Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paprikan kilohinta 10,49e?

Ei ole totta enää
26.02.2023 |

Tämmöinen kultakimpale löytyi utajärveläisestä marketista tänään. Yksi keskikokoinen paprika siis, jolle tuli hintaa yli kolme euroa. Arvatkaa ostinko?

Ei ollut edes se kauppiasvetoinen kauppa, vaan se toinen iso ketju. Mitä seuraavaksi? Vessapaperipaketti 30e ja cokistölkki viisi euroa?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliit tuotteet jätämme kauppiaan ongelmaksi

Vierailija
22/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 tölkkiä 0,5 Sandelssia alkaa olla jo 20 euroa. Vieressä on 10 kertaa paremman makuista Fosterssia 0,44 tölkeissä kympillä...

Ovatko ne Sandelsin ja Fostersin tölkit samankokoisia?

Vierailija
25/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan paprikani itse. Satokaudella syödään tuoreena mitä ehditään ja loput pakastan suikaleina. Käy wokkeihin ja patoihin. Ei ole kallista, siemenet ilmaisia. Vitosen lannoitesäkki on riittänyt jo monta vuotta ja multa maksaa n. 8e vuodessa.

Vierailija
26/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin itsekin eilen ostamatta paprikan, kun kilohinta oli noin 10€. Pärjätään ilmankin. Täytyy laittaa stoppi kauppiaiden rosvoamiselle.

Vierailija
27/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noissa paprikan hinnoissa muka mättää? Ostin tänään Lidlistä kolmen ison suippopaprikan pussin ja maksoin 3.99. Käykää halvemmassa kaupassa.

Mikähän mahtoi olla kilohinta? Veikkaan, että lähemmäs 10 euroa eli maksoi enemmän kuin sama määrä possua...

Syön mieluimmin paprikaa kuin porsasta. Sinuna tekisin samoin.

Vierailija
28/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kasvattaa itse kasviksia omissa kasvihuoneissa ja ikkunalaudoilla, jos vaan pystyy.

Vierailija
29/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin itsekin eilen ostamatta paprikan, kun kilohinta oli noin 10€. Pärjätään ilmankin. Täytyy laittaa stoppi kauppiaiden rosvoamiselle.

Hui.

Vierailija
30/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut tuoreiden kasvisten ostamisen, kun ei ole varaa niihin. Varmaan kohta putoaa hampaat suusta, tulee anemia tai jokin vakava tauti. 

Anemia tulee jos ei syö punaista lihaa.

Vierailija
31/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, sillä se on minun etuni eli käyn joka aamu ostamassa hävipussin missä hedelmiä ja vihanneksia vaihtelevasti.

Ikinä ei olla meidän perheessä syöty näin paljon talvella tuoreita kasviksia.

Perjantaina just neljä jätti paprikaa pussissaappelsiinien kanssa maksoi yhden euron.

Vierailija
32/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä voi itse kasvattaa paprikaa ja muuhun aikaan ostaa silloin kun hinta ja tarve osuvat yhteen.

Nyt on huono tilanne viljelyksillä eri puolilla Eurooppaa ja se näkyy hinnoissa.

Yksittäisen tuotteen hintojen päivittely ei auta yhtään mitään. Kannattaa selviytyä keksimällä ratkaisuja ongelmaan.

Esim. jos kokee että ravintoarvot kärsivät, c-vitamiinia on esim kaalissa ja kausihedelmissä runsaasti.

Jos taas kaipaa leivän päälle jotain, meillä maistuu esim. pakasteherneistå tehty tahna johon laitetaan mausteita maun mukaan (c-vitamiinia esim. sitruunamehusta ja persiljasilpusta) ja hernetahnan päälle vielä ituja joita on helppo kasvattaa itse (nopeaa ja halpaa ja ravitsevaa).

Kyllä se siitä. Jos hyvin käy, kohta on taas kasviksia runsaasti ja edullisemmin tarjolla.

Vierailija
33/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kasvattaa itse kasviksia omissa kasvihuoneissa ja ikkunalaudoilla, jos vaan pystyy.

Pitää myös osata laskea kuinka kalliiksi sekin harrastus voi tulla.

Itse kasvattanut vuosia paljon ja alussa meni miinuksella investointien takia

Vierailija
34/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lähes kaikki kirsikkatomaattirasiat K-ketjuissa on kilohinnaltaan n. 14 euroa, että pitää vissiin siirtyä paprikaan

Vierailija
35/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, lähes kaikki kirsikkatomaattirasiat K-ketjuissa on kilohinnaltaan n. 14 euroa, että pitää vissiin siirtyä paprikaan

Tai vaihtaa kauppaa.

Itse just kiertelin superissa ja totesin käveleväni tien toiselle puolelle s kauppaan hintojen takia.

Oli muuten nakit tarjouksessa 3.39 ja Ässässä ne nor.ihinnalla 3.19

Vierailija
36/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös osata laskea kuinka kalliiksi sekin harrastus voi tulla.

Itse kasvattanut vuosia paljon ja alussa meni miinuksella investointien takia

Paprika kasvaa vaikka lämpöisellä seinustalla, ei siihen kasvihuonetta tarvitse. Ruukkuja saa ilmaiseksi.

Vierailija
37/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voi itse kasvattaa paprikaa ja muuhun aikaan ostaa silloin kun hinta ja tarve osuvat yhteen.

Jos meinaat syödä kesällä omakasvattamia paprikoita, alkaa olla kiire.

Vierailija
38/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noissa paprikan hinnoissa muka mättää? Ostin tänään Lidlistä kolmen ison suippopaprikan pussin ja maksoin 3.99. Käykää halvemmassa kaupassa.

Mikähän mahtoi olla kilohinta? Veikkaan, että lähemmäs 10 euroa eli maksoi enemmän kuin sama määrä possua...

500 g pussi, eli 7.98/kilo. -eri

Vierailija
39/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi paprika ei ole ollenkaan välttämätöntä.

Itseasiassa paprika on tärkeä. Siinä on todella paljon C-vitamiinia, varsinkin punaisessa ja vihreässä paprikassa. Meillä syödään joka päivä paprikaa. Puolikkaassa paprikassa on enemmän C-vitamiinia kuin yhdessä appelsiinissa.

Vierailija
40/75 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, sillä se on minun etuni eli käyn joka aamu ostamassa hävipussin missä hedelmiä ja vihanneksia vaihtelevasti.

Ikinä ei olla meidän perheessä syöty näin paljon talvella tuoreita kasviksia.

Perjantaina just neljä jätti paprikaa pussissaappelsiinien kanssa maksoi yhden euron.

Mun on mentävä töihin aamulla, ei ole aikaa päivystää aamun hävikkilaatikoita joita esim. lidl myy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan