia. On huikeita paikkoja. Molemmissa mestoissa. Vaimon kanssa juteltu paljon, kun hän oli ekaluokkalainen ja hän meni kouluun, niin ei tiennyt palaako koulusta, kun IRA teki iskujaan jne. Sitten itse menny normaalisti kouluun tietämättä mitään heidän levottomuuksista. Appivanhemmilla, kun käynyt ja vaimo näyttänyt ja kertonut, että tossa räjähti ja tossa räjähti. Koulumatkalla. Hän muistaa Bobby Sandsit ja muut, kun oli pieni tyttö ja kapinoivat siellä. Aikamoista aikaa ja elämää.
Mun mies on kanssa Belfastissa, ja elänyt läpi väkivallan vuosien, ja täpärästi pelastunut pommi-iskusta. Olen itsekin viettänyt aikaa siellä ennen rauhansopimusta, ja nähnyt palavia busseja, varonut brittisotilaita, ja pelännyt naapuriston väkivaltaisia protestanttien terroristijoukkiota (toki niiden iso pomo sanoi muiden kuulle minulle; You're all right, sain olla rauhassa). En ole käynyt Pohjois-Irlannissa vuosiin, ikävä upeita maisemia, mutta alueen kireä ilmapiiri vielä näkyy, ja ihmiset on edelleen hyvin varovaisia. Miehen sukulaisetkin liki kaikki muuttaneet muihin maihin.
Oletteko muissa langoissa kertomassa kuinka huolissanne olette ilmastonmuutoksesta..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisissakin on tullut useamman kerran käytyä, vaikka en sinne niin ole kaivannut.
Mutta miksi menet useita kertoja paikkaan, joka ei niin kovin mieleinen ole? 🤔Matkustaminen vie rahaa ja aikaa kuitenkin.
En ole edellinen mutta käynyt Pariisissa 5x enkä vieläkään oikein pidä siitä:) 2 työmatkaa jolloin oli mahdollista jäädä viikonlopun yli, 1 viikon matka 30v sitten ja 2x 3 pv muiden lomien yhteydessä.
Tylyydestään ja arroganssistaan huolimatta kaunis kaupunki ja täynnä mua kiinnostavaa historiaa, upeita yksityismuseoita isojen lisäksi. Ehkä siksi. Vasta raapaissut pintaa mutta tuskin olen palaamassa sinne lähiaikoina.
Olen käynyt vain kaksi kertaa Pariisissa, mutta tylyyttä ja arroganssia en ole vielä kokenut.
Madeiralle, Kreikan saarille ja Norjaan <3
Sillä et pääse kuin osaan niistä maista, joista kaikkiin pääsee passilla.
Viisumimaat siihen päälle.