Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkut, kenen kanssa vedät lakanat?

Vierailija
26.02.2023 |

Tässä kun nykyään yksin asustelee ja sinkkuna elelee, niin tuli mieleen lakanoita pestessä. Kenen kanssa sinkut vetävät lakanat?

Kavereita käy niin harvoin kylässä ja huomaan, että puhtaat lakanat ovat nyt monta viikkoa jo odottaneet kaappiin pääsyä, koska kyllähän ne pitää ensin vetää. Joskus vuosia sitten ennen parisuhdetta vedin lakanat ovenkarmin kanssa, jos ei muita vetäjiä osunut paikalle.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän!

Vierailija
2/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitää vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kenenkään. Taittelen ja laitan kaappiin.

Vierailija
4/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tää vitsi 👀

Vierailija
5/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut, kenen kanssa vedät kuivat?

Vierailija
6/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän!

Tää vois tulla puuhasteleen myös mun lakanoiden pariin.

Vierailija
7/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mankeli.

Vierailija
8/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä lakanoita, vaikka olen parisuhteessa, ja lapsenikin ovat sen ikäisiä, että osaisivat varmasti niitä vetää, jos pyytäisin.

Pöytäliinojen viikkaamiseen pyydän kyllä yleensä apua, että saan ne helpommin siististi kaappiin, mutta lakanoiden kanssa ei ole niin justiinsa.

Vierailija
9/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakana on puolikuiva, taitan sen  ja vedän oven välissä, takaisin kylpyhuoneeseen kuivumaan. 

Vierailija
10/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pingotan lakanat patjan ympäri sitten kun vaihdan lakanat. On mulla muutama normaalikin lakana mutta olkoon rytyssä.

Vierailija
11/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mankeli.

Niin minullakin. Lakanat on kuitenkin vedettävä ennen mankelointia!

Minulla on sellainen seinään kiinnitettävä vetoapuri, se toimi oikein hyvin.

Vierailija
12/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viikkaan lakanan ja laitan kaappiin.

Vierailija
13/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesula pesee ja silittää lakanani

Vierailija
14/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pingotan lakanat patjan ympäri sitten kun vaihdan lakanat. On mulla muutama normaalikin lakana mutta olkoon rytyssä.

Ei mulla ole ryppyisiä lakanoita vaikka en tee niille mitään ihme temppuja. Laadukas materiaali, huuhteluaine ja kuivatus suoristettuna pyykkinarulla riittää.

Vierailija
15/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittelen vetämättä.

Vierailija
16/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ryppyisiä lakanoita vaikka en tee niille mitään ihme temppuja. Laadukas materiaali, huuhteluaine ja kuivatus suoristettuna pyykkinarulla riittää.

No ei ne normilakanat mullakaan nyt niin rypyssä ole mitä saatoin sanoa. Vetäisin lakanat jos olis joku jonka kanssa vetää.

Vierailija
17/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun vedettiin lakanoita, kuului välillä krak krak repeämisen ääni. Ei ole välttämättä hyvä vedellä liikaa kangasta. Ellei ole maltillinen vetäjä. Siinä tulee himo vetää kovaa kummastakin päästä ja leikkiä, kuin köyden veto, se vaan innostaa kauheasti. Miten lie mankelissa suoristuu. Sinkkuna lakanassa voi olla vähän ryppyä, se rypistyy kääntyillessä kuitenkin. 

Vierailija
18/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään niitä vedä. Aamulla just pesin ja illalla petaan sänkyyn. Aina on puhtaat raikkaat lakanat. Ylimääräiset vieraslakanat on vain kaapissa ja ne heitän koneeseen , jos ei ole käynyt yövieraita.

Vierailija
19/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään vedä. Paitsi tumppuuni, mutta en lakanoihin kuitenkaan.

Vierailija
20/30 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän trikoisia tai jerseykankaisia kuminauhalakanoita. Ne voi huoleti rullata. Meillä normilakanat eivät pysyisi paikoillaan, olisivat ne mankeloituja tai ei. Sängyssä kaksi pyörijää, joista toisella pomppuhyljetaipumusta.