Sinkut, kenen kanssa vedät lakanat?
Tässä kun nykyään yksin asustelee ja sinkkuna elelee, niin tuli mieleen lakanoita pestessä. Kenen kanssa sinkut vetävät lakanat?
Kavereita käy niin harvoin kylässä ja huomaan, että puhtaat lakanat ovat nyt monta viikkoa jo odottaneet kaappiin pääsyä, koska kyllähän ne pitää ensin vetää. Joskus vuosia sitten ennen parisuhdetta vedin lakanat ovenkarmin kanssa, jos ei muita vetäjiä osunut paikalle.
Kommentit (30)
Haloo, ei 2020-luvulla enää lakanoita vedellä, se oli viime vuosituhannen juttu.
Nyt lennetään Marsiin, kehitetään tekoälyä ja näytetään sormisydämiä. Se on nykyaikaa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää vetää.
Jotkut ilmeisesti käyttävät vielä mankeliakin saadakseen lakanoista sileitä. Minä vien pestyt ja lingotut lakanat kuivaushuoneeseen, jossa ne kuivuvat tasaisesti alle 2 tunnissa puhaltimen ansiosta. Sitten voin laittaa ne takaisin sänkyyn. Ymmärrän parempien paitojen ja housujen silittämisen, mutta kun kiinnittää huomioita lakanoiden sileyteen?
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ei 2020-luvulla enää lakanoita vedellä, se oli viime vuosituhannen juttu.
Nyt lennetään Marsiin, kehitetään tekoälyä ja näytetään sormisydämiä. Se on nykyaikaa!
Vedettiin viime vuosituhannella ja nytkin.
Sinkut, kenen kanssa vedät lärvit?
En ole ikinä vetänyt lakanoita, eikä lapsuudenperheessänikään koskaan ole niin tehty. Pesen ne pesukoneessa ja kuivaan kuivausrummussa ja sitten laitan takaisin sänkyyn.
N56, naimisissa
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään vedä. Paitsi tumppuuni, mutta en lakanoihin kuitenkaan.
Käyttääkö joku vielä tumppuja?
Onkohan tuo lakanoiden vetäminen ollut tapana maaseudulla, jossa on åiti ollut maatilan äitinä? Nyt jo 80 v vanhempanikaan eivät ole lakanoita vedelleet koskaan, molemmat kävivät töissä ja asuivat Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mankeli.
Niin minullakin. Lakanat on kuitenkin vedettävä ennen mankelointia!
Minulla on sellainen seinään kiinnitettävä vetoapuri, se toimi oikein hyvin.
Miksi ihmeessä, mankeliin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää vetää.
Jotkut ilmeisesti käyttävät vielä mankeliakin saadakseen lakanoista sileitä. Minä vien pestyt ja lingotut lakanat kuivaushuoneeseen, jossa ne kuivuvat tasaisesti alle 2 tunnissa puhaltimen ansiosta. Sitten voin laittaa ne takaisin sänkyyn. Ymmärrän parempien paitojen ja housujen silittämisen, mutta kun kiinnittää huomioita lakanoiden sileyteen?
On ne mankeloituna ihanamman tuntuiset. Mutta toki narulla kuivaamalla saa suht sileät myös.
En tiedä miksi ne pitäisi vetää saati mankeloida. Ei minulle ole tulossa vieraitakaan.