Onko miehen tupakointi ehdoton turn off vai satunnaisesti ok?
Kysytään nyt tätäkin. En tupakoi päivittäin enkä viikoittain, vaan joskus. Tupakoin, koska työni on erittäin vaativaa ja stressaavaa. Olen yrittänyt lopettaa tuloksetta, joten ei tarvitse paasata tupakoinnin epäterveellisyydestä. En puhaltele savuja kenenkään naamaan vaan vedän sauhut nopeasti ulkona kun stressaa niin paljon.
Kommentit (175)
Eikö löydy mitään muuta stressin hallintakeinoa?
Erittäin vaativaa työtä teen itsekin. Kun kiire on pahimmillaan, en lievitä stressiä edes lasillisella tai parilla alkoholia. Tupakkaa en polta. Kahvia vain vähän ja ei yhtään illalla 15 jäljeen.
Kun on löysempää, saatan ottaa ruuan kanssa viiniä tai konjakit hyvässä seurassa.
Kai tiedät, että kofeiini ja nikotiini nostavat sinut vain hetkeksi normaalitasolle henkisessä suorituskyvyssä. Hetken päästä kun pitoisuus alenee, saat vieroitusoireita, ärryt paineessa ja kuvittelet oireen johtuvan stressistä. Ja sitten kun vedät röökin, palaat taas hetkeksi normitasollesi kuvitellen tupakan helpottaneen stressiäsi.Kun oikeasti hoidat vain vieroitusoireita.
Paukku illalla taas auttaa ehkä nukahtamaan, mutta huonontaa unen laatua. Aamulla olet väsynyt, sressaat kun pää ei toimi, ja vedät röökiä ja kahvia hillitäksesi stressiä. Silkkaa itsepetosta.
Itse harrastan illalla kevyttä liikuntaa. Irrotan ajatukset työasioista lukemalla, elokuvilla, mielimusiikilla tai ystäviän seurassa. En lue illalla myöhään sähköposteja ja tietoisesti pyrin ajattelemaan nukkumaan mennessä muuta kuin työasioita.
Sen tupakan hajun huomaa ehkä juuri silloin, kun toinen on juuri tullut tupakalta, mutta ei muulloin. Myös toki vaatteet saattaa haista tupakalle, jos on aina samat tupakointikamppeet, mutta ei vaatteetkaan haise muutoin, koska ne pestään niin säännöllisesti. Itse olen parisuhteessa tupakoitsijan kanssa ja eihän se sen puoleen erityisen fiksu tapa ole, mutta aika moni yliampuu esim juurikin tuon hajuhaitan, että sen muka haistaa 24/7. No ei haista.
Tupakoinnista tulee mieleen semmonen rehti äijä eikä mikään ituhippi porkkananpurija. Tykkään.
T: Mirkku
Ei ihme, ettei parisuhteita synny, kun kaikki asiat tuntuu nykyään olevan turn off 😄 90% kandidaateista karsiutuu pois jo erinäisten vikojen takia ja se, että juuri tämä jäljelle jäävä osuus kiinnostuu juuri tästä nirppanokasta, niin sekin vaatii pientä lottovoittoa, että natsaako jutut ja kemiat 😆
Jos mies on tarpeeksi komea niin tupakointi ei haittaa. Jos taas olet perusjonne niin kannattaa aloittaa lopettaminen tänään.
Suomessa ei myydä tupakkaa enää vuonna 2030 eli onnea vaan.
Erittäin vastenmielinen tapa. Lialle ja kurjuudelle haiseva mies ei kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joskus omkenbsanojensa mukaan harvakseltaan tupakoivan miehen kanssa. Alussa tupakointi oli vain silloin tällöin ja vaikka itse en tupakoinut, niin se vielä menetteli juuri ja juuri kunhan hän vain kävi pesemässä kädet hyvin, söi purkkaa tai jotain ja ei polttanut läheisyydessäni. Vastteet ja hiukset haisivat silti.
Parin kuukauden yhdessä olemisen jälkeen tupakointi alkoi olemaan jo miehen yksi tapa. Hän poltti aamulla heti herätessään ja välillä tupakalle oli suorastaan kiire, niin kiire, että ei ehtinyt edes halimaan. Sen jälkeen hän olisi kyllä tullut halimaan, mutta en halunnut lemuavaa miestä. Sitten piti polttaa viimeistään aamupalan jälkeen ja siitähän se päivä rytmittyi tupakan ympärille. Leffat olivat tyypille liian pitkiä ja kerrankin hän lähti leffasta parin tunnin jälkeen pois, kun tupakkia teki niin kovasti mieli. Ennen autoon menemistä piti polttaa ja ennen ja jälkeen ruuan, alkoholia ottaessa tietenkin sitä tupakkaa paloi reippaasti ja aina löytyi syy polttaa yksi tupakka.
Hän kuulema yritti lopettaa tupakointia, mutta jo se, että näki jonkun polttavan, rikkoi tauon. Syy tauon lopettamiseen löytyi aina muista, oma vika se ei ollut koskaan.
En jaksanut tyyppiä ja hänen typeriä selityksiään ja lemua. Löysin ihanan miehen, joka ei tupakoinut ja oli/on muutenkin aivan ihan vieläkin.
Tässä on se oikea riski ja uhkakuva suhteelle. Moni vain teeskentelee polttavansa satunnaisesti, jottei tapa olisi niin iso turn-off.
Jep sama kävi itselle. Mies tiesi että inhoan tupakointia, joten hän osti sähkötupakan ja poltti vain muutaman oikean päivässä. Lisäksi ne kuljetti ulkona aina pitkänkin matkan päähän roskiin, ei polttanut enää illalla jne. No parin kuukauden päästä se sähkis olikin unohtunut, tupakkaa piti polttaa tunnin välein ja tumpit lensi maahan missä tahansa. Mielestäni superjunttia. Enpä enää usko ikinä kenenkään "en mä oikeesti niin paljoa edes polta" väitettä.
Tupakoijan sperma on pahaa. Väkisin jouduin maistamaan. Ilmeisesti tupakoijien luonnekin on jotenkin viallinen. Impulssihäiriö, ei kestä mitään vieroitusta.
Ei jatkoon.
Puristele jotain stressipalloa tai fidget spinneriä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijan sperma on pahaa. Väkisin jouduin maistamaan. Ilmeisesti tupakoijien luonnekin on jotenkin viallinen. Impulssihäiriö, ei kestä mitään vieroitusta.
Ei jatkoon.
Minua kiinnostaa miten tupakoitsijan spermaa voi joutua väkisin maistamaan? Haluatko kertoa tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.Minua kiinnostaa miten tupakoitsijan spermaa voi joutua väkisin maistamaan? Haluatko kertoa tarkemmin?
Metoo-mamma on sekoittanut somalin ja tupakoitsijan kekenään.
Ehdoton turn off. Haju on pahimpia mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Eittämättä. Mutta ei tästä ole kuin 30 vuotta niin yliopistolla oli täysin sallittua polttaa sisällä. Siihen verrattuna esim. joku biletupakointi tai juhlistava sikari on pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, joku Clan (ja oliko Caravelle?) olivat hienoja tuoksua.
Piipputupakkaa enkä tiedä onko niitä enää olemassa.
Kevyesti treffaillessa tupakointi on jopa seksikästä, mutta suhteeseen en kyllä lähtökohtaisesti haluaisi polttajaa. Olen lopettanut itse vuosia sitten ja olisi liian iso riski, että alkaisin itse taas polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mieluummin satunnaisesti tupakoivan kuin satunnaisesti pössyttelevän tai perskännit ottavan. Paras vaihtoehto olisi, jos tulee toimeen ilman molempia.
Samaa mieltä, joskin mieluummin tupakoida kuin käyttää lainkaan alkoholia tai huumausaineita.
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon.
Ei välttämättä ole pahaa, moni muukin asia vaikuttaa. Itse sain traumoja siitä, kun ex-mies kävi tupakalla ja käsiä pesemättä tuli tunkemaan sormiaan housuihini ja sisääni, vaikka kuinka sanoin asiasta. Hyi hyi hyi hyi.
Ei tupakointi olisi itselle mikään kynnyskysymys, jos henkilö muutoin olisi sopiva ja aiheuttaisi kutinaa mahanpohjassa. Erittäin harvoin sellaisissa tapauksissa kiinnostus sattuu olemaan molemmin puolista, niin en kyllä jumittuisi silloin mihinkään tupakointikysymykseen, jos muutoin olisi loistava mies.
No miksi yleensäkään pitää tupakoida? Ja entä jos se "hirveä stressi" tulee useammin?
Sanoisin, että tupakat pois kokonaan ja muut keinot stressaavissa tilanteissa käyttöön. Tuolla on lueteltu jo muutamia ja lisää löytyy helposti. Jos tupakkaa ei kerran tarvitse usein, niin sen kokonaan pois jättäminen pitäisi olla erittäin helppoa. Jos tuoakoinnin lopettaminen ei ole tuossa tilanteessa helppoa, niin en oikein usko tupakoinnin olevan harvoin tapahtuvaa. Ja mikä ihmeen järki siinä tupakassa on?