Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvaa hoitava vanhempi ottaa muutaman alkoholiannoksen

Vierailija
25.02.2023 |

Kyseessä siis lapsen isä, jonka mielestä on ok ottaa muutama olut, kun on 4 kk ikäisen vauvan kanssa kaksin. Mitä mieltä? Ei tietenkään mitenkään erityisen kännissä, mutta toki pienessä sievässä tuosta määrästä jo.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies ei ole pienessä sievässä kahdesta oluesta.

Luuletko sen niihin jäävän? Litra olutta?

Vierailija
42/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olin tästä hyvin järkyttynyt, kun palasin kotiin perjantai-iltana. En ajatellut, että tulisi edes mieleenkään! Olin siis pari tuntia pois ja sinä aikana mies oli vauvan kanssa. Sain aikamoisen räjähdyksen enkä oikein enää luota. Miehen mielestä nalkutin turhasta. Ap

No, osaatte nyt sopia asioista tarkemmin jatkossa. Miehetkin olettavat usein naisten ajattelevan kuin itse ajattelee. Kommunikaatio.

Niin mitä? Pitääkö minun ihan oikeasti aikuiselle miehelle, pienen vauvan isälle sanoa, ettei saa ottaa alkoholia, kun hoitaa vauvaa!? Ei h**vetti. Ap

Kommunikaatio, kommunikaatio, kommunikaatio.

Siis mikä kommunikaatio? Oikeasti minun olisi pitänyt erikseen keskustella hänen kanssaan, ettei ole ok juoda alkoholia, kun hoitaa vauvaa? Ajattelin sen nyt olevan ihan itsestään selvyys ja olen pitänyt häntä hyvin fiksuna miehenä eikä käynyt edes mielessä, että tekisi noin. Ap

Kuuluuko miehen iltarutiineihin oluet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta haittaa ollenkaan. Mulla on normaalikokoinen mies, niin hänestä ei kyllä todellakaan huomaa mitään jos on illan aikana juonut kolme olutta. Ei todellakaan ole unelias, vaan ihan normaalisti käyttäytyy.

Voisin itsekin aivan hyvin ottaa annoksen tai pari alkoholia, vaikka olen vauvan kanssa. Imetys vain estää.

Ymmärrän, että sinä et pidä siitä - mutta kyseessä ei ole mikään itsestäänselvyys. Eli mielestäni käyttäydyit väärin, kun raivosit asiasta. Voit esittää toiveen, ja sitten keskustelelle asiasta.

Hohhoijaa. 2 tunnissa hän ne 3 olutta joi ja kyllä hänestä huomaa eron. Kuinka moni on 3 oluen jälkeen edes ajokunnossa? Ja ihmettelen miten imetys estää sinua ottamasta vaikka sitä yhtä? Ihan ok, jos minä olisin ollut kotona, mutta kyllä se aika järjetöntä on juoda 3 olutta, kun on keskenään vauvan kanssa. Ap

Vierailija
44/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olin tästä hyvin järkyttynyt, kun palasin kotiin perjantai-iltana. En ajatellut, että tulisi edes mieleenkään! Olin siis pari tuntia pois ja sinä aikana mies oli vauvan kanssa. Sain aikamoisen räjähdyksen enkä oikein enää luota. Miehen mielestä nalkutin turhasta. Ap

No, osaatte nyt sopia asioista tarkemmin jatkossa. Miehetkin olettavat usein naisten ajattelevan kuin itse ajattelee. Kommunikaatio.

Niin mitä? Pitääkö minun ihan oikeasti aikuiselle miehelle, pienen vauvan isälle sanoa, ettei saa ottaa alkoholia, kun hoitaa vauvaa!? Ei h**vetti. Ap

Kommunikaatio, kommunikaatio, kommunikaatio.

Siis mikä kommunikaatio? Oikeasti minun olisi pitänyt erikseen keskustella hänen kanssaan, ettei ole ok juoda alkoholia, kun hoitaa vauvaa? Ajattelin sen nyt olevan ihan itsestään selvyys ja olen pitänyt häntä hyvin fiksuna miehenä eikä käynyt edes mielessä, että tekisi noin. Ap

Kuuluuko miehen iltarutiineihin oluet?

No, ei todella kuulu. Ap

Vierailija
45/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta haittaa ollenkaan. Mulla on normaalikokoinen mies, niin hänestä ei kyllä todellakaan huomaa mitään jos on illan aikana juonut kolme olutta. Ei todellakaan ole unelias, vaan ihan normaalisti käyttäytyy.

Voisin itsekin aivan hyvin ottaa annoksen tai pari alkoholia, vaikka olen vauvan kanssa. Imetys vain estää.

Ymmärrän, että sinä et pidä siitä - mutta kyseessä ei ole mikään itsestäänselvyys. Eli mielestäni käyttäydyit väärin, kun raivosit asiasta. Voit esittää toiveen, ja sitten keskustelelle asiasta.

Mitähän neuvolassa tykätään, jos kerrotaan, että isä juo kaljaa, kun hoitaa vauvaa...

Vierailija
46/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon juomatempauksen tarkoitus miehellä ollut, ettei ap enää uskaltaisi jättää lasta yksin miehen hoitoon ja mies saisi mennä vapaasti ap:n ollessa sidottu vauvaan 24/7/365.

Vierailija
47/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli ehkä ajattelematon, mutta ei tuo nyt hirveälle rikokselle kuulosta. Lääkäriin pääsee taksillakin, jos nyt se on se huolenaihe.

Vierailija
48/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi oli ehkä ajattelematon, mutta ei tuo nyt hirveälle rikokselle kuulosta. Lääkäriin pääsee taksillakin, jos nyt se on se huolenaihe.

Kyllä sen kaljan haistaa ja voi tulla isokin juttu "pienestä" ajattelemattomuudesta. Minä en tosiaan voi käsittää, että joku juo alkoholia, kun on keskenään vauvan kanssa. Aina pitäisi olla toinen aikuinen täysin ajokunnossa.

Vierailija
49/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen kaljan haistaa ja voi tulla isokin juttu "pienestä" ajattelemattomuudesta. Minä en tosiaan voi käsittää, että joku juo alkoholia, kun on keskenään vauvan kanssa. Aina pitäisi olla toinen aikuinen täysin ajokunnossa.

Mitä ajokunto auttaa, jos ei ole autoa.? Taksilla pitää ajaa kuitenkin, tai mennä bussilla. Yritetäänkin viedä alkoholisteilta oikeus perhe-elämään?

Vierailija
50/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajokunto auttaa, jos ei ole autoa.? Taksilla pitää ajaa kuitenkin, tai mennä bussilla. Yritetäänkin viedä alkoholisteilta oikeus perhe-elämään?

Jos ei ole ajokunnossa ei ole myöskään lastenhoitokunnossa. Alkoholisti on vienyt ihan itse itseltään oikeudet prrhe-elämään.

Vierailija
51/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on ottaa olutta vauvan kanssa?

En minä tiedä! Varmaan ajatteli, että rentoutuu niin työpäivän päätteeksi perjantain kunniaksi ja ei se mitään haittaa, kun vauvakin pääasiassa nukkuu... Ihan käsittämätön aivopieru ja tällaista ei ole ennen tapahtunut, kun muuten hän on ollut arkena vauvan kanssa eikä ikinä juo arkena. Ap

Ota nyt ihan rauhallisesti AP! En asu Suomessa ja minun on vaikea ymmärtää tätä suomalaisten nipotusta alkoholista. Kolmesta kaljasta ei iso mies tule miksikään, tuskin niitä lorottamalla yhtäpäätä kittasi kurkkuunsa.

Meilläpäin on ihan normaalia, että äiti ja tai isä voivat ottaa lasillisen, pari viiniä ja hoitaa vauvaansa ihan hyvin. Jopa imettävä äiti, sillä illan aikana nautitun yhden tai kahden lasillisen jälkeen ei veressä oleva alkoholi vaikuta mitenkään imetykseen. Lasillinen viiniä/olutta on poistunut parin tunnin aikana kokonaan.

Vierailija
52/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda niin paljon kuin huvittaa, kunhan puhe ei sammalla että vauva ymmärtää toimia oikein kun komennetaan.

Vierailija
53/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. 2 tunnissa hän ne 3 olutta joi ja kyllä hänestä huomaa eron. Kuinka moni on 3 oluen jälkeen edes ajokunnossa? Ja ihmettelen miten imetys estää sinua ottamasta vaikka sitä yhtä? Ihan ok, jos minä olisin ollut kotona, mutta kyllä se aika järjetöntä on juoda 3 olutta, kun on keskenään vauvan kanssa. Ap

Oletetaan, että miehesi ei ole mikään hiirulainen ja painaa reilu 80 kg. Kolmen tunnin aikana nautitut kolme keskiolutta =0,2 promillea veressä = ajokuntoinen (ja vauvanhoitokuntoinen).

Vierailija
54/54 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että miehesi ei ole mikään hiirulainen ja painaa reilu 80 kg. Kolmen tunnin aikana nautitut kolme keskiolutta =0,2 promillea veressä = ajokuntoinen (ja vauvanhoitokuntoinen).

Sori, se olikin kahden tunnin kuluessa. No siitä huolimatta 0,3 promillea, edelleen ajokuntoinen.