Mitä haluaisit sanoa työkaverillesi, pomollesi tai asiakkaallesi, mutta se ei olisi ok?
Kommentit (69)
Häpeän sanoa missä firmassa olen töissä. En oikeastaan tykkää yhtään työstäni, en tiedä edes miksi hain ja sitten vielä otin työn vastaan. No, ehkä siksi että oli saatava joku työ ja tästä maksetaan melko hyvin työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden eikä muutakaan kiinnostavaa ollut tarjolla. Vastaanottoni oli muutamien ihmisten taholta lähinnä absurdi.
Mulla on nyt jo parin v jälkeen melko tylsää, pääsen täällä niin helpolla, että alan jo tuskastua kun ei ole oikein mitään mielekästä tekemistä. Omistaja-asiakkaiden yhteyshenkilöt on tyhmiä kuin saappaat, toimintatavat jostain 90 luvulta, sekoilua sekoilun perään, kukaan ei tiedä mitään ja joka kerta asia tehdään eri tavalla riippuen siitä kuka on päättämässä. Yksillä on yhdet säännöt ja toiset voi tehdä saman jutun ihan eri tavalla.
Saan työni tehtyä yleensä n 6 tunnissa/ päivä. Lomia on vaikka muille jakaa ja kukaan ei huomaa kun etäpäivää "vietetään" lähinnä siten että avataan s posti muutamia kertoja päivässä ja vastataan puhelimeen jos joku soittaa.
En tunne täysin kuuluvani tiimiin. En pysty ratkaisemaan asiaa. Hävettää myöntää edes itselleen, mutta laadultaan ja määrältään riittämättömät ihmissuhteet aiheuttavat minulle uniongelmakierteen. Korvaan puuttuvia tarpeita netissä randomien ihmisten kanssa.
Toivottavasti palat helv@tin tulessa. Sen sanoisin työnantajalleni, joka ei välitä kuin osasta alaisiaan ja jakaa työtunnit täysin tämän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti palat helv@tin tulessa. Sen sanoisin työnantajalleni, joka ei välitä kuin osasta alaisiaan ja jakaa työtunnit täysin tämän mukaan.
Varsinkin vuorotöissä tämä on yleinen ongelma. Tietyt työntekijät saa kaikki arvokkaat pyhätunnit.
Ittuako täällä alapeukuttelette. Tämä oli patoutumien poistoketju
Pomolle: uskalla ottaa asiat puheeksi. Älä edes esitä tietämätöntä. Rohkeutta olla esimies eikä kaveri. Älä piiloudu toimistoosi, vaan seuraa rohkeasti tilannetta työpaikallasi.
Lakkaa mielstelemästä tiettyä porukkaa. Tapahtuu selkäsi takana asioita, joista et tiedä. Ne tulevat sinulle yllätyksenä, vai tulevatko sittenkään !!
Joskus tulisi mieli huomauttaa joillekin.
"Jos ei ole mitään minulle kuuluvaa asiaa tai et tarvitse apuani, älä jää toljottamaan tai kyttämään kun teen työtäni. Se häiritsee työntekoani ja toivoisin työrauhaa. "
En tietenkään oikeasti töksäyttäisi tällä tavalla ja tuo ajatus tulee yleensä kun on stressaantunut.
Onko millään oikeasti väliä. Kaikki me kuollaan kuitenkin.
Asiakkaille haluaisin sanoa että vetäkää se pää pois perseestänne ja koittakaa ymmärtää että tämä maailma ei pyöri pelkästään teidän ympärillänne.
Älä koko ajan raavi sitä päätäsi.
Tilannettani voi parantaa vain lääkityksellä. Mutta minuun voi silti suhtautua normaalina ihmisenä. En ole itse valinnut tilannettani.
Vierailija kirjoitti:
Pomolle: uskalla ottaa asiat puheeksi. Älä edes esitä tietämätöntä. Rohkeutta olla esimies eikä kaveri. Älä piiloudu toimistoosi, vaan seuraa rohkeasti tilannetta työpaikallasi.
Lakkaa mielstelemästä tiettyä porukkaa. Tapahtuu selkäsi takana asioita, joista et tiedä. Ne tulevat sinulle yllätyksenä, vai tulevatko sittenkään !!
Just tää. Jos pomo esittää muka tietämätöntä ja kohtelee kuin ilmaa, niin sitten mäki teen niin. Jos on niin pelkuri ettei voi ottaa asioita suoraan puheeksi, niin voi voi. Mun on kuitenkin pystyttävä tekemään työni. Jos ei voi puhua mulle suoraan, niin mä en rupea välikäsien kautta kommentoimaan mitään.
Kiitos ja anteeksi. En osaa teeskennellä ja olen kärsimätön joskus. Haluan olla hyvä työntekijä, mutta en muiden kustannuksella taikka toistan laiskuutta tai osaamattomuutta pönkittäen.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän sanoa missä firmassa olen töissä. En oikeastaan tykkää yhtään työstäni, en tiedä edes miksi hain ja sitten vielä otin työn vastaan. No, ehkä siksi että oli saatava joku työ ja tästä maksetaan melko hyvin työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden eikä muutakaan kiinnostavaa ollut tarjolla. Vastaanottoni oli muutamien ihmisten taholta lähinnä absurdi.
Mulla on nyt jo parin v jälkeen melko tylsää, pääsen täällä niin helpolla, että alan jo tuskastua kun ei ole oikein mitään mielekästä tekemistä. Omistaja-asiakkaiden yhteyshenkilöt on tyhmiä kuin saappaat, toimintatavat jostain 90 luvulta, sekoilua sekoilun perään, kukaan ei tiedä mitään ja joka kerta asia tehdään eri tavalla riippuen siitä kuka on päättämässä. Yksillä on yhdet säännöt ja toiset voi tehdä saman jutun ihan eri tavalla.
Saan työni tehtyä yleensä n 6 tunnissa/ päivä. Lomia on vaikka muille jakaa ja kukaan ei huomaa kun etäpäivää "viet
Jos olet tosissasi, vaihda duunia ja hanki hyödyllisempää tekemistä. Jos tänä päivänä löytyy työtä, jossa voi tehdä 8 tunnin työt lyhyemmässä ajassa, kannattaisi miettiä vakavasti, teetkö kaiken kuten pitää?
Pomolle: Jos luulet, että työpaikan menettämisellä uhkailu jotenkin parantaa työni jälkeä, olet väärässä. Siitä tulee sellainen olo, että ei uskalla tehdä mitään kun pelkää tekevänsä taas virheitä. Nyt viimeisimpien uhkailujen jälkeen on kestänyt kauan ennen kuin työmotivaatio on palautunut normaaliksi. En ole itse asiassa varma, palaako se koskaan entiselle tasolle.
Työkaverille: olet oikeasti tosi saamaton ja rasittavaa seuraa, en jaksa kuunnella noita samoja juttujasi kaiken päivää. Joskus voisit oikeasti tehdä ne työsi ja olla hiljaa!
Pomolle: Olet ylipalkattu ja huono esimies, voi kun jäisit jo eläkkeelle!