Lisää sana lauseeseen "Muistan, kun ( ) tuli kauppoihin"!
Minä aloitan: kiwi-hedelmät. Nykyisin sanotaan kai kiivi.
Muita?
Kommentit (96)
Muistan, kun pussimaito tuli kauppoihin.
Muistan kun (((Jeesus))) tuli kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun inflaatio tuli kauppoihin.
😞
Ai, 1970-luvun öljykriisien myötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun hintalaput ja näppäiltävät kassakoneet jäi pois ja viivakoodia alettiin lukea ja pankkikortteja höyläillä.
Pankkikorttihöylät oli mahtavia! Aina sai jännittää että kesti kortti ostokset tällä kertaa :)
Olin ravintola-alan kurssilla 2003 ja opetusravintolassa baarin puolella oli höylä jota inhosin yli kaiken. Lounaskassalla oli sähköinen systeemi, mutta siihen ei käynyt monikaan kortti.
Monet torikauppiaat käyttivät pitkään pankkikorttihöyliä käteisen rahan rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alumiinitölkeissä olevat juomat ulkomailla oli jotain tosi hienostunutta. Suomessa oli pitkään vain lasi- ja muovipulloja. Oluttakin sai litran lasipullossa. Eikä siitäkään niin kauan vielä ole.
Kauheeta jos pullo särkyis ja menis litra kaljaa maahan! Kyllä on eletty jännittävää elämää joskus
Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden kannalta on onni että kaljaa myydään nykyisin alumiinitölkeissä eikä lasipulloissa. Ennen niitä ruskeasta lasista valmistettuja kaljapullot hajosi kummasti keskelle jalkakäytävää ja pyörätietä etenkin erilaisten örvellysfestivaalien yhteydessä. Ilmeisesti alkoholi heikensi käden motoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alumiinitölkeissä olevat juomat ulkomailla oli jotain tosi hienostunutta. Suomessa oli pitkään vain lasi- ja muovipulloja. Oluttakin sai litran lasipullossa. Eikä siitäkään niin kauan vielä ole.
Kauheeta jos pullo särkyis ja menis litra kaljaa maahan! Kyllä on eletty jännittävää elämää joskus
Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden kannalta on onni että kaljaa myydään nykyisin alumiinitölkeissä eikä lasipulloissa. Ennen niitä ruskeasta lasista valmistettuja kaljapullot hajosi kummasti keskelle jalkakäytävää ja pyörätietä etenkin erilaisten örvellysfestivaalien yhteydessä. Ilmeisesti alkoholi heikensi käden motoriikkaa.
Opiskelukaverini tunnisti olutpullojen valmistusvuoden muodon perusteella. Ensimmäistä kertaa kun oltiin bilettämässä ihmettelin kun hän osoitteli porukkaa sormellaan ja luetteli lukuja 78, 87, 92 ja sitä rataa. Siinä pullon pohjarenkaassa on sen valmistusvuosi. Bileporukan pullojahan hän ei ollut ennakkoon nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun Pringelesit tuli kauppoihin. Sitä ennen olin syönyt Pringlesejä kerran Ruotsissa. Jostain syystä tunsin ylpettä, kun olin maistanut niitä ennen muita.
mulla sama,söin niitä ensimmäisen kerran ulkomaanmatkalla :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun jahvat tuli kauppoihin.
Minä muista mainoksen: jahavat tuloo ja helemat paukkuu!
kun pitsat ja viipaloidut leivät tuli ja pallojuusto hävisi
saksalaiset herkut tulivat Lidlin mukana...sitä ennen ei kaupoista saanut mitään niin erikoisia tuotteita :)
korkilliset maito ja jogurttipurkit tulivat
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun jugurtti tuli kauppoihin, oli 2 lajia, mansikka ja hedelmäpommi. Maistoin jälkimmäistä..kummallista, hapanta ja makeaa!! Vaikka olin piimäänkin tottunut. Kaadoin loput purkista salaa takapihalle puskan juureen.
Oli Herajoelta kolmaskin, ananas. Ekan kerran maistoin juuri sitä, kyllä meni naama mutruun. Seuraavaksi saatiin sitten mansikkaa ja jo kelpasi. Sittemmin tuli myös vattua, mikä oli myös hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Reissumies- leipa tuli markkinoille.
Oli muuten hyvää silloin. Nyt se on ruisleivistä lähes kamalinta kuraa.
Vierailija kirjoitti:
saksalaiset herkut tulivat Lidlin mukana...sitä ennen ei kaupoista saanut mitään niin erikoisia tuotteita :)
Ennen EU:n tuloa kaupoissa oli vaikka kuinka paljon länsisaksalaisia säilykkeitä. Olivat niitä halvimpia ja maultaan kamalimpia, oikeaa bulkkikamaa.
Se oli Pohjoismaissa Raider, muuttui Twixiksi, 2015 muuttui taas hetkeksi Raideriksi ja nyt se on taas Twix. :)