Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä että hävittäjälentäjät jää eläkkeelle 45-vuotiaina? Voisi kai ne tehdä kaikkea muutakin armeijan leivissä?

Vierailija
18.04.2025 |

Outoa että tuollainen jäänne on olemassa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät jääkään, mutta tuosta ammatista kyllä, mikä on ihan järkevää.

Vierailija
2/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei pääse upseerit aiempaa eläkkeelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät jääkään, mutta tuosta ammatista kyllä, mikä on ihan järkevää.

No kyllä mun tuttu on ihan oikeasti eläkkeellä. Ikää alle 50 v edelleen. 

Vierailija
4/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei pääse upseerit aiempaa eläkkeelle

Lentäjät pääsee edelleen. 

Vierailija
5/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi-ikäisenä eläkkeelle olis kyllä hyvä.

Vierailija
6/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli alipäällystössä ja eläkeikä oli silloin 45 v. Sotilasmestari.

Ehkä ajateltiin, että ikä ja kunto ei enää riittäisi tositoimiin. Mites muuten palomiehet? 

Toki kaikki varmaan jatkavat jossain muissa töissä 45-65 v, mutta onhan se hyvä, että eläke on vakaata tuloa.

Vierailija
7/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ajateltiin, että ikä ja kunto ei enää riittäisi tositoimiin. Mites muuten palomiehet? 

Toki kaikki varmaan jatkavat jossain muissa töissä 45-65 v, mutta onhan se hyvä, että eläke on vakaata tuloa.

Minua yritettiin kerran rekryta palomieheksi vaikka olin jo päälle kolmekymppinen. Vähän hauska tilanne. Varmaan luultiin ikäistäni paljon nuoremmaksi. 

Vierailija
8/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kicksejä saatte jahdatessanne eläkeläisiä ? Onko Purra esikuvanne ?

Vierailija
9/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua yritettiin kerran rekryta palomieheksi vaikka olin jo päälle kolmekymppinen. Vähän hauska tilanne. Varmaan luultiin ikäistäni paljon nuoremmaksi. 

Kaikkia palstamiehiä luullaan, tietenkin. Ehkä sinulla oli farmariasu ja tennistossut. 

Vierailija
10/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia palstamiehiä luullaan, tietenkin. Ehkä sinulla oli farmariasu ja tennistossut. 

Sinun piti sitten tulla tähänkin ketjuun trollaamaan? 

Vierailija
11/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaslentäjien eläkkeellejääminen ei määräydy iän, vaan palvelusvuosien mukaan. Se on 16 ja 2/3 palvelusvuotta. Oma isäni olisi päässyt eläkkeelle 36 vuotiaana. Harva tosin haluaa jäädä ja ylennysten myötä voi palvella pidempään. Isäni joutui eroamaan puolustusvoimista everstinä, kun täytti 54 vuotta.

Vierailija
12/19 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen selitys oli että alhaisella eläkeiällä tehdään tilaa uusille upseereille.

Vierailija
13/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti tanssijat jää eläkkeelle siitä työstä 40 - vuotiaana . Samoin moni yritysjohtaja . Niin jäi Hesburger yrittäjä myös mutta oltuaan eläkkeellä muutaman vuoden aloitti uudestaan. Niin kuin moni tekee että opiskelee toisen ammatin tai aloittaa yrityksen. Tai monista tulee opettajia kokemusasiantuntijoita. Ettei ne jää kuin kansanedustajat sopeutua eläkkeellä tekemättä mitään.  Mitä osaa sitä voi opettaa nuorille. Kuin opiskellut nuori opettaa toisia . Voit pitää vaikka englannin kielen tunteja jos olet käynyt lukion englannin.  Voit opettaa matematiikka ja liikuntaa jos olet ensin itse opiskellut lukiossa. Liikuntaopustossa. Mitähän järkeä on tanssia balettia 45-90 vuotiaana maksatko pääsylipun oikein. Ehkä joku Drag show.  60 vuotiaat ukot naisten vaatteissa käy. Toivotaan että aloittaja pääsee 70- vuotiaan lentäjän kyytiin 😃

Vierailija
14/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- vuotiaat vatsatanssijat on parasta viihdettä. 

Vierailija
15/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö 60- vuotiaalle hammaslääkärille ??  

Vierailija
16/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100- vuotiaat bussikuskit ????   Kuka hyppää kyytiin ?  

Vierailija
17/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on Juudas iskariot joka varastaa itselleen muilta. 

Vierailija
18/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ilotytöt sitten? Yleensä samaan aikaan eläkkeelle kuin hävittäjälentäjätkin. Kyllä pitäisi pidempi ura tehdä, että saadaan eläkepommi purettua.

Vierailija
19/19 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö 60- vuotiaalle hammaslääkärille ??  

No mieluummin kuin just eilen aloittaneelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi