Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko huoli lapsista somevaikuttajien riistettyinä uhreina aito vai onko kyseessä vain uusi kateuden muoto?

Vierailija
27.02.2023 |

En siis itse ole somevaikuttaja, enkä ole koskaan julkaissut netissä kuvia lapsistani saati itsestäni, mutta ihmettelen tätä, että ainoat, jotka ovat huolissaan lapsista tässä ovat ulkopuoliset, ei vanhemmat itse.
Varoitellaan lasten kuvien joutuvan pedofiilien käsiin. En tajua, miten se lapsen kuvan katsominen vahingoittaa sitä lasta? Jos lapsi tietää, että hänen kuviaan on netissä, mitä sillä on lapselle väliä, kuka niitä katsoo, jos se ei ole kukaan tuttava?
Minusta tässä hysterisoidaan sitä, että jospa lapsella on kiusaajia ja he sitten kiusaavat kuvilla. Miksi pitää aina olettaa, että lapsi saa kiusaajia? Kannattaisiko se syyttävä sormi suunnata niitä kohti, jotka kiusaavat????? Eikä taas syyllistää vain omaa elämäänsä eläviä.
En itse jaksa uskoa lasten kärsivän siitä, että kuvia laitetaan nettiin tai videoihin. Eiköhän se pahin kärsimys perheestä tule jo siitä, ettäperheessä vanhempi ylipäätään ON somessa ja HALUAA laittaa lapsensa sinne. Ei enää se lopputulos.
Mistään ei ole kuulunut näiden netissäolevien lasten kapinaa asiasta, aikuisina siis. Toki he saavat sitten tästä apua, kun pitää jostain vanhempia suåyyttää ja alkaa valittaa oman elämänsä pilallemenosta :) Mitä en siis väheksy, itsellänikin oli voimakkaana se vaihe ja syitä kylläl öytyi, onneksi. Ei vain ollut netti se syy.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/104 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä nämä laspet joiden sairauksista kerrotaan elämä lapselle ohjelmassa, avustussivuilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä trolli, pitkästä aikaa!! Ottakaa nolot opiksi, näin tehdään provo! Kiitos ap, on tätä odotettukin kaikkien tuhansien surkeiden juttujen jälkeen.

Vierailija
104/104 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala että olet ihan pihalla.

Oletko kenties itse oikeasti somevaikuttaja, tai muuten vaan pälli vanhempi, joka jakaa koko lapsena elämän nettiin ja nyt yrittää henkisesti selitellä itselleen miksi se on ihan ok?

Mua enemmän huvittaa nämä jutut. Vanhemmat altistaa lapsensa monin eri tavoin vaaroihin, mutta netti ei ole edelleenkään niistä suurin. - toimittaja 

Kieltämättä toimittajien tekemät jutut lapsen kuvalla ja koko nimellä ovat vielä suurempi riski. Ihmettelen näitä toimittajia, jotka piipahtavat koulussa tekemässä juttuja. Koko sukunimi näkyviin, kun aikuinenkin usein jättää sen pois.

Noin on tehty kuule ääliö jo sata vuotta, mutta sinä saat siitäkin ongelman, tihih!

Ap

Olet erikoinen. Tahdot vain lietsoa uhoa asiasta, josta sinulla ei ole minkään sortin tietämystä ja argumentoit vastapuolen haukkumisella.

Ymmärtänet itsekin, että internet ja varsinkin sosiaalinen media on ollut olemassa hyvin paljon vähemmän aikaa kuin sata vuotta. Some hädin tuskin kymmentä. Lisäksi ymmärtänet, miten erilainen on tietokanta, joka tallentaa aivan kaiken informaation itseensä ja pystyy luomaan jokaisesta valtavan profiloitavissa olevan datakononaisuuden eri lähteistä. Se, että ennen on julkaistu yksi satunnainen lehtiartikkeli sanoma- tai aikakauslehdessä, ei ole sovellettavissa tähän millään tavalla.