Onko muut päässyt työkkäriin ajallaan?Tampere.
Kohta tulee puoli vuotta, kun sanoivat että kohta tulee kutsu kartoitukseen. En saa mitään palveluita,en voi hakea palkkatuettua työtä ilman lausuntoa en pääse mihinkään kursseilla tai koulutuksiin. Rikollinen ja ahdistunut olo.
Kommentit (20)
Soitan kyllä ensi viikolla itse. Kiinnostaa olenko Nyt vain unohtunut johonkin vai onko tosiaan näin pitkät jonot.
Ilmoittautumisesta kesti noin viikon ja puhelussa sanottiin, että siellä on ruuhkaa ja odota rauhassa. Nyt on mennyt yli kolme kuukautta, mutta korvaukset tulevat ajallaan. Odotetaan lisää, että saa hakea 4 paikkaa kuussa. Ilman käskyä en hae yhtään.
Mitenhän itselle käy kun ikää 63-vuotta ja työt loppuvat keväällä.
Työmarkkinatorilla voit laittaa itse yhteydenottopyynnön.
Minä olen ollut seitsemän vuotta lähes yhtäjaksoisesti työttömänä ja olen käynyt fyysisesti työkkärissä muistaakseni vuonna 2022. Kyllä sieltä joku soittaa 3kk välein parinkymmenen sekunnin puhelun ja se siitä. Jatka vain odottelua ihan rauhassa, siellä on kiireellisempääkin tekemistä kun asiakkaiden auttaminen.
Minua ovat kiusanneet tässä parin kuukauden aikana ihan tarpeeksi, ei mitään oikeasti hyödyllistä tietenkään. Jotain helvetin cv:n näpertämistä, kun valitsemani Canvan teema ei tätiä miellyttänyt. Lisäksi ehdottanut ihan älyttömiä työpaikkoja. Yhden viikon aikana varmaan soitettu neljästi. Nyt on kyllä vähän ollut rauhallisempaa. Varaudu hirveään kyttäämiseen ja kitinään, kun otat yhteyttä.
ei niitä kiinnosta kuin siinä vaiheessa kun olet pitkäaikaistyötön, sitten kyllä kuuluu. alueella ei ole töitä joten mitäpä ne tarjoaisivatkaan.
pk-seudulla ei ole kuulunut mitään kohta vuoteen.
Turha kai sitten heitä häiritä jos tilanne on muillakin sama.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittautumisesta kesti noin viikon ja puhelussa sanottiin, että siellä on ruuhkaa ja odota rauhassa. Nyt on mennyt yli kolme kuukautta, mutta korvaukset tulevat ajallaan. Odotetaan lisää, että saa hakea 4 paikkaa kuussa. Ilman käskyä en hae yhtään.
Nii. Että piruuttaskaan et hae töihin. Kun ei kerran tule käskyä.
Voi luoja.
Tässä hyvin nähdään miksi Suomi on pulassa.
Siis eikö työkkäri tänä päivänä tarjoa töitä? Mulla on sellainen kuva, että pakottaa ottamaan töitä, ja jos kieltäytyy tulee karenssi.
Miksi sä ap et hae töitä? Itse kun olin työtön, niin laitoin itseni työnvälitysfirman listoille. Sitä kautta sain työpaikan.
Onko niin, että moni on vain passiivisena ja odottaa työkkärin tarjoavan jotain? Täytyyhän työn haussa itse olla se aktiivinen osapuoli!
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö työkkäri tänä päivänä tarjoa töitä? Mulla on sellainen kuva, että pakottaa ottamaan töitä, ja jos kieltäytyy tulee karenssi.
Ei heillä ole mitään työpaikkoja, ei ole koskaan ollutkaan. Saattavat ehdottaa minulle avointa työpaikkaa, johon voisin hakea. Sitä paikkaa hakee kyllä 400 muutakin.
Hohhoijaa miten pihalla olet.
Joo olen. Nyt syksyllä laitoin yhteydenottopyynnön itse, ja seuraavana päivänä soitettiin - viikon päästä näin tyyppiä livenä. Tunnin verran käytiin tilannetta läpi ja päivitettiin tiedot. Pyysin, voisiko joku käydä vielä cv:ni kanssani läpi ja siihen sain ajan 2 päivän päähän. Cv todettiin hyväksi, tosin pari pientä lisäystä tehtiin.
Vähän pitää itsekin olla aktiivinen, jos työllistyminen on tavoitteena. Heillä on myös paljon asiakkaita, joita ei kiinnosta, niin varmaan mieluummin asioivat meidän motivoituneiden kanssa kun ahdistelelvat yhtään ketään enempää kuin on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä ole mitään työpaikkoja, ei ole koskaan ollutkaan. Saattavat ehdottaa minulle avointa työpaikkaa, johon voisin hakea. Sitä paikkaa hakee kyllä 400 muutakin.
Hohhoijaa miten pihalla olet.
Kyllä työkkäri on joskus ollut paikka, joka myös välittää töitä. Työnvälitystoimistosta puhuttiin, mutta siitä on kaaaaaaaaaaaaaaaaaaauan aikaa. Toiset muistaa ja siksi sitten ovat kiukkuisia "kun ei työkkärillä ole tarjota työpaikkaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii. Että piruuttaskaan et hae töihin. Kun ei kerran tule käskyä.
Voi luoja.
Tässä hyvin nähdään miksi Suomi on pulassa.
Ei nähdä. Suomi on pulassa koska työpaikkoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkkäri tarjoa mitään. Voi ehdottaa hakemaan johonkin, se ei tarkoita että tulisit valituksi vaikka hakisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap et hae töitä? Itse kun olin työtön, niin laitoin itseni työnvälitysfirman listoille. Sitä kautta sain työpaikan.
Onko niin, että moni on vain passiivisena ja odottaa työkkärin tarjoavan jotain? Täytyyhän työn haussa itse olla se aktiivinen osapuoli!
Te jotka olette hakeneet töitä joskus vuosia tai vuosikymmeniä sitten täysin eri tilanteessa voisitte lakata "neuvomasta" muita.
Ota itse yhteyttä?