Onko miehen tupakointi ehdoton turn off vai satunnaisesti ok?
Kysytään nyt tätäkin. En tupakoi päivittäin enkä viikoittain, vaan joskus. Tupakoin, koska työni on erittäin vaativaa ja stressaavaa. Olen yrittänyt lopettaa tuloksetta, joten ei tarvitse paasata tupakoinnin epäterveellisyydestä. En puhaltele savuja kenenkään naamaan vaan vedän sauhut nopeasti ulkona kun stressaa niin paljon.
Kommentit (175)
Heh, kävin nykyiseni kanssa muutaman kerran treffeillä niin, ettei kehdattu kertoa kumpikaan toisillemme polttavamme tupakkaa :D Löysin sitten kynää etsiessäni miehen auton hansikaslokerosta tupakka-askin ja sytkärin, ja kysyin, voinko pistää tupakaksi. Viimeistään siinä vaiheessa tiesimme olevamme match made in heaven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En polta enkä ole koskaan polttanut sikareita hyvin satunnaisesti, mutta 70-luvun lapsena en jaksaisi ihmistä jonka täytyy nyt inhota tupakansavua koska se on nyt muodissa. Itseä ei tupakansavu haittaa, koska totuin siihen lapsuudessani, sitä oli silloin kaikkialla.
Mikään ei ole naisessa hurmaavampaa, kuin itsenäinen ajattelu.
Että ei ole koko ajan samaa mieltä kuin enemmistö. That's my baby.
Itse taas 70-luvun lapsena inhoan tupakansavua, koska sitä oli lapsuudessani kaikkialla enkä siihen koskaan tottunut. Aamuisin heräsi siihen, kun oven alta luikerteli tupakansavun hajuällöttävää silloin, ällöttävää nyt.
Oma mies eli lapsuuden tuollaisessa kodissa ja hän on inhonnut aina tupakointia. Me ei oltaisi aloitettu seurustelua, jos itse olisin polttanut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei myydä tupakkaa enää vuonna 2030 eli onnea vaan.
Ei kai kukaan niitä Suomesta ostakaan näillä hinnoilla. Siis nykyäänkään.
Vierailija kirjoitti:
On ehdoton ei. Itse en sietänyt sitä röökin hajua edes silloin kun vielä itse poltin satunnaisesti.
Asia ratkeaa siirtymällä nuuskaan. Naistani ei ole haitannut, vaikka nölli on ollut huulessa antaessani suuseksiä. Vahingossa kylläkin.
Moni haukkuu tupakoitsijaa tyhmäksi, mutta nämä ovat ihmisiä jotka eivät ymmärrä riippuvuussairaudesta mitään. Luulevat, että itse tupakoitsija on niin kertakaikkisen tyhmä, kun polttaa. Voin sanoa, että ei ole yhtäkään vakipolttajaa, joka ei tietäisi (ja tuntisi kehossaan!) tupakan haittoja. Tupakkapaikoilla kuulee jatkuvasti lopettamishaaveita yhdeltä jos toiselta. Siitä puhutaan paljon, ja näitä keskusteluja eivät tuomitsevaiset tupakanvihaajat kuule, eivätkä haluakaan kuulla. Joskus joku lopettaa, ja häntä kannustetaan siinä, siis tupakkakavereiden toimesta. Joskus joku jopa onnistuu ja hänen puolestaan ollaan iloisia siitä! Joskus taas palataan takaisin tupakkapaikalle. Tupakoimaton ihminen ei ymmärrä, eikä voikaan ymmärtää, tupakan aiheuttamaa riippuvuutta. Ja kaikista typerin väite on se, että "tahdonvoimalla vaan lopetat niin kyllä se siitä!". Tietysti hyväntahtoinen kehotus, mutta ymmärtämätön, kuten tutkimuksetkin osoittavat, tahdonvoima on ylivoimaisesti se huonoin keino riippuvuuksien hoidossa, ja johtaa lähes poikkeuksetta ratkeamiseen kun yritetään olla "väkisin" polttamatta. Tai juomatta jne.
Tupakassa ei ole mitään hyvää ihmiselle, sen tietävät kaikki, myös tupakoitsijat. Myöskään leivänpäällismargariineissa ei ole mitään ihmiselle tarpeellista. Eikä kahvissa. Eikä jääsalaatinlehdissä. Eikä aamiaismuroissa. Eikä karkeissa/sipseissä/kakuissa/leivonnaisissa/jälkiruokaherkuissa. Ja näin edelleen.
Se on ehdoton turn off. Mieheni ei polta eikä halua olla tupakka hajujen lähellä edes. Oikeastaan kun tapasin mieheni niin halusin heti sen miehekseni koska ei polttanut tupakkia. Persoona tuntui kivalta. Mieheni ulkonäkö nyt oli sellainen isomahainen rölli. Se ei haitannut koska muut ominaisuudet oli hyviä.
Savuton nainen ottaa silti paljon ennemmin tupakoivan hyvännäköisen miehen kuin savuttoman rumemman miehen. Tiedän tämän kommentin keräävän alapeukkuja, mutta tämä on täysin totta. Aika vähän se tupakointi merkitsee silloin kun hurmuri vie jalat alat. Meillä oli töissä naisten mielestä todella söpö tupakoiva toimihenkilö-mies ja naiset oli ihan sulaa vahaa tämän edessä. Hänen hymynsä ja kohteliaisuutena veti naisten jalat veteläksi. Hän oli loppujaan parisuhteessa kahden työpaikan korkeakoulutetun naisen kanssa, jotka molemmat olivat savuttomia. Lisäksi kävi nusauttamassa ainakin kolmea muuta työpaikan savutonta naista. Hän oli hyvännäköinen ja mukava, mutta myös taustalla perso tuherolle, joten ne parisuhteetkin sitten kaatuivat. Mutta tosiaan, se tupakointi ei ollut este edes savuttomille korkeakoulutetuille naisille, kun sydän oli muutoin viety.
Ootko tyhmä?
Turn off, jos:
Kumppanilla amputaatio
Kumppanilla menisi näkö
Kumppanilla krooninen suolistosairaus, ripulia, avanne tai peräruiskeita jatkuvasti
Kumppanilla työtapaturma, josta esim kauniisiin tqi komeisiin kasvoihin pahat arvet
Kumppanille syöpä todetaan esim. huomenna
Kumppanille tulisi kuulonalenema, kuurous
Hsloo !!!
Mieti torvi !!!
Mieti tovi !!!
Vierailija kirjoitti:
Moni haukkuu tupakoitsijaa tyhmäksi, mutta nämä ovat ihmisiä jotka eivät ymmärrä riippuvuussairaudesta mitään. Luulevat, että itse tupakoitsija on niin kertakaikkisen tyhmä, kun polttaa. Voin sanoa, että ei ole yhtäkään vakipolttajaa, joka ei tietäisi (ja tuntisi kehossaan!) tupakan haittoja. Tupakkapaikoilla kuulee jatkuvasti lopettamishaaveita yhdeltä jos toiselta. Siitä puhutaan paljon, ja näitä keskusteluja eivät tuomitsevaiset tupakanvihaajat kuule, eivätkä haluakaan kuulla. Joskus joku lopettaa, ja häntä kannustetaan siinä, siis tupakkakavereiden toimesta. Joskus joku jopa onnistuu ja hänen puolestaan ollaan iloisia siitä! Joskus taas palataan takaisin tupakkapaikalle. Tupakoimaton ihminen ei ymmärrä, eikä voikaan ymmärtää, tupakan aiheuttamaa riippuvuutta. Ja kaikista typerin väite on se, että "tahdonvoimalla vaan lopetat niin kyllä se siitä!". Tietysti hyväntahtoinen kehotus, mutta ymmärtämätön, kuten tutkimuksetkin osoittavat, tahd
Tyhmää on tupakoinnin aloittaminen. Se kun ei ole mikään riippuvuus vielä siinä vaiheessa.
Tupakanhaju saa kiertämään miehen kaukaa. Haju paljastaa metrien päähän ja keltaiset hampaat ja sormet, hyi!
Toisaalta mitä romanttista on kielareissa, ällöttävää kun joku työtä kielen melkein kurkkuun ja luulee olevansa suurikin casanova. Olen ihan tuon takia lemppasin ihan muuten kivan miehen, mutta tosiaan ällöttävä tapa.
Vierailija kirjoitti:
Moni haukkuu tupakoitsijaa tyhmäksi, mutta nämä ovat ihmisiä jotka eivät ymmärrä riippuvuussairaudesta mitään. Luulevat, että itse tupakoitsija on niin kertakaikkisen tyhmä, kun polttaa. Voin sanoa, että ei ole yhtäkään vakipolttajaa, joka ei tietäisi (ja tuntisi kehossaan!) tupakan haittoja. Tupakkapaikoilla kuulee jatkuvasti lopettamishaaveita yhdeltä jos toiselta. Siitä puhutaan paljon, ja näitä keskusteluja eivät tuomitsevaiset tupakanvihaajat kuule, eivätkä haluakaan kuulla. Joskus joku lopettaa, ja häntä kannustetaan siinä, siis tupakkakavereiden toimesta. Joskus joku jopa onnistuu ja hänen puolestaan ollaan iloisia siitä! Joskus taas palataan takaisin tupakkapaikalle. Tupakoimaton ihminen ei ymmärrä, eikä voikaan ymmärtää, tupakan aiheuttamaa riippuvuutta. Ja kaikista typerin väite on se, että "tahdonvoimalla vaan lopetat niin kyllä se siitä!". Tietysti hyväntahtoinen kehotus, mutta ymmärtämätön, kuten tutkimuksetkin osoittavat, tahd
Tupakoinnin lopettamiseen on monlaista apua saatavilla laastareista hypnoosiin.
Sauhutellaan miehen kanssa yhdessä aina villin nainnin jälkeen 😊
Ei ole mitään syytä tupakkaa polttaa! Huonontaa vointia, iho alkaa näyttää vanhemmalta, ikenet punoittavat. Huono tekosyy että hermot rauhoittuvat. Huume mikä huume. Olen entinen tupakoitsija, joten tiedän tunteen. Joten Orpon ei tarvitse huijata itseään.
turn off sulla on housuissas! Nyt ollaan suomenkielisell palstalla, puhu suomea!
Mä ainakin heivaan tyypin joka käyttää anglismeja, junttia, tosi tosi junttia!
Esimerkiksi tupakoitsijan saama keuhkosyöpä.