Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä vähän keskuteltiin rahasta eilen..

Vierailija
22.11.2006 |

Elikkäs olen ollut kotona jo 4 vuotta (tästä 2,5) yhteisen lapsemme hoitajana. Nyt alan katsomaan työelämää ja puhuin miehelle että haluisin mennä työhön jossa voisin tienata suht ok ja käyttää koulutukstani parhaiten hyväksi eli vuorotyö olisi varmasti kyseessä. Tämä tarkoittaisi tosin sitä että ies ei kovin helposti voisi enää keskittyä omaan työhönsä/matkustamaan jne.

No, mies sitten siihen että eikö päivätyö olisi hyvä perheen kannalta, sanoin että hyvä ajatus oletko SINÄ vaihtamassa sellaiseen?

Ei tietenkää jne. Sanoin että ok, voin mennä suoritustason duuniin 6-8h päivässä JOS hän maksaa mulle sitten eläkekertymää..

Siihen vastasi ettei usko mihinkään eläkkeisiin, sanoin että helppohan se on noin sanoa MULLE kun omaa kertyy mukavasti koko ajan.

Lopuksi sanoin että on kai parempi erota niin voin paremmin sitten keskittyä siihen mitä minä haluan ja voin ottaa työn mikä tasan tarkkaan on sitten sellainen että sopii mun perhetilanteeseen, eikä niinkuin nyt että mun pitää joustaa että mies saa tehdä uraa.

ARGH! Tästä lähtien pidän puoleni!

Miten teillä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hieman nyt yli, mikä on todellinen tilanne? Ilmeisesti ap:lla ja miehellään on yksi vauvaikäinen ja perheessä on ap:n " oma" 10-vuotias. Jos näin on, niin periaatteessa ymmärrän hieman paremmin ap:n miestä, mutta ei tuo käytös kyllä kovin hyvää kuvaa uusperheen isästä anna.

Varmaankin se 6h työ ja episraha on kohtuullinen kompromissi. Tosin jos se jättää kummankin hieman nyreäksi, voi jatkossa tulla ongelmia parisuhteeseen. Itse olisin kuitenkin sen kannalla, että sille 10-vuotiaalle löytyisi hoitaja isäpuolen työmatkan ja äidin päällekkäisen yövuoron ajaksi.

Kahden lapsen isä

Vierailija
42/42 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo meidän 10 v on ihan meidän yhteinen kaikilta muilta osin kuin biosti. Isäpuoli on ollut mukana 2,5 veestä lähtien. Kaikin puolin pitää omanaan, en olisi toisenlaista huolinutkaan : )

Totta! Se olisikin varsin hyvä vaihtoehto että isommalle löytyisi hoitaja, mutta kun ei löydy. Mll:stä on tullut niin paljon peruutuksia ja " ei ole" tarjontaa ettei sen varaan voi laskea. Ei myöskään valitettavasti lukiotytönkään (mielestäni hoitajan yöllä täytyy olla väh. 18v.), muutenkin se että toinen vanhempi on ulkomaillla ja toinen työvuorossa on jotenkin aika ahdistava ja tämä toistuisi meillä suhteellisen usein.

Tuo episraha ja lyhyempi työaika on varmasti meinan vaihtoehto. En sano sitä ettei muitakin olisi, mutta minullakin on omat arvomaailmani ja esim. kyllä kylmäisi toisaalta viedä alle3v lasta vuorohoitoon. EN tällä tuomitse muita (olen itse työskennellytkin sellaisessa) minusta vaan tuntuu ettei se ole meidän juttu.

Ja vielä tuohon mitä ehkä salaa olisin toivonut, olisi ollut näin: Mies olisi sanonut, että hei joo otat tietty sen työn vastaan, minä sanon töissä että teen nykyään töitä sen mukaan miten perheen tilanne vaatii ja jos ne antaa kenkää niin olen ilolla liiton rahoilla hetken lasten kanssa kotona ja sitten etsin toisen työn : )

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän