Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkut, kenen kanssa vedät lakanat?

Vierailija
26.02.2023 |

Tässä kun nykyään yksin asustelee ja sinkkuna elelee, niin tuli mieleen lakanoita pestessä. Kenen kanssa sinkut vetävät lakanat?

Kavereita käy niin harvoin kylässä ja huomaan, että puhtaat lakanat ovat nyt monta viikkoa jo odottaneet kaappiin pääsyä, koska kyllähän ne pitää ensin vetää. Joskus vuosia sitten ennen parisuhdetta vedin lakanat ovenkarmin kanssa, jos ei muita vetäjiä osunut paikalle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi ne pitäisi vetää saati mankeloida. Ei minulle ole tulossa vieraitakaan.

Vierailija
22/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ei 2020-luvulla enää lakanoita vedellä, se oli viime vuosituhannen juttu.

Nyt lennetään Marsiin, kehitetään tekoälyä ja näytetään sormisydämiä. Se on nykyaikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitää vetää.

Jotkut ilmeisesti käyttävät vielä mankeliakin saadakseen lakanoista sileitä. Minä vien pestyt ja lingotut lakanat kuivaushuoneeseen, jossa ne kuivuvat tasaisesti alle 2 tunnissa puhaltimen ansiosta. Sitten voin laittaa ne takaisin sänkyyn. Ymmärrän parempien paitojen ja housujen silittämisen, mutta kun kiinnittää huomioita lakanoiden sileyteen?

Vierailija
24/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, ei 2020-luvulla enää lakanoita vedellä, se oli viime vuosituhannen juttu.

Nyt lennetään Marsiin, kehitetään tekoälyä ja näytetään sormisydämiä. Se on nykyaikaa!

Vedettiin viime vuosituhannella ja nytkin. 

Vierailija
25/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut, kenen kanssa vedät lärvit?

Vierailija
26/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä vetänyt lakanoita, eikä lapsuudenperheessänikään koskaan ole niin tehty. Pesen ne pesukoneessa ja kuivaan kuivausrummussa ja sitten laitan takaisin sänkyyn.

N56, naimisissa

Vierailija
27/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään vedä. Paitsi tumppuuni, mutta en lakanoihin kuitenkaan.

Käyttääkö joku vielä tumppuja?

Vierailija
28/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo lakanoiden vetäminen ollut tapana maaseudulla, jossa on åiti ollut maatilan äitinä? Nyt jo 80 v vanhempanikaan eivät ole lakanoita vedelleet koskaan, molemmat kävivät töissä ja asuivat Helsingissä.

Vierailija
29/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mankeli.

Niin minullakin. Lakanat on kuitenkin vedettävä ennen mankelointia!

Minulla on sellainen seinään kiinnitettävä vetoapuri, se toimi oikein hyvin.

Miksi ihmeessä, mankeliin vaan.

Vierailija
30/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitää vetää.

Jotkut ilmeisesti käyttävät vielä mankeliakin saadakseen lakanoista sileitä. Minä vien pestyt ja lingotut lakanat kuivaushuoneeseen, jossa ne kuivuvat tasaisesti alle 2 tunnissa puhaltimen ansiosta. Sitten voin laittaa ne takaisin sänkyyn. Ymmärrän parempien paitojen ja housujen silittämisen, mutta kun kiinnittää huomioita lakanoiden sileyteen?

On ne mankeloituna ihanamman tuntuiset. Mutta toki narulla kuivaamalla saa suht sileät myös.