Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisää sana lauseeseen "Muistan, kun ( ) tuli kauppoihin"!

Vierailija
27.02.2023 |

Minä aloitan: kiwi-hedelmät. Nykyisin sanotaan kai kiivi.

Muita?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun halpatuotantovaatteet tuli kauppoihin. Henkka maukasta se lähti ja nyt on kaikki samaa paskaa.

Vierailija
42/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alumiinitölkeissä olevat juomat ulkomailla oli jotain tosi hienostunutta. Suomessa oli pitkään vain lasi- ja muovipulloja. Oluttakin sai litran lasipullossa. Eikä siitäkään niin kauan vielä ole.

Kyllä olutta sai tölkissä. Oli puolilitrainen rautatölkki. Koffin tölkeissä oli vieläpä 10 - 12 osainen historiikki firman kehityksesta. Joku superhieno laki kielsikin kyseiset tölkit. Siitäkin nousi hirveä haloo, kun Alkossa oli myynnissä jotain viiniä joiden pullojen kaulassa oli ripustettuna langan päässä muovinen, parisenttinen härkä ja ne piti leikkoa pois koska Alko ei saa harjoittaa kytkykauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flora-margariini. Muiden perheissä sitä syötiin, mutta meille ei ostettu kuin yhden kerran. Olin kateellinen, kun muut saivat sitä kissanrasvaa ja meillä syötiin vanhanaikaisesti voita.

Nii ja niissä oli kukkatarra mukana

Vierailija
44/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan 70- luvulta mansikkajukurttipurkin, oli puoli litraa. Siis semmoinen muovipurkki.

Vierailija
45/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun jugurtti tuli kauppoihin, oli 2 lajia, mansikka ja hedelmäpommi. Maistoin jälkimmäistä..kummallista, hapanta ja makeaa!! Vaikka olin piimäänkin tottunut. Kaadoin loput purkista salaa takapihalle puskan juureen.

Oli nelikulmainen purkki, minä en myöskään saattanut syödä kun puolet.

Oliko jotain 70 luvun alkua.

Oli! Yksi varhaisimpia lapsuusmuistojani; isosisko syötti taaperolleen ( synt

.1969) sellaisesta neliskulmaisesta purkista mansikkajogurttia, ja tämä oksensi. Olin itse vain 3v vanhempi. Tästä jäi sellainen kammo, että suostuin maistamaan jogurttia vasta kun olin 16-vuotias.

Vierailija
46/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flora-margariini. Muiden perheissä sitä syötiin, mutta meille ei ostettu kuin yhden kerran. Olin kateellinen, kun muut saivat sitä kissanrasvaa ja meillä syötiin vanhanaikaisesti voita.

"Ennen mirrit haudattiin pihamultaan, nyt ne haudataan Suvikultaan."

Vierailija
47/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan 70- luvulta mansikkajukurttipurkin, oli puoli litraa. Siis semmoinen muovipurkki.

Noita purkkeja on mökillä mummovainaan peruina vieläkin vaikka muori on ollut mullissa vuosikymmenen.

Vierailija
48/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun valmiiksi siivutettu leipä tuli kauppoihin. Ja leikkeleet...

49/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun mies tuli kauppoihin!

Voi sitä sperman ja siivoamisen määrää....

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
50/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Reissumies- leipa tuli markkinoille.

Vierailija
51/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimun Jee & Jee. Kinusin ja kinusin, ja lopulta pääsin äidin kanssa käymään Epe'sissä Kyttälänkadulla ja ostamaan C-kasetin.

Vierailija
52/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun pantilliset kärryt tuli kauppoihin.

Vierailija
53/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ennen mirrit haudattiin pihamultaan, nyt ne haudataan Suvikultaan."

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Margariiniskandaali

.

Tällaista herkkua...

Vierailija
54/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun jugurtti tuli kauppoihin, oli 2 lajia, mansikka ja hedelmäpommi. Maistoin jälkimmäistä..kummallista, hapanta ja makeaa!! Vaikka olin piimäänkin tottunut. Kaadoin loput purkista salaa takapihalle puskan juureen.

Ekat oli kyllä ananas ja mustikka. Valitsin mustikan ja oli outo. Sitten maistoin ananasta ja se oli ok. Oli kai vuonna 1968 tai jotain. Hedelmäpommi tuli paljon myöhemmin.

Vierailija
55/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun ( . )( . ) tuli kauppoihin

Oli se melkoinen näky. Raijan maitorauhaset uhmasi painovoimaa.

Vierailija
56/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersit 80-luvun lopussa. Vaaleansinisissä ja vaaleanpunaisissa pahvilaatikoissa.

57/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun (y) tuli kauppoihin. Ihana neiti!

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
58/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keskiolut tuli kauppoihin. Setä osti heti korillisen ja istui juomaan. Tuumasi puolen korin jälkeen että yhtä tyhjän kanssa...

Vierailija
59/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pampersit 80-luvun lopussa. Vaaleansinisissä ja vaaleanpunaisissa pahvilaatikoissa.

Miksi niihin aina mainoksissa kaadetaan sinistä nestettä? Kuka hitto on syönyt niin paljon mustikoita?

Vierailija
60/96 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun hintalaput ja näppäiltävät kassakoneet jäi pois ja viivakoodia alettiin lukea ja pankkikortteja höyläillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi