Värinvaihto!!!
Punastutko koskaan? Minä punastelen koko ajan jonkun kanssa keskustellessani. Se on kamalaa. Jos minulle esitetään esimerkiksi ryhmätilanteissa kysymys silleen yllättäen, punastun korviani myöten ja sen kun tajuaa, punastuu koko ajan lisää. Ihan hirveää. Onko muita punastelijoita?
Kommentit (5)
Kaupan kassoilla jonottaminen on joskus työlästä. Puna nousee kasvoille kun lapset sattuvat kinaamaan ja kyselemään kaikenlaista. Tää on niin ärsyttävää, että. Murrosikäisenä toivoin että olisin neekeri, ei ainakaan kukaan huomaisi. Minäkin olen lukenut jostain, että vain huonon itsetunnon omaavat punastelevat.
Punastelin ennen ihan hirveästi ja se vain paheni iän myötä. Yksi lääkärikin huomautti kaulassani olevista punaisista laikuista. Koko naama alkoi punoittaa ja korvat ja kaula entistä enemmän. Tosi kiva lääkäri. Punastelu alkoii häiritä elämää jo niin paljon, että sain omalta lääkäriltä Propral-reseptin. Nyt on kiva ja itsevarma olo. Pieni puna voi vielä poskille nousta, mutta ei sentään koko patti punoita.
Itselläni on vaikeuksia osallistua esim. työssäni tarvittaviin palavereihin, koska joka kerta vaihtelen väriä jatkuvasti. Keksin aina syitä, miksi en niihin mene ja kohta alkaa tekosyyt loppua. Jos kerra on olemassa lääke jota lääkäri määrää niin täytyypä lähteä minunkin kyselemään.
Sitä käytetään verenpaine- ja sydänlääkkeenä (esim. rytmihäiriöihin) sekä migreenin estolääkkeenä. Se vaikuttaa adrenaliinituotantoon, eikä siis ole mielialalääke. Lääke laskee sydämen sykettä ja isoina annoksina verenpainetta. Sitä ei välttämättä tarvitse ottaa päivittäin vaan tarvittaessa, ennen jännittävää tilannetta, kuten lääkärissä tai kaupassa käyntiä tai ennen esiintymistä. Se poistaa jännityksen ulkoiset oireet, vapinan, sydämen tykytyksen ja punastelun.
mulla johtuu erittäin huonosta itsetunnosta. Punastelen ihan kaupan kassallakin.