Paljonko miehesi - aviomies tai miesystävä - tienaa?
Kysyn sillä, kun täällä miehet usein väittävät, että naiset valitsevat miehensä tulojen perusteella.
Kommentit (54)
En edes muista varmasti. Jos pitäisi arvata, niin 4500 brutto / kk. Konetekniikan DI, työkokemusta noin 15 v. Ei halua esimiestehtäviin, vaan piirrellä rauhassa niitä koneita, joten palkka varmaan tulee olemaan sama jatkossakin.
En valinnut miestä tulojen perusteella, hän oli 17 v. kun alettiin seurustella.
En ihan tarkkaan ole koskaan tiennyt, mutta siinä 9 000e / kk vähän vaihdellen. Ja saa myös kirjoittamistaan kirjoista rojaltteja vuodessa vaihdellen. On myös isännöitsijä meidän pienessä rivitaloyhtiössä. On meillä vielä pääoma eli vuokratuloja n. 12 000 e.Sen verran tienaa että minun ei tarvi maksaa laskuja paljonkaan. En osaa kyllä tuhlatakkaan. Säästöön jää väkisin. Lapsia 2. Isoja . Ollaan työtovereita.
En tiedä. Yhdeksäs vuosi menossa, viides vuosi avoliitossa, enkä edelleenkään ole kysynyt eikä ole tullut tarvetta tietää. On yksityisyrittäjä ja sen verran tiedän, että osa tuloista on ns. passiivista tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Eri sukupuolta olevissa pariskunnissa miehillä on naisia suuremmat tulot
Lapsettomien pariskuntien naisten ja miesten kesken tulot eroavat yksinasujia selvemmin. Lapsettomien pariskuntien miesten henkilökohtaisten tulojen mediaani oli 24 700 ja naisten 20 060 euroa vuonna 2019. Tulojakaumalla naiset ovat useimmiten pienituloisia tai keskituloisia, kun taas miehet kuuluvat useimmiten suurituloisiin tai keskituloisiin. (Kuvio 6.)
Kaiken kaikkiaan hieman yli 29 prosentilla lapsettomista pariskunnista puolisot olivat suurin piirtein samalla tulotasolla. Noin 51 prosentilla eri sukupuolta olevista lapsettomista pariskunnista miehen tulot olivat naisen tuloa selvästi suuremmat ja vajaalla 20 prosentilla naisen tulot olivat selvästi suuremmat.
Ja nuolta alas painavat voisivat perustella miksi tilastokeskuksen tekstit eivät heille kelpaa :)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä.. Luulisin että reilu 3000.
Meillä on omat tilit ja yhteinen tili mihin molemmat laittaa kuukausittain saman verran
Meillä sama.
t. Se, joka ei edes tiedä puolison tuloja
Esitän vielä jatkokysymyksen. Kuinka pitkä miehelläsi - aviomiehellä tai miesystävälläsi on?
Ap
En tiedä. Ehkä jotain 3500? Ihan arvaus kyllä. Niin kauan kun maksaa osuutensa yhteisistä kuluista, niin ihan sama mulle.
Vierailija kirjoitti:
Esitän vielä jatkokysymyksen. Kuinka pitkä miehelläsi - aviomiehellä tai miesystävälläsi on?
Ap
Lepotilassa vai juhlakunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sukupuolta olevissa pariskunnissa miehillä on naisia suuremmat tulot
Lapsettomien pariskuntien naisten ja miesten kesken tulot eroavat yksinasujia selvemmin. Lapsettomien pariskuntien miesten henkilökohtaisten tulojen mediaani oli 24 700 ja naisten 20 060 euroa vuonna 2019. Tulojakaumalla naiset ovat useimmiten pienituloisia tai keskituloisia, kun taas miehet kuuluvat useimmiten suurituloisiin tai keskituloisiin. (Kuvio 6.)
Kaiken kaikkiaan hieman yli 29 prosentilla lapsettomista pariskunnista puolisot olivat suurin piirtein samalla tulotasolla. Noin 51 prosentilla eri sukupuolta olevista lapsettomista pariskunnista miehen tulot olivat naisen tuloa selvästi suuremmat ja vajaalla 20 prosentilla naisen tulot olivat selvästi suuremmat.
Ja nuolta alas painavat voisivat perustella miksi tilastokeskuksen tekstit eivät heille kelpaa :)
Ei sovi palstan miesvihanarratiiviin
Lisineen suunnilleen saman verran tai vähän vähemmän (vaihtelee kuukausittain, vuorotyö) kuin minä (mulla kuukausipalkka).
ei yhtään palkkaa, mutta pääomatuloja
No se saa työmarkkinatuen, asumistukea ja toimeentulotukea.
Palkka 5800€/kk + bonukset (niitä tulee aika paljon). Kokenut koodaaja ja tiiminvetäjä. Enpä palkan perusteella ole valinnut, kun tapasimme, hänen palkkansa oli 2300€/kk. Välillä minä olen ollut se kumpi tienaa enemmän ja välillä hän - verotus vie joka tapauksessa aika ison osan.