Lisää sana lauseeseen "Muistan, kun ( ) tuli kauppoihin"!
Minä aloitan: kiwi-hedelmät. Nykyisin sanotaan kai kiivi.
Muita?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun jahvat tuli kauppoihin.
Ja helemat paukku!
Dr.Pepper ja HubbaBubba-purkat joskus 80-luvun alussa.
Muistan kun maitopullojen tilalle tuli nykyiset purkit ja maitopussit.
Muistan kun kaupan maito myytiin pusseissa, sitä ennen maito oli lasipulloissa, ja muistan senkin, kun maito ammnettiin omaan pääläriin. Meillä se oli 2l.
Flora-margariini. Muiden perheissä sitä syötiin, mutta meille ei ostettu kuin yhden kerran. Olin kateellinen, kun muut saivat sitä kissanrasvaa ja meillä syötiin vanhanaikaisesti voita.
Muistan kun olin 14v ja Twix-suklaapatukoiden nimi muuttui RAIDERIKSI. Sitä järkytyksen määrää 😱 Tämä johtikin pakotettuun ennenaikaiseen aikuistumiseen ja jo 15-vuotiaana olin vaihtanut tämän keksitoffeepläjäyksen 70% kaakaota sisältävään tummaan suklaaseen.
Roiskeläpät ja Forssan maksalaatikko. 4 kymmenellä markalla ja 3 kymmenellä markalla. Muuhun ei juuri ollut varaa, ei edes Saarioisten maksikseen.
Muistan kun Bula-hatut tulivat kauppoihin ja niitä käyttäville naureskeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun Pinkkis tuli kauppoihin! Olimme nähneet siitä telkkarissa mainoksen ja voi että oltiin innoissaan, kun vihdoin tuli lähikauppaan saataville. Itse jäätelöhän oli ihan kuraa, joten ostin sitä tasan sen yhden kerran.
Muistan tuon! Se maistui ihan oikeasti hirveältä. Sellainen oikein keinotekoisen muovinen maku.
Muistan, kun hunajamarinoidut kanasuikaleet tuli kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Googletin että niin mikä ja tämmöisen löysin 😂
https://m.lightinthebox.com/fi/p/amazonin-uusi-aikuisten-halloween-juhl…
Alumiinitölkeissä olevat juomat ulkomailla oli jotain tosi hienostunutta. Suomessa oli pitkään vain lasi- ja muovipulloja. Oluttakin sai litran lasipullossa. Eikä siitäkään niin kauan vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googletin että niin mikä ja tämmöisen löysin 😂
https://m.lightinthebox.com/fi/p/amazonin-uusi-aikuisten-halloween-juhl…
Bula-hattu oli sellainen karvalakin mallinen, teddyvuorella, ja majavan häntä takana - mulla oli sellainen 😄
Vierailija kirjoitti:
Alumiinitölkeissä olevat juomat ulkomailla oli jotain tosi hienostunutta. Suomessa oli pitkään vain lasi- ja muovipulloja. Oluttakin sai litran lasipullossa. Eikä siitäkään niin kauan vielä ole.
Kauheeta jos pullo särkyis ja menis litra kaljaa maahan! Kyllä on eletty jännittävää elämää joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta jos pullo särkyis ja menis litra kaljaa maahan! Kyllä on eletty jännittävää elämää joskus
Kalja nyt mitään, mutta Koskenkorvapullo likaisella pirtin lattialla sirpaleina, ja äijä nuolemassa viinaa siitä itku silmässä. En voinu kuin häipyä paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalja nyt mitään, mutta Koskenkorvapullo likaisella pirtin lattialla sirpaleina, ja äijä nuolemassa viinaa siitä itku silmässä. En voinu kuin häipyä paikalta.
🤣 Ei sais varmaan nauraa mutta voi hyvä luoja
Muistan, kun limpparit tulivat puolen litran muovipulloihin. Taisi olla vuosi 1986? Olivat alkuun pantittomia pulloja ja olevinaan hirveän kalliita. Teki mieli limpparia ja ajoin mummolasta kymmenen kilometriä suuntaansa kyläkauppaan vanhalla fillarilla. Taskurahat riittivät juuri ja juuri kahteen greippi-Jaffaan.
Valmiiksi viipaloitu leipä, mietin kuka ei jaksa leipää itse leikata?? (samaten juusto vuosia myöhemmin)
rasvaton maito (kurriksi kutsuttiin)
tölkit lasi-, ja paksujen muovipullojen tilalle (oli muuten lasipullossa juoma kylmempää, parempaa ja hapokkaampaa :)
n44
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun hunajamarinoidut kanasuikaleet tuli kauppoihin.
Lopunajat alkoi.
Muistan kun Manne tuli kauppoihin. Miten voisi olla muistamatta.