Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa työhaastatteluun ja haastattelijana onkin vanha koulukiusaajani

Vierailija
28.02.2023 |

Se selvisi minulle vasta nyt kun rekrystä tuli viestiä, että kenen kanssa tulen keskustelemaan. Tämän ihmisen vuoksi jouduin vaihtamaan ysiluokan talvella vielä koulua 2,5 vuoden kiusaamisen jälkeen. Mursin hänen takiaan sormeni kun en halunnut mennä kouluun ja kaaduin tahallaan koulutiellä pyörällä. Hänen takiaan koko yläaste oli pelkkää helvettiä. Hän meni toiseen lukioon kuin minä, joten tiemme erosivat yläasteen jälkeen. Mutta ne olivat elämäni kauheimmat 3 vuotta.

Nyt olen ajatellut, että paskat tästä työpaikasta, menen sinne haastatteluun ja kerron siellä kaikille hänen työkavereilleen, että mitä hän teki minulle. Tuskin tietävät, että hän oli yksi koulun pahimmista kiusaajista.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisin että mahdollisimman laajalle sais levitettyä tietoa hänen tekemisistään-siis julkinen häpäisy.

Vierailija
22/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jos et saa työpaikkaa vedo siihen että kiusaaja oli valitsemassa

Tuo kuulostaisi lapselliselta selittelyltä eli ei näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä.

Vierailija
24/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöstä se on jos jää asumaan kotikylänsä, ja se on pieni. On jopa kusipää terveydenhoitajana. Ne mulkkausilmeet kun kävelee käytävällä vastaan...joku skitso.

Joutuu jatkuvasti tarkistelemaan kuka on firman pomo johon joutuu hakemaan (siis jos oot työtön). Jatkuvaa ihmisten taustojen tarkastelua. Eikä mulla ole edes kovin paljon "kiusaajia", vaan ainoostaan hmisiä joiden alaiseksi en todellakaan mene, enkä työkavereiksi. Esim. entisiä luokkakavereita. Heidän suku jopa pitäisi tietää. Se on hankalaa koska ihmiset tietysti vaihtaa sukunimiään. Sit kun ikää tulee, eteen tulee heidän aikuiset lapset. On hoitajan jos jonkunlaista tutun lasta. Ei kiinnosta päätyä heidän kahvipöytäkeskusteluihinsa, koska ihmiset todellakin puhuu...

Vierailija
25/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tykkäisin että mahdollisimman laajalle sais levitettyä tietoa hänen tekemisistään-siis julkinen häpäisy.

Voit saada syytteen kunnianloukkauksesta!

Vierailija
26/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan se varmasti hyvältä kuvitella tuollainen tilanne, mutta todellisuudessa se ei taida mennä ihan niin. Jos nimittäin kiusaaja on yhä pysynyt samanlaisena ihmisenä, niin onhan se siellä työpaikalla jo huomattu. Ja koska hän on yhä siellä, siitä ei ilmeisesti piitata.

Jos taas kiusaaja on muuttunut ja on töissä tykätty ja hyvä tyyppi, niin kuinka herkästi siellä uskotaan tuntemattoman haastateltavan syytöksiä, vaikka ne totta olisivatkin.

Parasta varmaan olisi ottaa tuohon kiusaajaan etukäteen yhteyttä ja tunnustella kahden kesken, mikä tilanne on. Katuuko hän kiusaamistaan, haluaako hyvittää vai eikö edes muista koko asiaa. Päätöksen haastatteluun menosta voi sitten tehdä sen perusteella.

Vierailija
27/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on varmaa: kiusaaja on kiusaaja siellä duunissakin edelleen. Ihminen ei muutu.

Minä menin kurssille, missä oli yksi niistä pahimmista kiusaajista. Hän 40-vuotias mies alkaa siitä samasta mihin jäi peruskoulussa. Ettäs kehtasi! Olen nainen ja tosi pahasti koulukiusattu. Niin fyysisesti kuin henkisesti.

Nyt ap järki käteen. Mieti tarkkaan miten toimit. Tsemppiä! Tu kiertoon kuinka meni.

Ps. Sen minun kiusaajani kuolinilmoitus oli pian tuon kurssin jälkeen lehdessä. Maailman parasta veljeä ja isää ja poikaa jäivät kaipaamaan jne. Viinaan kuoli.

Vierailija
28/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa. Mitä jos pystyisit tsemppaamaan itsesi ja käyttäytyisit oikein fiksusti. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisin itse toiminut niin. Se on vain niin vaikeaa. Voi olla jopa mahdotonta.

Vierailija
29/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko työskennellä hänen kanssaan tai jopa alaisena?

Vierailija
30/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on tainnut olla jotain muuta kuviota, tyypillisesti kiusaaja ei toimi yksin vaan aina siinä on joku toinen joka antaa luvan ja sitten se joka toteuttaa. 

Etkö osaa erottaa riitaa kiusaamisesta? Riitaa tarvitaan kaksi mutta kiusaajalla on kohde joka on yksipuolinen.

Vierailija
31/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot viranomaisille asian etukäteen noin kuin tässä. Niin ei tarvi mennä.

Vierailija
32/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi on varmaa: kiusaaja on kiusaaja siellä duunissakin edelleen. Ihminen ei muutu.

Minä menin kurssille, missä oli yksi niistä pahimmista kiusaajista. Hän 40-vuotias mies alkaa siitä samasta mihin jäi peruskoulussa. Ettäs kehtasi! Olen nainen ja tosi pahasti koulukiusattu. Niin fyysisesti kuin henkisesti.

Nyt ap järki käteen. Mieti tarkkaan miten toimit. Tsemppiä! Tu kiertoon kuinka meni.

Ps. Sen minun kiusaajani kuolinilmoitus oli pian tuon kurssin jälkeen lehdessä. Maailman parasta veljeä ja isää ja poikaa jäivät kaipaamaan jne. Viinaan kuoli.

Elämän tuomioistuin sanoo aina sen viimeisen sanan!

Vierailija
33/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se olisi kasvanut henkisesti niistä lapsuusvuosista?

Vierailija
34/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen elämässään on niiden kouluvuosien jälkeen ollut todella paljon tapahtumia ja ihmissuhteita, paljon ihmisiä, niin hänhän on voinut tyystin unohtaa sinut... ei muista yhtään edes tavanneensa sinua koskaan aiemmin....

Vierailija
35/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä.

Vierailija
36/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ihan oikein kerro sille suorat sanat ja kaikille että se oli kiusaaja ja myös someen laita ilmoitus ketä sinua haastatteli ja se että se oli koulukiusaaja.

Vierailija
37/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai meet! Ilmoitata vaan ennen haastattelua, että toivot jonkun toisen haastatteevan sinua, koska kyseessä on entinen kiusaajasi ja sulla on traumoja siitä ihmisestä

Vierailija
38/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin haastatteluun ihan pokerina. Sanoisin heti ensimmäisenä " muistan kun kiusasit minua koko yläasteen, teit elämästäni helvettiä." Latelisin asiat tyynenä. Tiedän että paikka jäisi saamatta, mutta kuka kiusaajan palkkaamaksi haluaisi.

Vierailija
39/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se varmasti hyvältä kuvitella tuollainen tilanne, mutta todellisuudessa se ei taida mennä ihan niin. Jos nimittäin kiusaaja on yhä pysynyt samanlaisena ihmisenä, niin onhan se siellä työpaikalla jo huomattu. Ja koska hän on yhä siellä, siitä ei ilmeisesti piitata.

Jos taas kiusaaja on muuttunut ja on töissä tykätty ja hyvä tyyppi, niin kuinka herkästi siellä uskotaan tuntemattoman haastateltavan syytöksiä, vaikka ne totta olisivatkin.

Parasta varmaan olisi ottaa tuohon kiusaajaan etukäteen yhteyttä ja tunnustella kahden kesken, mikä tilanne on. Katuuko hän kiusaamistaan, haluaako hyvittää vai eikö edes muista koko asiaa. Päätöksen haastatteluun menosta voi sitten tehdä sen perusteella.

Siis jos tuo henkilö on aiheuttanut jonkin monen vuoden helvetin, niin sinäkö kannustat soittamaan kahden kesken ja "tunnustelemaan", katuuko, muistaako? On aivan liian suuri riski siihen, että ei kadu, ja silloin tuollainen "tunnustelusoitto" on vain todella nöyryyttävää. En suosittele, ihan oman mielenterveyden vuoksi. Eiköhän siellä ole se sama narsisti vastassa. Harvoin ne mihinkään muuttuvat.

Vierailija
40/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi uskoa, että se et olisi sinä joka on kiusannut aikaisemmin ja nyt jatkat sitä samaa puhumalla paskaa toisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän