Valmis pullan hinnalla leivot pellillisen pullaa itse
Kommentit (52)
Meillä tytär leipoi perjantaina kolme pellillistä pullia lomaviikkonsa lopuksi ja niistä tuli taas ihan älyttömän hyviä! Hän teki erilaisia versioita, esimerkiksi ihan tavallisia korvapuusteja, vaniljakreemipullia, laskiaispullia ja sitten kun pakastimesta löytyy viime kesänä itse poimittuja mustikoita, niin niistä mustikkapullia. Koska kreemiä oli, tytär teki myös mustikkakreemipullia muutaman.
Pullat ovat ihan varmasti parempia kuin minkään kaupan palmuöljypullat. Tulin juuri töistä, kun ensimmäinen vaniljakreemipullapelti tuli uunista ja ai että oli namia syödä niitä ihan täydellisen tuoreina ja lämpiminä!
Ja ei minulla ole ainakaan mitään hätää kilojen kanssa, joten voin hyvin syödä vaikka neljä pullaa yhdellä istumalla. Ja niin teinkin, sillä pitihän kaikkia laatuja maistaa.
Ei se paistopistepulla oo tuoretta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulla taikina kohoamaan aamulla ja ei se vie juuri aikaakaan kun pyöräyttäävpullat
Välissä kun kohoavat voi tehdä muuta
Toisilla vaan on työ, joka haittaa pullan leipomista. Jos työpäivänä haluaa tuoretta pullaa, leipominen on harvalle vaihtoehto. Sitä varten on ihan kätevää, että sen valmiin pullan voi ostaa kaupasta.
Kuinka pyöreätä työpäivää teet? Olen yrittäjä ja teen 6-8 h työpäiviä matkoineen. Sen jälkeen jää oikein hyvin 16 h/arkipäivä omaa aikaa, viikonloppuina ja vapailla luonnollisesti en ole töissä. Nukun noin 7-9 h yöunet ja ehdin hyvin kotitöiden, harrastusten ja muiden lisäksi leipoa ja tehdä ruokaa.
Hyvää pullaa saa nykyään itse leipomalla ta jos on leipomo josta voi hakea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Pirkka esipaistettut vehnäpullat 14kpl maksaa 3,39€. Ei maksa vaivaa alkaa itse vääntämään. Vai etkö laske omalle työlle lainkaan hintaa?
Käytätkö aikaasi mielummin täällä av:lla? Sepäs on hienoa ajankäyttöä. Etkö laske lainkaan hintaa sille ajalle, mitä täällä olet?
Aloituksessa nimenomaan verrattiin kaupan pullan ja itse leivotun hintaa. Kukaan ei ole palsta-ajan hintaa veranut mihinkään. Itse ajattelen, että pullan leivontaan pitää varat päivä aikaa. Nostattamiset yms ja yleensä haluan yhden pullan harvoin. Jos leivon satsin, niin ne kestää vuoden. Enkä syö niin va joka pakasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Pirkka esipaistettut vehnäpullat 14kpl maksaa 3,39€. Ei maksa vaivaa alkaa itse vääntämään. Vai etkö laske omalle työlle lainkaan hintaa?
Käytätkö aikaasi mielummin täällä av:lla? Sepäs on hienoa ajankäyttöä. Etkö laske lainkaan hintaa sille ajalle, mitä täällä olet?
Itsekin näyt olevan täällä aina.
No en oletäällä aina, vaan äsken kirjoittaessa istuin aamupaskalla ja nyt tuli syömään aamupalaa, perhe nukkuu vielä. Laitoin pyykkikoneen pyörimään myös siinä välissä ja kohta ajattelin lähteä hiihtämään. Mites sinä, kuinka paljon tunteja tulee vietettyä av:lla?
Mee takas paskalle, vaikuttaa siltä, että jäi puolitiehen.
E, kävin jo. Ulkona on ihana pakkasilma, lähden hiihtämään. Tuosta pellon vierestä lähtee itse tehty latu, jota pitkin pääsee yleiselle ladulle. Suosittelen sinullekin ulkoilmaa ja liikuntaa!
Meillä ei olla makean ystäviä, joten pellillinen pullaa menisi vuodessa. Parempi ostaa yksittäisenä silloin jos sitä tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulla taikina kohoamaan aamulla ja ei se vie juuri aikaakaan kun pyöräyttäävpullat
Toisilla vaan on työ, joka haittaa pullan leipomista. Jos työpäivänä haluaa tuoretta pullaa, leipominen on harvalle vaihtoehto. Sitä varten on ihan kätevää, että sen valmiin pullan voi ostaa kaupasta.
Kuinka pyöreätä työpäivää teet? Olen yrittäjä ja teen 6-8 h työpäiviä matkoineen. Sen jälkeen jää oikein hyvin 16 h/arkipäivä omaa aikaa, viikonloppuina ja vapailla luonnollisesti en ole töissä. Nukun noin 7-9 h yöunet ja ehdin hyvin kotitöiden, harrastusten ja muiden lisäksi leipoa ja tehdä ruokaa.
Ohiksena,minulla on suuntaansa tunnin työmatka, ja viikolla on työn lisäksi opiskelut. Ja sitten vielä teini ja sen asiat.
Meillä joillakin on vähän aikalpulaa.
Ja leivonta ei ole sellainen asia, jonka siinä ensimmäiseksi priorisoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa nimenomaan verrattiin kaupan pullan ja itse leivotun hintaa. Kukaan ei ole palsta-ajan hintaa veranut mihinkään. Itse ajattelen, että pullan leivontaan pitää varat päivä aikaa. Nostattamiset yms ja yleensä haluan yhden pullan harvoin. Jos leivon satsin, niin ne kestää vuoden. Enkä syö niin va joka pakasteita.
Vai että ajattelet pullan tekemiseen menevän päivä aikaa. No ei mene, sillä esimerkiksi taikinan kohoamisen aikana voi tehdä muutakin hyödyllistä tai hyödytöntä, ihan miten vain.
Nyt olisi muuten hyvä aika vaihtaa mullat viherkasveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena,minulla on suuntaansa tunnin työmatka, ja viikolla on työn lisäksi opiskelut. Ja sitten vielä teini ja sen asiat.
Ja leivonta ei ole sellainen asia, jonka siinä ensimmäiseksi priorisoisin.
Omapahan on kiireesi.
Leipominen on tylsää. Annan ammattilaisten hoitaa sen.
Meillä kukaan muu ei syö pullaa kuin minä.
Ostan Lidlin korvapuustin ehkä kerran kuussa.
Fiksumpaa se näin on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär leipoi perjantaina kolme pellillistä pullia lomaviikkonsa lopuksi ja niistä tuli taas ihan älyttömän hyviä! Hän teki erilaisia versioita, esimerkiksi ihan tavallisia korvapuusteja, vaniljakreemipullia, laskiaispullia ja sitten kun pakastimesta löytyy viime kesänä itse poimittuja mustikoita, niin niistä mustikkapullia. Koska kreemiä oli, tytär teki myös mustikkakreemipullia muutaman.
Pullat ovat ihan varmasti parempia kuin minkään kaupan palmuöljypullat. Tulin juuri töistä, kun ensimmäinen vaniljakreemipullapelti tuli uunista ja ai että oli namia syödä niitä ihan täydellisen tuoreina ja lämpiminä!
Ja ei minulla ole ainakaan mitään hätää kilojen kanssa, joten voin hyvin syödä vaikka neljä pullaa yhdellä istumalla. Ja niin teinkin, sillä pitihän kaikkia laatuja maistaa.
Kivat sulle. Voin syödä yhden lämpöisen pullan jos joku leipoo. Tai sitten voin ostaa yhden herkullisen näköisen pullan leipomosta. Ei ihan iske kolme pellistä . Se riittäisi minulle kolmeksi vuodeksi. Eikä ole kyse kiloista vaan pulla nyt ei ole minun ruoka- tai herkkulistan kärjessä.
Ja aika usein tulee vastaan huonoja itse leibotyuja pullia. Niiden arvo on yleensä siinä itsetekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja leivonta ei ole sellainen asia, jonka siinä ensimmäiseksi priorisoisin.Omapahan on kiireesi.
Niin, siksi on järkevää ostaa pullat kaupasta. En ymmärrä miksi sitä pitää kritisoida?
Ei kiinnosta leipominen eikä juuri pullan syöminenkään. Niinpä jos mieleni joskus tekee pullaa, ostan kaupasta tai kahvilasta jonkun muun tekemää pullaa.
Tiesitkö muuten AP, että sama pätee leipään? Harva kuitenkaan paheksuu leivän ostamista kaupasta, tai leipoo jatkuvasti itse kaikki tarvitsemansa leivät.
No jos on pulaa rahasta, mutta meillä useimmilla on pulaa ajasta.
Kaikki ei todellakaan ole mitään jauhopeukaloita. Olen syönyt lukemattomat kerrat kovia, mauttomia, palaneita, kotitekoisia pullia. Kaupan pulla on aina hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, totta kai jää. Mut mä ajattelin sellaista, että jos pullan mieliteko on iltapäiväkahvilla (eikä vaikka kahdeksan jälkeen illalla) työpäivänä, niin esimerkiksi sellaisessa tilanteessa on kiva, että saa pullansa valmiina kaupasta. Koska siis sitä pullaa ei voi siellä työpaikalla leipoa iltapäiväkahvia varten. En ihan ymmärrä, miksi se kaivertaa pullansa itse leipovia niin kovasti, että toisilla on syynsä ostaa pullat yksittäin kaupasta. Saatte te silti leipoa!
Tosin kyllä viimeksi juuri itsekin ajattelin, että pullan leipominen on yllättävän pieni operaatio, kun tekee vain omalle väelle herkuttelupullat eikä mitään kahden litran taikinaa. Mutta satunnainen pulla on kyllä kustannuksena sellainen, etten ymmärrä, miksi kukaan sen takia alkaa leipomaan sitä itse, että säästää rahaa. Monessa muussa asiassa säästää itse tekemällä paljon enemmän kuin sen muutaman euron.
Lähes aina itse tehty tulee halvemmaksi. Maku on sitten tekijästä kiinni. Perheeni ollessa isompi, leivoin paljon. Pullaa oli melkein aina pakastimessa. Lasten muutettua omilleen, ei tule useinkaan leivottua. Syy on ihan se, että emme halua näyttää mieheni kanssa pulleilta. Eilen söimme mieheni kanssa kahvilassa puoliksi ison laskiaispullan. Oikein hyvälle maistui.