Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Kotiin olen joka kerta palannut takaisin
Puerto de la Cruz, Teneriffa. 6kk joka talvi. Ihanteellinen ilmasto, vehreä luonto, ei örveltäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä kehtaa matkustaa Dubaihin!
Joko täydellisen tietämätön tai välinpitämätön ihminen. Tiedän muutaman ihmisen, joka ei seuraa uutisia, kun on niin herkkä. Että sellainen varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreeta ja Irlanti on mun lemppareita. Kävin Kreetalla aikoinaan sellaisella villiyrttimatkalla, jossa tutustui enemmänkin paikalliseen elämäntapaan ja ihmisiin, ja ihastuin. Irlanti taas ihastuttaa vihreydellään ja rentoudellaan, lähinnä maaseudulla ja pienissä kaupungeissa tykkään matkailla, en niinkään jossain Dublinissa.
Irlanti on myös mun suosikki paikka.
Käyty siellä kuusi kertaa,autolla ajeltu ympäriinsä.Mitkä maisemat ja ihania ihmisiä.
Kerran käyty; oltiin kuukausi, kierrellen eri paikkoja.
Ihan o.k. reissu oli; yksi kerta kuitenkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannia. Siellä kävin yli 30 kertaa lomamatkalla, kunnes Brexit lopetti vapaan liikkuvuuden.
Kalifornia, USA. Siellä kävin useamman kerran (alle 5 vierailua) kunnes kyllästyin paikallisen tippauskulttuurin. Jengi kärkkyy juomarahaa joka paikassa: hotellissa, ravintolassa, taksissa. Työnantajat maksavat huonoa palkkaa, joten minä en halua olla mukana rahoittamassa tuota kikkailua. Voin kyllä antaa tippiä, mutta vain silloin kun palvelutaso on erittäin hyvä.
Suomen passin omistava voi edelleen oleskella Britanniassa 180 päivää kerrrallaan.
Italian Garda- ja Comojärvet, Ranskan Riviera <3
Kreetalle.
Kreikkalainen ilmasto, luonto, ruoka ja lyhyt lentoaika sopii minulle.
Aina on kotiin palattu kun on reissusta tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näköjään vielä matkustellaan, vaikka ilmasto lämpenee...No, muut voi tehdä ne ekoteot.
Olen tehnyt sen suurimman ekoteon, eli voin matkustaa hyvällä omallatunnolla.
Just tuota asennetta tarkoitin: "olen muiden yläpuolella ja minulla on oikeus tehdä mitä haluan"
No jos ei ole lisääntynyt, niin voi matkustaa aivan vapaasti. Suurin ilmastoteko on jättää lapset tekemättä. Ja pahin ilmastorikos on tehdä lapsia. Jokaisesta lapsesta tulee ikäänkuin yksi elinkautinen, joka kertaantuu potentiaalisesti tulevaisuudessa jälkipolvien myötä.
Olepa varovainen sanoissasi. Itse asiassa maapalloa uhkaa väestökato, joka tulee olemaan monelle valtiolle taloudeliinen katastrofi. On ehdotettu lisäverotusta ihmisille, jotka eivät lisäänny. Päivitä tietosi.
Budapest. Mutta viimeiset kokemukset on ajalta ennen koronaa ja Orbanin nykyhallintoa. En tiedä onko enää entisellään. Kaupunkeja joihin haluaisin palata on Edinburgh ja Tokio. Pienemmistä paikoista Rouen ja Nimes Ranskassa ja Exeter ja Bristol Briteissä.
Praha on minun ja mieheni lempikaupunki. <3
Lontooseen ja Tokioon palaan aina takaisin. Koskaan ei näihin kyllästy. Myös muu Japani on hyvin kiehtova eikä ihmiselämä riitä sen koluamiseen läpikotaisin.
Vierailija kirjoitti:
Playa De Ingles.
Suomibaareja, jossa voi laulaa suomalaisia karaokebiisejä ja tavata suomalaisia ja syödä lihapullia ja ruisleipää. Ja sitä fazerin sinistä!
Ihana hiekkaranta, jossa voi otttaa aurinkoa koko päivän. Jos nyt jaksaa hotellin uima-altaalta lähteä mihinkään. Hotellissa tietenkin täyshoito! Ja nuo hotellin auringonottotuolit varataan tietenkin pyyhkeellä heti aamusta ja ne on meidän(!) koko päivän! Rusketusrajat on saatava, kun Suomeen palataan. Ja naaman on oltava orannsin punainen. Itsekin laitan välillä ruokaöljyä kasvovoiteeksi, ettäö varmaan palaa kunnolla.
Pitkät jonot matkamuistomyymälöitä, joista voi ostaa t-paidan, jossa lukee "playa de Ingles. Ja samalla tekstillä jääkaappimagneetti. Ja pyyhe!
Lapset käytetään tietenkin paikallisessa Mcdonaldsissa pari kertaa viikon aikana.
Kevääksi on taas pakettimatka varattu. 17. kerta Playa De Inglesissä. Ja aina sama hotelli! Tietenkin!
16 kertaa käynyt etkä vielä ole tajunnut paikan nimeä, joka on Playa del Inglés.
Pohjois-Karjala kevät/kesä/alkusyksy. Mahtava luonto, Pielinen, mukavat ihmiset, edullista. Helppo liikkua, ei parkkimittareita. Nykyään hyvät ja riittävät palvelut. Ennen kaikkea väljää ja rauhallista. Olen alkanut katsella kerrostalokämppää vakituiseksi loma-asunnoksi/etätyötukikohdaksi ja ehkä eläkeasunnoksi Lieksa-Juuka-Nurmes alueelta. Parilla kymppitonnilla saa jo siistejä yksiöitä keskusta-alueilta. Talvella taas houkuttelee etelä ja lämpö. En tykkää pimeästä, lumesta ja pakkasesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina palannut sinne mistä olen lähtenyt
Påminner om en gammal Pahkasika strip som behandlade köp tågbiljett: Yksi menopaluulippu. Minne? No tänne tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näköjään vielä matkustellaan, vaikka ilmasto lämpenee...No, muut voi tehdä ne ekoteot.
Olen tehnyt sen suurimman ekoteon, eli voin matkustaa hyvällä omallatunnolla.
Just tuota asennetta tarkoitin: "olen muiden yläpuolella ja minulla on oikeus tehdä mitä haluan"
No jos ei ole lisääntynyt, niin voi matkustaa aivan vapaasti. Suurin ilmastoteko on jättää lapset tekemättä. Ja pahin ilmastorikos on tehdä lapsia. Jokaisesta lapsesta tulee ikäänkuin yksi elinkautinen, joka kertaantuu potentiaalisesti tulevaisuudessa jälkipolvien myötä.
Olepa varovainen sanoissasi. Itse asiassa maapalloa uhkaa väestökato, joka tulee olemaan monelle valtiolle taloudeliinen katastrofi. On ehdotettu lisäverotusta ihmisille, jotka eivät lisäänny. Päivitä tietosi.
😂
Jättimäinen betoniviidakko, jonka kadut ja jalkakäytävätkin täynnään moottoripyöriä. Äärettömyyksiin asti vain bensankatkuisessa slummissa vellovaa ihmismerta. Ruokakulttuuri kehnoa ja epäterveellistä, esim. maukkaat kasvisruuat loistivat poissaolollaan. Kulttuurielämäkin ihan olemattoman tuntuista.