Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ TAMMENTERHOT keskiviikko ♥

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte niin ihanan kannustavia, että päätin sitten oikeasti jäädä huomenna kotiin :) Suunnittelin vähän, että veisin esikoisen hetkeksi hoitoon ja menisin itse uimahalliin_uimaan_ihan_kaikessa_rauhassa_ja_YKSIN, eipä oo tullut sellaistakaan harrastettua!

MUTTA tuli mieleen, että oliko siinä jotain suositusta, että milloin ei enää voi käydä uimassa? Mullahan on paikat sormelle auki, mutta muuten napakat eikä kohdunkaula ole lyhentynyt. Mutta siis haittasiko tuo, että kohdunsuu on hieman auki? Kiitos jos joku ehtii vielä vastata!

Nyt jo hieman paremmissa fiiliksissä, Ariella

Vierailija
22/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta kun tää on mun eka raskaus joka on edennyt viimeiselle kolmannekselle, mutta olen ymmärtänyt että uimista ei suositella tulehdusvaaran vuoksi mikäli kohdunsuulla on tapahtunut muutoksia eli ns. " paikat auki" .

Sillä vaikkakin tuolla uimahalleissa käytetään desifiointiaineita vedessä niin ainahan niitä pöpöjä siellä on (varsinkin ns. terapia-altaissa joiden lämpötila korkeampi) ja raskaana ollessa olemme erityisen alttiita tulehduksille.

Joten suosittelisin vaikka pirauttamaan aamulla äitiyspolille ja kysymään heidän mielipidettä, ihan varmuudeksi!

Itse kysyin viimeksi neuvolalääkäriltä juuri uimisesta ja koska paikat oli kiinni niin sanoi ettei mitään estettä jatkamiselle ole, mutta sinun tapauksessa voi olla eri juttu.

Öitä & nauti vapaapäivästäsi, joko uiden tai muuten!

Pupina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariellalle:

Mä olen nyt kolmena viikkona käynyt ihan hyvällä omalla tunnolla uimassa. mulla on viimeksi tehty sisätutkimus rv: 24+5 ja silloin ollut paikat kiinni ja kiinteet. En siis mäkään 100-varmaksi tiedä tän hetkistä tilannetta, mutta ainakin mulla on kaulaa vielä jäljellä oman näppituntuman mukaan. Porealtaaseen en ole mennyt tulehdusriskin vuoksi. Ilmeisesti paria viikkoa ennen LA:aa ei uintia enää suositella tulehdusriskin vuoksi...

Ajattelin itse käydä niin kauan kuin mahd. Ainakin vielä joulukuun ajan. Pitääpä neuvolassa ottaa puheeksi ens viikolla. Jos sua vähänkin arveluttaa, niin soitahan neuvolaan ja kysäse vielä tuota uimisjuttua.

En voi muuta kuin sanoa, että nautin suuresti vedessä olemisesta, olo oli kuin höyhenellä :)

PUPINA: Yllä oleva lause kuvastaa parhaiten nautintoa, jonka vedessä lillumisesta saa :)

MARIA79:

Nyt lopetat sen hiekan kuormaamisen ennen kuin lapsi tumpsahtaa hiekkakasaan! Sä oot ihan hurjaksi ruvennut - maansiirtokoneeksi! Toivottavasti kroppas siitä tokenee.

Huomenna pääsen karvarille, jess! On jo aikakin oikoa tätä pehkoa, kaamee ilmestys! Samalla käyn labrassa antamassa tuon hempan ens viikon nla-reisua varten.

SYNNYTYSTAPA-ARVIOINNISTA:

Tiedättekö tehdäänkö tämä poikkeuksetta aina ja joka raskauden kohdalla? Kiinnostaa vaan tietää, kun mulla on vähän sellanen olo, että tän kakkosraskauden myötä ei mihinkään ylimääräisiin rientoihen kutsuja satele...

Äitee ja AAtutar 30+5

Vierailija
24/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taalta kaukaa, monet jo suunnittelette yopuulle mneoa, meill vasta alkuiltapaiva... ilma on mita parhain lamminta n 12 astetta puolipilvista, toivottavasti kuitenkin lunta tulee ennen joulua.

kiitokset terveisista, valitettavasti nuo a:n pisteet ei tuu, kun eivat ole nappiksella, sais ne erikseen nappailtya, mutta liian hidasta, joten ottakaa selvaa. :)

Taalla ei ole neuvoloita, aina kaydaan laakarilla. Tosin en oo kaynyt paljoakaan, kesalla kavin suomessa aja nyt syksyn aikaan olen kaynyt 2:sti. Eipa siell mitaan ihmeempia, samooja asioita tutkitaan kuin suomessa.

Luultavasti saan vakuutuksenkin, ettei tarvi maksaa hirveita sairaalamaksuja, suomen sairaalamaksut tuntuvat pienilta!

Mean pienin (5 vuotias) on niin suloinen, joka paiva puhuu vaualle, maa rakastan sua ja antaa masuun suukkoja ja kysyy, etta kuuleeko vauva?

Meilla ei oo ollut vauvaa pitkaan aikaan, etten tiia edes mita pitaa olla vauvaa varten, osaakohan sita edes pienta hoitaa...

Leivoin eilen joulutorttuja, taalla kaikki printeiset suomalaiset jouluherkut taytyy tehda aasta asti, kun mitaan valmistaikinoita ei loydy kaupasta...hyvin onnistuivat, tekis vaan koko ajan syya niita, heh!

Mean vaavi pyorii edelleen vahan valia ylos ja alaspain ja kun paa on alhaalla niin supistaa ja kun paa on ylhaalla ahistaa ja on hankala hengittaa, kunpaahan sita toivois...

Pitaa jatkaa toita...

leperus oliko se 31+ jotain?

Vierailija
25/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli viimoset hiekat, ne kun nääs loppu kokonaan ;)

mutta kun oli pakko,kun vitutti se kasa tuos etupihalla.

Se oli semmonen kasa josta täytettii hiekkalaatikko ja sitä jäi ja sit tuli yllättäen lunta ja pakkasta ja se kasa pressuineen jääty siihen,ihan auton viereen(meillä pieni alue soralla jossa auto on parkis)

ja mää siihen liukastelin melkee päivittäin ja nyt kun suli, otin ja hävitin sen! nyt ei enää oo vaivoona ja pihakin näyttää isommalta;)

kyllä tää maha on nyt ok ja himpula hikkaa nytkin ja lääkitsin itseeni varmuudeksi c.s.i:n aikana vajaalla puolikkaalla paketilla lakritsi jäätelöä:D nyt sit oksettaa.. ahneella on kakkanen loppu..

Vierailija
26/26 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juups pikaisesti aattelin raapustaa jotain..

Mirabella: Ei kait sillä vauvan kiinnittymisellä haittaa ole, mutta pelkään että se alkaa painaan tuolla ja sitten pehmittää " paikkoja" nopeammin auki.. Ku en millään haluis synnyttää tän vuoden puolella..( ihan niin ku ite voisin päättää) :) Toivotaan että paikat kiinni ja kaikki hyvin. Kuulosti th vaan jotenkin huolestuneelta.. Niin ja mulla on LA 31.12, päivää aiemmin kuin sulla.......

Zatu: Juu en rasita hirveesti itteä leipomisella.. :) Noh, kuitenkin tein eilen pikkuleipiä jouluksi jo pakkaseen ja oli tarjotus tehdä jo yks jouluinen kuivakkakkukin, mutta unohin ostaa sokeria kaupasta. Mikä lahopää minä!

Tervetuloa uudet joukkoon hiutaleinen ja leperus!

Nyt nukkumaan! öitä!

mellum ja peukaloinen 34+3