Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvakoruasiaa..

22.11.2006 |

Minkä ikäisille ja missä pääkaupunkiseudulla olette laittaneet lapsellenne korvakorut?Miten lapsi reagoi korvakorun laittoon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on kaks tyttöä toinen 2v. ja toinen 6v. esikoiselle laitatti korvikset 3 vuotiaana... Itki se aluks mut sit rauhottu ku äiti otti syliin...

Vierailija
2/5 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen alkoi mankumaan korviksia joskus neljä vuotiaana. Käytiin ne sitten laittamassa ja kyllähän se parkas ku se korvis " ammuttiin" . Keskimmäinen muksu taas alko jurnuttamaan niitä korviksia jo vähän vajaa kolme vuotiaana, ku isosiskollakin oli. Kun oli aikansa niitä kinunnut, niin lupasin ne ottaa ja tällä kerralla laitoimme EMLA-laastarit korvalehtiin ennen korvakorujen laittoa. Eikä muuten lapsi tienny mitään koko korujen laitosta. Joten ehdottomasti suosittelen laittamaan EMLAT! Tyttö istui vaan hymyillen tuolilla ja oli ihan ihmeissään ku sanoin, että korvikset on jo laitettu. Tietty niitä korvia pikkasen särki sit illalla mut meni tosi hyvin korujen laitto ja paraneminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on minusta edelleen aivan hyvä ikä (nyt olen jo lähempänä neljääkymppiä). En aiemmin korviksia edes hoksannut kinuta. Itse en aio laitattaa reikiä tyttärelleni ainakaan ennen 10 vuoden ikää. Mielestäni korvikset eivät näytä kauniilta pienen lapsen korvissa - pikemminkin ovat aivan tarpeettomat!

Vierailija
4/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suoraan sanoen niin vanhanaikainen olen minäkin, etten oikein kauhean hyvin ymmärrä tuota 3-vuotiaille korviksien laittamista... Kukin toki tyylillään - tää on vain mun mielipide. Mulla ei kyllä ole tyttöjä, se on totta, mutta sisareni (joka on vieläpä terveydenhuollon ammattilainen) en usko antavan periksi omalle, nyt vasta 2-vuotiaalle, tytölleen kovinkaan helposti: hänen aivoihinsa on ikuisiksi ajoiksi tatuoitunut kansakoulun 1. tai 2. luokan välitunnin välikohtaus, jossa luokkakaverin korva oli leikin (tai tappelun, en nyt muista) tuoksinassa revennyt korvanlehti irti... Kannatan niinikään vaikkapa tuota noin 10 ikävuotta...

Vaan taisi mennä vähän ap:n aiheen vierestä.

Vierailija
5/5 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään että tyttökin voi olla joten sitten tuleekin kalliiksi jos korvakorut katoaa samaan tahtiin kuin itselläni. Itselläni aikanaan myös korvat tulehtui kovin helposti vaikka putsasin hyvin. Sain reiät ekalla luokalla. Yksi reistä myös repesi siskon kanssa tapellessa. Itselläni ei tällä hetkellä ole reikiä vaikka joskus oli montakin joten en usko että tyttöni osaa noita edes kovin helposti pyytää.