Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa työhaastatteluun ja haastattelijana onkin vanha koulukiusaajani

Vierailija
28.02.2023 |

Se selvisi minulle vasta nyt kun rekrystä tuli viestiä, että kenen kanssa tulen keskustelemaan. Tämän ihmisen vuoksi jouduin vaihtamaan ysiluokan talvella vielä koulua 2,5 vuoden kiusaamisen jälkeen. Mursin hänen takiaan sormeni kun en halunnut mennä kouluun ja kaaduin tahallaan koulutiellä pyörällä. Hänen takiaan koko yläaste oli pelkkää helvettiä. Hän meni toiseen lukioon kuin minä, joten tiemme erosivat yläasteen jälkeen. Mutta ne olivat elämäni kauheimmat 3 vuotta.

Nyt olen ajatellut, että paskat tästä työpaikasta, menen sinne haastatteluun ja kerron siellä kaikille hänen työkavereilleen, että mitä hän teki minulle. Tuskin tietävät, että hän oli yksi koulun pahimmista kiusaajista.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin haastatteluun ihan pokerina. Sanoisin heti ensimmäisenä " muistan kun kiusasit minua koko yläasteen, teit elämästäni helvettiä." Latelisin asiat tyynenä. Tiedän että paikka jäisi saamatta, mutta kuka kiusaajan palkkaamaksi haluaisi.

Todennäköisempää on, että sellainen "haastattelu" loppuu lyhyeen ja kutsuvat vartijan heittämään sinut niska-persotteella kadulle.

Vierailija
42/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Just ihan oikein kerro sille suorat sanat ja kaikille että se oli kiusaaja ja myös someen laita ilmoitus ketä sinua haastatteli ja se että se oli koulukiusaaja.

Toivottavasti haastattelija muistaa myös päivittää someen, kuinka yritit jakaa persettä saadaksesi työpaikan. Aivan sama onko se totta vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on mielenkiintoista lukea. Minua on myös kiusattu peruskoulussa. Olen myöhemmin tavannut 2 kiusaajaani aikuisella iällä. Molemmille näille henkilöille olen antanut anteeksi. Ovat pahoitelleet lapsuuden huonoa käytöstään. Voin sanoa että ovat molemmat nykyisellään oikein hyviä ystäviä minulle. Uskomattomat lähtökohdat ystävyydelle. 

Ymmärrän silti AP:n ajatusmaailmaa. 

Vierailija
44/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan pää pystyssä, turha pelätä tai nöyristellä. Jos et tule valituksi hänen pomolle voit kertoa sitten minkälainen ihminen on kyseessä.

Vierailija
45/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisit hyvin valmistautuneena haastatteluun tekisit vaikutuksen ja kun tulet valituksi kieltäydyt kohteliaasti koska etsit hyvän työilmapiirin työpaikkaa johon entiset koulukiusaajat ei kuulu .

Vierailija
46/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt päädyt haastatteluun menemään, ehdotan seuraavaa: kirjoita paperille kaikki mitä kyseinen henkilö on ikinä sinulle tehnyt (jäsentele kunnolla, ihan ajatuksen kanssa niin saa koherentin kokonaisuuden). Pyydä sitä toista haastattelijaa lukemaan paperi heti haastattelun alussa (ei tietenkään takaa että tämä toinen haastattelija mitenkään asiaan reagoisi tai mitään sillä tiedolla tekisi - jos edes välittää). Mikäli tämä toinen haastattelija kysyy vakavissaan sinulta asiasta, kerro vapaasti - mikäli haastattelija ei edes reagoi, tiedät, ettei häntä kiinnosta asia lainkaan (ja kannattanee jättää haastattelu sikseen - kiusaajat harvoin muuttuvat tai edes katuvat tekojaan), ja tällöin kannattaa hakea jonnekin muualle, sillä riski epäasialliselle käytökselle (sekä tämän kiusaajan toimesta, että työnantajan suunnalta) on liian suuri

Vierailija
47/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täysin varma, että kyseessä on juuri hän? Ettei ole joku muu saman niminen?

Jos nyt kuitenkin on hän, niin ole kuin et olisi ikinä ennen häntä nähnyt tai kuullut. Puhu kuin täysin umpivieraalle ihmiselle. Jos hän mainitsee jotain yhteisistä kouluajoista, sano, ettet kyllä pysty nyt mitenkään muistamaan häntä niiltä ajoilta.

Vierailija
48/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se.

Vierailija
49/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, työ. Ai niin nyt muistin. Kuopion torilla multa kysyttiin minne työ määttä?

Vierailija
50/50 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin haastatteluun ja katsoisin miten menee. Jotkut ovat voineet aikuistua ja kokemusten myötä muuttua. Kyllä haastattelijan asenteen huomaa. Missään nimessä ei kannata vanhoja muistella ja huutaa kokemaasi vääryyttä pomolle tai työkavereille. Saat vaan itse ikävän ihmisen leiman, joka saattaa seurata myös muille työpaikoille myöhemmin. Kokemuksesta tiedän, että talossa kauemmin ollutta on turha yrittää savustaa ulos. Hänellä on oma verkosto siellä, joka tukee ja on samalla puolella. Ja yhteenkään työpaikkaan ei draamaa kaivata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi