Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Rooma ja Italia yleensäkin. Lähempänä matkaillessa Tukholma ja Tallinna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puerto de la Cruz, Teneriffa. 6kk joka talvi. Ihanteellinen ilmasto, vehreä luonto, ei örveltäjiä.
Olen samaa mieltä. Käytännössä ainoita paikkoja, jossa pystyy oleilemaan olosuhteiden puolesta 6kk vuodesta. Aasiassa monsuunit, Euroopassa kylmää, Floridassa taifuunit. Muualla sitten kuumaa ja kuivaa, jopa saman saaren eteläosassa.
Floridassa on hurrikaanit. Hurrikaanikausi on vain 2-3 kk vuodesta. Siellä elää aika monta miljoonaa ihmistä, mutta sinä et *pysty oleilemaan* koska hurrikaani/ taifuuni. HIH!
75 maata ja erilaista itsehallintoaluetta käyty mutta enpä sillä niinkään pullistele. Sadan maan käyneille on Travellers Century Club jonka listalta oon poiminut ihme tärppejä mihin en muuten olis älynny mennä kuten Huippuvuorille tai vaikka Ceutalle.
Australia! Monta reissua takana ja seuraava suunnitelmissa
Mun mielestä passi on kätevämpi kuin henkkari, jolla ei taida tehdä oikein mitään. Ajokortti sentään kait pitää enää vain poliisille joskus harvoin näyttää, pankissa ei käy enää sekään. Kentällä printtaan yhä paperiset boarding passit käyttämällä passia siinä lootassa, kun en aio luottaa nettiin ja puhelimen akkuun jossain hottentottimestassa. Paperinen pruju toimii vaikka missä höpelössä. Sitä näkee melkoista peeloilua kentillä vaikka on mimmoset iipottimet jengillä.
Alaska on vienyt sydämeni. Jos vain voisin muuttaa sinne joskus.
Mä olen käynyt ne yli sata maata. Enää en kauheasti jaksa matkustella eksoottisiin paikkoihin, vaan menen mielelläni kivoihin paikkoihin monta kertaa uudestaan. Johtuu varmaan iästä, mutta myös turvattomuudesta mitä olen kokenut yksin reissatessa kun on sattunut jotain ikävää, kuten sairastuminen, liikenneonnettomuus, ryöstö, tulipalo jne. Nuoruudessa seikkailunhalu oli vaan niin valtava, oli pakko päästä reissuun. Elettyä elämää en kuitenkaan kadu, vaikka joskus olisin voinut tehdä fiksumpia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä passi on kätevämpi kuin henkkari, jolla ei taida tehdä oikein mitään. Ajokortti sentään kait pitää enää vain poliisille joskus harvoin näyttää, pankissa ei käy enää sekään. Kentällä printtaan yhä paperiset boarding passit käyttämällä passia siinä lootassa, kun en aio luottaa nettiin ja puhelimen akkuun jossain hottentottimestassa. Paperinen pruju toimii vaikka missä höpelössä. Sitä näkee melkoista peeloilua kentillä vaikka on mimmoset iipottimet jengillä.
Boarding passin saa tarvittaessa vaikka portilta tai transfer deskiltä. Toki sen voi mielenrauhan takaamiseksi printatakin, mutta mitään kamalaa ei tapahdu, vaikka se olisikin vain puhelimessa ja puhelin pimenisi.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä, eikö kukaan nyt olekaan valmis olemaan matkustamatta?
Mä olen lentämättä. Junilla silti reissaan paljon, ja joskus busseilla.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin olen palannut yhtä usein kun lähtenyt reissuunkin. Joten tasapelissä pyörii.
Ai että kun te ootte vitsikkäitä! Ja kaikilla sama vanha vitsi. Lukisitte ees ketjua vähän taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin lähteä miehen kanssa kuukauden lomalle Keski-Eurooppaan ja matkustella junalla paikasta toiseen, varata hotellin edellisessä kohteessa, hypätä junaan ja olla 1-3 päivää kohteessa. Eurooppa on niin täynnä historiaa ja nähtävyyksiä, vanhoja kaupunkeja, kulttuuria...
Tehkää se.Lennä Eurooppaan valitsemaasi maahanja osta ennen lähtöäsi Suomesta Inter Rail lippu. Nykyään voi valita kuukauden tai lyhyempiaikaisen lipun ja ostaa siihen 3, 5 tai vaikkapa kymmenen matkustuspäivää. Interrail ei tosiaan tarkoita sitä .että istutaan aamusta iltaan ja yöt perään junassa..Nykyään vielä helppoa kun voit netistä varata hotellin. Tein aikoinani useita tämäntyyppisiä matkoja myös 60\plus lipulla, mutta vielä noin kymmenen vuotta sitten hotellin voi lyhyellä varoituksella varata vain aseman infopisteestä - oli hankalampaa, mutta joihinkin kaupunkeihin kuten Toulouseen tai Lyoniin ehti tulla hotellit joihin palasin useaan kertaan. Supernopeaan luotijunaan tosin Ranskassa ei päässyt interrail lipulla, mutta nopeita junia on muitakin..Lippujen hinnat ehdot tosin vaihtelevat vuosittain,kai Helsingin päärautatieasemalta vieläkin joku infopiste löytyy, vai onko kaikki tilat pyhitetty ravintoloille. Hyvää matkaa ja mukavia muistoja!!
Vastauksista näkee, että suurin osa haluaa palata paikkaan missä on jakanut tavaraansa paikallisille miehille. Sehän se suomalaisen naisen matkustamisen motiivi on.
Lontoossa viisi kertaa, sinne vielä kerran.
Playa del Inglesissä käyty ainakin kaksikymmentä kertaa.
Ensi talvena taas kuukauden matkalle.
Sitä odotellessa......
Torronsuon kansallispuisto ja Tammela yleensäkin. Laitilan Untamalan kylä. Jordania ja Israel, eri alueita.
Olen samaa mieltä. Käytännössä ainoita paikkoja, jossa pystyy oleilemaan olosuhteiden puolesta 6kk vuodesta. Aasiassa monsuunit, Euroopassa kylmää, Floridassa taifuunit. Muualla sitten kuumaa ja kuivaa, jopa saman saaren eteläosassa.