Sinkut, kenen kanssa vedät lakanat?
Tässä kun nykyään yksin asustelee ja sinkkuna elelee, niin tuli mieleen lakanoita pestessä. Kenen kanssa sinkut vetävät lakanat?
Kavereita käy niin harvoin kylässä ja huomaan, että puhtaat lakanat ovat nyt monta viikkoa jo odottaneet kaappiin pääsyä, koska kyllähän ne pitää ensin vetää. Joskus vuosia sitten ennen parisuhdetta vedin lakanat ovenkarmin kanssa, jos ei muita vetäjiä osunut paikalle.
Kommentit (30)
En kenenkään. Taittelen ja laitan kaappiin.
Sinkut, kenen kanssa vedät kuivat?
Vierailija kirjoitti:
Käärijän!
Tää vois tulla puuhasteleen myös mun lakanoiden pariin.
En vedä lakanoita, vaikka olen parisuhteessa, ja lapsenikin ovat sen ikäisiä, että osaisivat varmasti niitä vetää, jos pyytäisin.
Pöytäliinojen viikkaamiseen pyydän kyllä yleensä apua, että saan ne helpommin siististi kaappiin, mutta lakanoiden kanssa ei ole niin justiinsa.
Lakana on puolikuiva, taitan sen ja vedän oven välissä, takaisin kylpyhuoneeseen kuivumaan.
Mä pingotan lakanat patjan ympäri sitten kun vaihdan lakanat. On mulla muutama normaalikin lakana mutta olkoon rytyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mankeli.
Niin minullakin. Lakanat on kuitenkin vedettävä ennen mankelointia!
Minulla on sellainen seinään kiinnitettävä vetoapuri, se toimi oikein hyvin.
Mä viikkaan lakanan ja laitan kaappiin.
pesula pesee ja silittää lakanani
Vierailija kirjoitti:
Mä pingotan lakanat patjan ympäri sitten kun vaihdan lakanat. On mulla muutama normaalikin lakana mutta olkoon rytyssä.
Ei mulla ole ryppyisiä lakanoita vaikka en tee niille mitään ihme temppuja. Laadukas materiaali, huuhteluaine ja kuivatus suoristettuna pyykkinarulla riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole ryppyisiä lakanoita vaikka en tee niille mitään ihme temppuja. Laadukas materiaali, huuhteluaine ja kuivatus suoristettuna pyykkinarulla riittää.
No ei ne normilakanat mullakaan nyt niin rypyssä ole mitä saatoin sanoa. Vetäisin lakanat jos olis joku jonka kanssa vetää.
Nuorena kun vedettiin lakanoita, kuului välillä krak krak repeämisen ääni. Ei ole välttämättä hyvä vedellä liikaa kangasta. Ellei ole maltillinen vetäjä. Siinä tulee himo vetää kovaa kummastakin päästä ja leikkiä, kuin köyden veto, se vaan innostaa kauheasti. Miten lie mankelissa suoristuu. Sinkkuna lakanassa voi olla vähän ryppyä, se rypistyy kääntyillessä kuitenkin.
En mä mitään niitä vedä. Aamulla just pesin ja illalla petaan sänkyyn. Aina on puhtaat raikkaat lakanat. Ylimääräiset vieraslakanat on vain kaapissa ja ne heitän koneeseen , jos ei ole käynyt yövieraita.
En mä mitään vedä. Paitsi tumppuuni, mutta en lakanoihin kuitenkaan.
Käytän trikoisia tai jerseykankaisia kuminauhalakanoita. Ne voi huoleti rullata. Meillä normilakanat eivät pysyisi paikoillaan, olisivat ne mankeloituja tai ei. Sängyssä kaksi pyörijää, joista toisella pomppuhyljetaipumusta.
Käärijän!