Paprikan kilohinta 10,49e?
Tämmöinen kultakimpale löytyi utajärveläisestä marketista tänään. Yksi keskikokoinen paprika siis, jolle tuli hintaa yli kolme euroa. Arvatkaa ostinko?
Ei ollut edes se kauppiasvetoinen kauppa, vaan se toinen iso ketju. Mitä seuraavaksi? Vessapaperipaketti 30e ja cokistölkki viisi euroa?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi paprika ei ole ollenkaan välttämätöntä.
Olisi edes ollut 9:99.
Tomaatit ja kurkut ostan ulkolaisia, ovat vähän halvempia
ja tomaattien maku parempi kuin suomalaisten.
Kasvisten osto jää vähäiseksi näiden riistohintojen takia.
S-marketissa oli myös punainen paprika 9.95 e/kg, keltainen oli 6.99 e, ostin sitä
Joo ei tarvitse paprikaa ostaa. Tomaateissakin vahtaan kilohintoja. K-kauppaa olen alkanut vältellä ja asioin lähinnä liiterissä tai ässässä. Limsaa, mehua, alkoholia, sipsejä, tupakkaa jne turhaa en osta laisinkaan. Silti alkaa näin työttömänä asuntovelallisena tehdä tiukkaa. Mutta kiva kuulla, että kokoomus haluaa leikata minulta lisää :)
Nog har ni priser. Här kostade paprikan allt mellan 1,5 €-3 €/kg. Idag var de i en affär 5 €/kg och fick vara. För den pengen som ni köper en 6-pack Sandels köper vi mera än en låda öl o.s.v. Hur kan allt vara så dyrt i Finland?
Paprikaa ei tarvitse kukaan
Ilmankin voi elää
Vierailija kirjoitti:
Kasvatan paprikani itse. Satokaudella syödään tuoreena mitä ehditään ja loput pakastan suikaleina. Käy wokkeihin ja patoihin. Ei ole kallista, siemenet ilmaisia. Vitosen lannoitesäkki on riittänyt jo monta vuotta ja multa maksaa n. 8e vuodessa.
Sama täällä. Kasvatan myös tomaatit ja kurkut itse. Vaikka ne ovatkin halvimmillaan kesällä, eipähän tarvitse osta kaupasta. Myös porkkanat, perunat, sipulit, punajuuret, salaatit, yrtit ym. Kiva harrastus ja syksyllä säilön talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä paprikaa nyt jauhetaan täällä?
Sinäkö se täällä olet moderaattori joka päättää mistä täällä saa kirjoittaa?
Tietääkseni kysymys ei riko sääntöjä.
Vai poistatatko sä tänkin ketjun, niinku kaikki korona - ketjut😂
Paprikan hinta on jo tullut alas, oli Prismassa 7,49€ kg viikonloppuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kasvattaa itse kasviksia omissa kasvihuoneissa ja ikkunalaudoilla, jos vaan pystyy.
Pitää myös osata laskea kuinka kalliiksi sekin harrastus voi tulla.
Itse kasvattanut vuosia paljon ja alussa meni miinuksella investointien takiaPaprika kasvaa vaikka lämpöisellä seinustalla, ei siihen kasvihuonetta tarvitse. Ruukkuja saa ilmaiseksi.
Ei kasva. Paprikalla on pitkä kasvukausi ja tarttee paljon lämpöä ja ravinteita. Jos ensi kesänä aikoo paprikoita saada, täytyisi taimet olla jo hyvässä kasvussa. Itse laitoin jo viime kuussa ja aika isoja ovat jo.
No harvemmin niitä kilotolkulla tarvitsee. Yhden raskii köyhäkin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatan paprikani itse. Satokaudella syödään tuoreena mitä ehditään ja loput pakastan suikaleina. Käy wokkeihin ja patoihin. Ei ole kallista, siemenet ilmaisia. Vitosen lannoitesäkki on riittänyt jo monta vuotta ja multa maksaa n. 8e vuodessa.
Okei, perheessämme on viisi henkilöä ja syömme noin 2-5 paprikaa viikossa. Kuinka pitkä rivi paprikaa pitää laittaa kasvamaan, että saamme ensi talveksi riittävästi syötävää? Entä tomaattia, kurkkua, salaattia, porkkanaa, perunaa yms. ?
Meillä syödään paprikat, kurkut, salaatit ja tomaatit sitä mukaa kuin niitä tulee. Perunoita, porkkanoita, punajuuria ja sipuleita viljellään talven tarpeiksi asti. Perunat ja porkkanat riittävät yleensä koko talveksi kesän kynnykselle asti. Joo, aika pitkät rivit meillä on noita itse kasvatettavia ruokia.
Ostan hinnasta huolimatta. Leipä ei maistu miltään ilman paprikaa.
Cittarissa paprikan kilohinta on 8,95 punaisesta ja 6,95 keltaisesta. Itse ostan aina makeita suippopaprikoita, joita on pussissa pari kolme ja hinta pyörii siellä kolmessa eurossa. Kilohinnasta viis.
Lainaat että Espanjalaiset eivät ole nostaneet hintoja yhtään? Ja kuljestus tänne on ihan samanhintaista kuin ennenkin. Huoh. Kaupassa työskentelevänä voin kertoa että kaikki ostohinnat on nousseet.