Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (996)

Vierailija
321/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Karjala kevät/kesä/alkusyksy. Mahtava luonto, Pielinen, mukavat ihmiset, edullista. Helppo liikkua, ei parkkimittareita. Nykyään hyvät ja riittävät palvelut. Ennen kaikkea väljää ja rauhallista. Olen alkanut katsella kerrostalokämppää vakituiseksi loma-asunnoksi/etätyötukikohdaksi ja ehkä eläkeasunnoksi Lieksa-Juuka-Nurmes alueelta. Parilla kymppitonnilla saa jo siistejä yksiöitä keskusta-alueilta. Talvella taas houkuttelee etelä ja lämpö. En tykkää pimeästä, lumesta ja pakkasesta.

Tulevaisuudessa suomalaista maisemaa ovat myös Laatokka ja Ääninen.

Vierailija
322/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein enää ymmärrä näitä ei ikinä kahta kertaa samaan paikkaa -ihmisiä. Eivätkö tunne itseään ja mieltymyksiään, vai matkustavatko vain todella harvoin.

Minä taas en ymmärrä näitä aina samaan paikkaan matkustavia. Eikö kiinnosta mikään uusi? Miksi matkustaa kahta kertaa kokemaan ja näkemään samoja juttuja?

Eihän se, että on joku lempipaikka, tarkoita ettei muualle pääsisi. Ketjun aiheena oli PALJON matkustaneet, lempipaikka. Käyn joka vuosi USA:ssa,  mutta matkustan muuallakin. Olen asunut Suomen lisäksi viidessä maassa, nykyään etätöissä Espanjassa. Suomessa en enää käy edes kesälomilla, ei ole mitään tarvetta käydä, kun se on niin tuttu paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, UK ja Norja.

Vierailija
324/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäppilä. Mesta paikka.

Vierailija
325/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York x 3

Vierailija
326/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ja Italia, siellä Firenze lähinnä. 

Vierailija
327/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaristoon

Vierailija
328/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teneriffalla on tullut käytyä useamman kerran. Rantojen ja suomibaarin sijaan olen vuokrannut auton ja ajellut pitkin saarta maisemia katselemassa ja kuvaamassa, sekä käynyt patikkapoluilla kävelemässä. Dashcam vuokra-auton tuulilasissa on myös tuottanut ajovideoita muistoksi lomista. Jos Norjassa on komeat vuoristomaisemat ja tiet, Teneriffalla nekin on potenssiin kaksi!

Hahahaha! No ei kyllä ole, Norja voittaa tuossa ihan kuus nolla.

Vierailija
329/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Kotiin.

Vierailija
330/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää malagat, teneriffat, fuget ja inglesit. 😂

Vierailija
331/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannia. Siellä kävin yli 30 kertaa lomamatkalla, kunnes Brexit lopetti vapaan liikkuvuuden.

Kalifornia, USA. Siellä kävin useamman kerran (alle 5 vierailua) kunnes kyllästyin paikallisen tippauskulttuurin. Jengi kärkkyy juomarahaa joka paikassa: hotellissa, ravintolassa, taksissa. Työnantajat maksavat huonoa palkkaa, joten minä en halua olla mukana rahoittamassa tuota kikkailua. Voin kyllä antaa tippiä, mutta vain silloin kun palvelutaso on erittäin hyvä.

Suomen passin omistava voi edelleen oleskella Britanniassa 180 päivää kerrrallaan.

Ilman passia ei oikein voi lentäen matkustaa minnekään. Ei mitään järkeä hankkia kuvallista henkilökorttia joka maksaa yhtä paljon ja on yhtä kauan voimassa kuin passi. Passin tarvitsee joskus kuitenkin matkustaessaan. Kotimaan lennollekin pitää henkilöllisyys selvittää.

Ei se passin ylimääräinen vilauttaminen passintarkastuksessa UK:oon matkustettaessa niin kovin suuri vaiva ole. Tarvitsihan sitä ennenkin turvatarkatuksessa näyttää ja  boardingissa käyttää.

Vierailija
332/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaahan. Aivan ihana, edullinen ja lämmin paikka.

Vierailija
333/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkaharju. Pallas.

Vierailija
334/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi matkustaa niin  huomaa että koti on ihmisen paras paikka. 

Vierailija
335/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki-vantaalle

Vierailija
336/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannia. Siellä kävin yli 30 kertaa lomamatkalla, kunnes Brexit lopetti vapaan liikkuvuuden.

Kalifornia, USA. Siellä kävin useamman kerran (alle 5 vierailua) kunnes kyllästyin paikallisen tippauskulttuurin. Jengi kärkkyy juomarahaa joka paikassa: hotellissa, ravintolassa, taksissa. Työnantajat maksavat huonoa palkkaa, joten minä en halua olla mukana rahoittamassa tuota kikkailua. Voin kyllä antaa tippiä, mutta vain silloin kun palvelutaso on erittäin hyvä.

Suomen passin omistava voi edelleen oleskella Britanniassa 180 päivää kerrrallaan.

Ilman passia ei oikein voi lentäen matkustaa minnekään. Ei mitään järkeä hankkia kuvallista henkilökorttia joka maksaa yhtä paljon ja on yhtä kauan voimassa kuin passi. Passin tarvitsee joskus kuitenkin matkustaessaan. Kotimaan lennollekin pitää henkilöllisyys selvittää.

Ei se passin ylimääräinen vilauttaminen passintarkastuksessa UK:oon matkustettaessa niin kovin suuri vaiva ole. Tarvitsihan sitä ennenkin turvatarkatuksessa näyttää ja  boardingissa käyttää.

Henkkari on paljon kätevämpi kuljettaa mukana kuin passi.

Vierailija
337/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nää malagat, teneriffat, fuget ja inglesit. 😂

No jep. PALJON MATKAAVAT tässä kertovat kokemuksiaan. 

Vierailija
338/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten kertomasi nyt liittyy siihen, että Suomen passin omaava henkilö voi oleskella UK:ssa 180 päivää kerrallaan? Briatnniaan ei tosiaan henkilökortilla pääse, ei ole koskaan päässyt.

Vierailija
339/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä kävin aikoinaan monta kertaa, mutta nyt ei oo tullu käytyä 10 vuoteen.

Vierailija
340/996 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ykkösenä on Nizza ja Riviera ja Provence ylipäätään, sitten Toscana (sekä Firenze että pienemmät kaupungit ja maaseutu), Verona ja Italian pohjoisen järvet.

Muita helmiä Euroopassa on esim Champagne ja Loiren laakso.

Käyn noilla seuduilla vähintään parin kuukauden välein maaliskuusta marraskuuhun, kohta alkaa kausi taas 🥰. Koskaan en kyllästy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi